Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-Jet keskustelu ja ilmamääränmittarin modaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    #16
    Siltä tuo ainakin vaikuttas, tsekkaa vielä mittaamalla. Se voi olla ihan säädön puutteessa.

    Itellä kun on hiottu nokka ja koneremontin jälkeen anturi oli vähän pielessä eikä kontaktit toiminu kunnolla. Täydellä kaasulla kiihdytettäessä lähti jopa paremmin kuin asentoanturin uudelleen säädön jälkeen. Asiaa auttoi myös ilmamäärämittarista jousta 13 naksua eteenpäin... Sitten kun laittoi anturin toiminnan oikein, täyskaasuajossa oli selvä vajaus.

    Se voi tosiaan vaikuttaa monella tapaa.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Nyt modasin ilmamääränmittaria "hiukan". Eli oli iso e34 535 motronic mittari ja pieni l-jet mittari from 528 e28.

      Tuo motronicin mittari antaa läppää käännettäessä täysin suoraan kasvavan resistanssin tasaisesti, l-jet mittarissa reistanssi muuttuu ihan miten sattuu. No, näin sen ilmeisesti kuuluu olla koska kaikki mittarit mitä löysin teki niin. Motronic mittarin lämpötila anturin antama tieto oli ihan kumma, olikohan rikki...

      No, purin molemmat mittarit tyhjiksi, jätin vain hammaskehän ja läpän paikoilleen. Siirtin l-jet mittarista kaiken irtohilun motronic mittariin, mukaanlukien lämpötila anturin. Nyt motronic "modi" mittari antaa samanlaisen vastuksen kuin l-jet mittari ennen ja lämpötila tietokin on kohdallaan.

      Mikä virka on l-jet mittarissa sellaisella sangalla, se liikkuu läpän akselin mukana ja lopulta osuu stoppariin? Siinä on ikäänkuin kaksi liuskaa päällekkäin.

      Mitäs luulette, onko seos nyt rikkaalla vai laihalla? Isompi mittari, onkohan 535:ssa jousi jäykemmällä vai löysemmällä kuin esim. 528:ssa?



      Last edited by Bmw Master; 05-07-2007, 19:53.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Mitä vaikuttaa moottorin ominaisuuksiin imuputken pituus? Eli ilmämääränmittarilta kaasuläpälle pätkän pituus? Vaikuttaako samoin kuin imusarjan pituuden muutos? Entäs ilmämääränmittarilta ulkoilmaan pituuden muutos?

        Comment

        • ihu412
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Tampere/Rovaniemi

          #19
          Tuossa 535:sen ilmamäärämittarin ilmanläpötila anturin vastusarvoja.

          -10 (7-11.6 kOhms)
          +20 (2.1-2.9 kOhms)
          +80 (0.27-0.40 kOhms)

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            LE-Jetronic ohjearvoja:

            Polttoaineen paine:
            2,3-2,7 bar
            Polttoainepumpun siirtomäärä:
            vähintään 700 cm3/30s

            Lisäilmaluisti:
            Lämmitysvastuksen resistanssi 35...70 ohm

            Veden lämpötila-anturi:
            15...30 astetta 1,45...3,3 Kohm
            n. 80 astetta 280...360 ohm

            Lämpöaikakytkin:

            Alle 30 astetta,
            Napa C ja maa 25...40 ohm
            Napa W ja maa 0 ohm
            Napa G ja W 25...40 ohm

            Yli 40 astetta,
            Napa C ja maa 50...80 ohm
            Napa W ja maa 100...160 ohm
            Napa G ja W 50...80 ohm

            Ilmamäärämittari:
            Navat 8 ja 5 340...450 ohm
            Navat 7 ja 5 60...1000 ohm
            Navat 8 ja 9 160...300 ohm
            Navat 9 ja 5 500...760 ohm

            Last edited by Bmw Master; 05-07-2007, 19:32.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Kohistaa nyt tännekkin.

              Iso 535 motronic ilmämääränmittari l-jet mittarin sisuskaluilla taas kiinni. Toimiva kaasuläpän asentotunnistin ja toimiva bensanpaineensäädin kiinni myös. Voi veljet että toimii hienosti nyt. Ei yhtään hyydy n.5000rpm kohdalla.

              Vaati pikku modausta lisää tuo IMM homma, mutta nyt se toimii Onneksi oli kaikki vanhoja mittareita hyllyssä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎