Announcement

Collapse
No announcement yet.

324td mekaanisella syöttöpumpulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #16
    Fakta on että M21 kyllä mahtuu pyörimään vaikka nokka olis hampaan pielessä (aikasella). Aiheuttaa nihkeää käyntiinlähtöä varsinkin kylmänä, käyntiääni on karkeahko ja kierroksilla kone "potkii vastaan". Ei tosin savuta juurikaan, kulkee silti kohtalaisesti ja kuluttaa myös ainetta reilusti.

    Turha hermoilla siitä että toiset sanoo pumpun olevan pielessä ja toiset nokan, joka tapauksessa joudut sen jakopään kopan irroittamaan ja samalla siinä katsoo molemmat, sitten ei tarvitse arpoa..
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #17
      enpä ole dieseleitten kans pelannu paljon, enemmän ollu nuita 6 bensoja.ainahan se helpottaa jos joku enemmän tietävä neuvoo sen perusajoituksen tarkistamisen.
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Mulla on aiheesta eräs ohje paperiversiona kunhan jostain sen löydän...mutta pääpiirteittäin kampiakseli lukitaan "0" kohtaan tapilla/puikolla.Nokka-akselin "0" kohta haetaan kohdalle ko.työhön tarkoitetulla tulkilla,toki tässä voi käyttää apuna teräsviivainta ja heittokelloa....ennen nokan "kohdan" hakemista nokka pyörä löysätään ja kopautetaan irti,remmi saaa ja pitää olla tällöin paikallaan ja kiristetynä,kammen olessa lukittuna ja nokka säädettynä nokkapyörän pultti kiristetään. ja olettaen myös että pumppu on tällöin oikealla hampaalla...kaiken tämän jälkeen voidaan suutinputket ja pumppu löysätä ja "kellottaa" pumppu....
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #19
          seon mielenkiintosta ku ala vääntöä on johonki 3500 kiekkaan asti ja tulee mustaa mut sen jälkeen ei tunnu vetävän eikä kyllä tule mustaakaan.eikä kierrä paikallaan ku noin 4500 kiekkaa.2 vaihde päällä 4000 kiekkaaki tekee tiukkaa ku kiihdyttää.
          Last edited by lurkki3; 02-11-2006, 18:23.
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • lurkki3
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 657
            • ylivieska

            #20
            kyllä se taitaa pumpun puolelle kääntyä se vika....pp dieselin ja mustolan mielestä pumpussa se vika on,ja uusi pumppu tulossa ja tietenki isompi ahdin
            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
            Bagged e32
            Ex E61 525d m-sport -06
            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎