Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostesuojaus Oulun seudulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruikki
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 585

    #16
    mitä mieltä hemi experttinä on tuommosesta 330 xd touring e46 -01. saksan tuonti.
    kannatteeko tehä mittää suojauksia koteloihin, alustaan, ovien sisäpuolelle, takaluukun sisään, ym palkkeihin. ainakin tukivarsissa näkyvää pintaruostetta.
    millasen käsittelyn lienevät tehtaalla laittaneet??
    !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      No siis, tuossa on kuva vm.-99 320D e46:n sen helmakotelon kaikista rasitetuimmasta takaosasta, takapyöränkaaren edestä. Kyseessä on 340tkm ajetusta, "suojaamattomasta" aidosta päkaupunkiseudun Suomiautosta. Samalta näyttää ja on näyttänyt JOKAINEN "suojaamaton" helmakotelorakenne jonka minä olen aukaissut n.vm.-97-uudemmista autoista, merkistä riippumatta. Näkymä on erilainen heti jos kotelo on sisältä sutattu/tukittu, mutta toki eihän sekään tietenkään ruostunut ole. Eli sieltä ei löydy nuppineulan kärjen kokoista pilkkua edes oksidiruskeaa/mustaa mistään vahatuilta+muovitetuilta+sinkatuilta osilta ja tästä on nähtävissä se kuinka hienosti nämä tuuletusjärjestelmät tuon koteloihin kertyvän kondessikosteudet tuulettvat. Vettä ei ole ollut kotelossa pisaraa enmpää, toisin kuin näissä jossa tuuletusjärjestelmä on pikiöljyin tukittu. ko.rakenne kestäisi vaikka meren pohjassa kymmeniä vuosia ilman pienintäkään pelkoa rakenteen lujuuteen vaikuttavasta korroosiosta.
      Kuten avatusta rakenteesta näkee, on sinkkipinta vähintään yhtä vahva kuin parhaissa kaivoämpäreissä tai peltikatoissa ja nekin pärjäävät kymmeniä vuosia ilman tervausta.
      Kaikki pinnat ovat joka tapauksessa sinkityn vähärikkisen teräspellin päälle eri tavoin käsiteltyjä muovipintoja.
      Tästä voi sitten itse kukin tehdä päätelmät kannattaako e46:n mm.koteloita ja niiden toimivaa tuuletusjärjestelmää lähteä tukkimaan?
      Last edited by Hemi; 04-08-2011, 21:10.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Tästä voi sitten itse kukin tehdä päätelmät kannattaako e46:n mm.koteloita ja niiden toimivaa tuuletusjärjestelmää lähteä tukkimaan?
        Ehdottomasti "MarjaLiisat" koteloon heti hitsauksen jälkeen.
        OT: miksikäs tuo kyseinen helma on avattu?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Juubi View Post
          OT: miksikäs tuo kyseinen helma on avattu?
          Kuten kuvasta voi tarkkasilmänen päätellä, on tässä jo alas/sivulle käännetty pintaosa kotelosta saanut betoniporsaasta tällin/raapaisun. Eli kotelon pintaosa vaihdossa, mutta pätkinä irti koska heti tuossa vasemmalla on kotelon sisällä vastassa polyuretaanlliimattu/tiivistetty seinämä (näkyy hieman jo uretaania), joka joka pitää taltata pinnasta irti sisäkautta jotta pelkkä pinta saadaan irti.
          Last edited by Hemi; 05-02-2007, 23:40.

          Comment

          • Fallu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1780
            • oulu

            #20
            tuli justiisa saksasta e36 97 vuoden bimmeri kannattaa varmaan suojauttaa:think
            |Sotkamo Connection|

            Originally posted by Eetu
            Dry vodka auttaa tähänkin.

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #21
              Sopisiko vaikka tässä topicissa asiasta tietävien valottaa, missä helmakotelojen tuuletusaukot sijaitsevat esim. näissä yleisimmissä malleissa? Itseä kiinnostaa lähinnä e34 ja e39.

              Sitten kertomus kun talvirenkaiden vaihdon yhteydessä otin sisälokarin pois ja katsoin -95 mallin e34:stä mitä se on syönyt, e30 kun oli paskakertymien takia ruostunut muinoin lattian molemmista etunurkista. No sisälokasuoja takaata löytyi pölyä ja hiekkaa jo aikamoisen hiekkalinnan rakentamiseen ja pelkäsin jo pahinta. Kuitenkin kun hiekat oli lapioitu pois ja pyöräkotelot ja helmakotelot pesty ei näkynyt muuta kuin tehtaan kelta-vihreää suoja-ainetta koteloiden päällä. Ei minkäänlaista merkkiä korroosiosta, vaikka voi hyvin veikata, että sisälokarin takana on märkää hiekkaa maannut yli 10 vuotta. Ja samasta autosta vielä takaluukusta oli rekisterikilpi hinkannut reunallaan maalit pois, mutta ruoste ei ollut siihenkään päässyt käsiksi, vaan kun kevyesti teräsvillalla pyyhkäisi naarmua, niin sinkkipinta tuli esiin.

              Tuo tuuletusreikien kysely itseasiassa liitty tuon pölykertymän puhdistukseen, kun sitä ei muuten saanut pois kuin vedellä huuhtelemalla ja paskat lensivät helmoista ulos. Autossa on M5-helmat, joten tarkkaa paikka ei näkynyt vaan ensin paska jo lopulta puhdas vesi suihkusi M5-helman reunoilta ulos. Ajattelin keväämmällä tarkistaa, ettei vaan tuuletusaukkoihin olisi jäänyt mitään paskaa tukkimaan paikkoja.

              Comment

              • C_zar
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 93

                #22
                Vähän vanhaa topiccia kaivelen mutta, kannattaako siis E36 325i/320i käydä ruostesuojauttamassa ollenkaan?

                Comment

                • erese
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 478
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Chester^ View Post
                  Vähän vanhaa topiccia kaivelen mutta, kannattaako siis E36 325i/320i käydä ruostesuojauttamassa ollenkaan?
                  Mites Hemi vastas edelliselle kysyjälle?

                  Originally posted by Hemi
                  Riippuu vuosimallista. Eli ehkä ne muutaman ensimmäistä vuosimallia voisin käyttää kotelosuojauksessa, mutta sitä seuraaviin en tekisi mitään muuta kuin yhden silmämääräisen tsekkauksen vuosittain, tarkastaakseni pinnoitusten eheyden.
                  Last edited by erese; 15-09-2007, 15:56.
                  F40 -20
                  F20 -13
                  E46 320D Touring -01
                  E36 "nokivasara" Touring -99

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #24
                    Originally posted by bandit View Post
                    pohjolan lasista vatattiin näin ku kysyin e36:seen ohessa myös hinnat

                    Hei,

                    Suosittelen täydellistä käsittelyä esim: Tuff-Kote Dinol käsittely:
                    ovet, luukut, alusta koteloineen kaksilla aineilla
                    985,-e ( täydellinen kaksoiskäsittely )

                    Dinitrol käsittely: ovet, luukut, kotelot, alustan käsittely 790,-e (
                    täydellinen käsittely )

                    Tehdastakuun lisäturva: alustan ja koteloiden käsittely
                    570,-e ( osasuojaus ).

                    Käsittelyyn kuuluu: Alustan pesu koteloineen (renkaat ja muovilokarit
                    käytetään irti täyskäsittelyissä Tuffe / Dinitrol), koneellinen kuivaus,
                    käsitellään ovet, luukut, tavaratilan ja konehuoneen ympärystät, kotelot,
                    alusta kaksilla aineilla. käsittelyn jälkeen päältä pesu. Joka automerkille
                    ja mallille on oma käsittely kaavio/ohjeistus.


                    melko kallista .....elämä on

                    oma kokemus:... elkää ikinä viekö mitään pohjolan lasiin piste......
                    ps. 2 kertaa samalla käynnillä (1. ja viiminen)
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • Rossifumi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1030
                      • Hamina

                      #25
                      Originally posted by exautisti View Post
                      oma kokemus:... elkää ikinä viekö mitään pohjolan lasiin piste......
                      ps. 2 kertaa samalla käynnillä (1. ja viiminen)
                      Itsellä ainakin herää kysymys: Miksi?

                      Saisikos tarinaa mikä meni vikaan.
                      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        Originally posted by Rossifumi View Post
                        Itsellä ainakin herää kysymys: Miksi?

                        Saisikos tarinaa mikä meni vikaan.
                        Käytin omaa 530dat -00 bemua siellä tuulilasin vaihdossa ja lähes kaikki kumi ja muovi osat oli asennettu miten sattuu ja tämän seurauksena autoon tuli vesi sisälle.
                        Menin valittamaan asennuksesta ja kaveri totesi että kyllähän tossa virhe on käynyt... nooo ilmotin vieväni auton wetterille tarkastukseen/korjaukseen ja että te maksatte viulut niin tyyppi ilmoitti,että asennus onkin tehty juuri niinkuin pitääkin eivätkä maksa senttiäkään mistään. tulen tekemään kaikkeni etteivät muut joudu kärsimään tästä todella ammattitaidottomasta pelleilystä
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          #27
                          Vanha puu, mutta päätimpä nostella. Rouvalle vanhempaa japsia mahdollisesti tulossa käyttikseksi ja mietin että kannattaisko jotain 10+v vanhaa japsia suojailla enää. Onko kokemusta Oulun seudun pajoista, että minkä hintaista ja miten homma toiminut? Tässä kohtaa mietinnässä Mazda 6, joissa näyttää kyllä alustat jo ruskeita olemaan. Josko noille sais vähän elinikää puhalluksella, öljyämisellä ja massaamisella? Kokemuksia lajista?
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎