Alatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
motonetin alatukivarresta
Collapse
X
-
Johonki halvalle pajalle vaan. Vaihto on noin 10 min per puoli kun auto on nosturilla, muuten on paljon v-mäisempää, kuten kaikki alustan hommat. Niissä voi olla puslat tai sitten ei, who knows?Originally posted by veka View PostAlatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
-
Brotofobia
Mun mielestä alatukivarren vaihto on aika helppo homma, eikä nosturi ole välttämätön. Kun vaihtaa koko tukivarren niin sillonhan vanhaa osaa ei tarvi varoa sen kummemin. Toisinkuin reaktiotankojen puslien kanssa, sillon palloniveltä tulee varoa. Kun alatukivarressa se menee kuitenkin vaihtoon niin lekaa voi antaa surutta. Jos päädyt halpis osiin, niin bilteman tukivarret on kolmisenkymppiä kappale. Ja kyllä nekin muutaman vuoden kestää. Hinnanero alkuperäiseen tulee sitä että orkkis osa on alumiinia ja tarvike rautaa....painoa on varmaan puolet enempi...who cares...bilteman varsissa on puslatkin paikallaan eikä muuta tarvita.
Comment
-
Vaihto on helppoa, jos on tehnyt sen ennenkin ja auto täytyy tietysti saada ylös. Tähän vuodenaikaan veisin johonkin pajalle, jos itsellä ei ole mahdollisuutta päästä sisälle lämpimään. Motonetin tukivarsista ei voi varmaksi sanoa onko ne täydelliset ennenkuin ne näkee. Listassa lukee ettei sisällä puslaa. Itse olen saanut tiskilta tukivarren puslan kanssa ja ilman, kerran paketissa oli kaksi tukivartta (yhden hinnalla).
Joka tapauksessa niveleen kannattaa lisätä vaseliinia ennen asennusta.
PS: Puhuitkin siis alatukivarresta, niissä yleensä on pusla paikoillaan, reaktiotanko voi olla sitten niin tai näin..Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
Itse tilasin ylä- ja alatukivarret saksan ebaystä, ATP Autoteile nimisestä firmasta. Oli alle puolet suomen hinnoista, alumiini varret ja kaikki puslat valmiina.
Homma toimi niin hyvin että uskaltaa muillekin suositella
525 tdA touring -96
Harley Davidson Pan Shovel -63
Comment
-
Tein samoin. Ja yhdyn suosituksiin!Originally posted by junnu.l View PostItse tilasin ylä- ja alatukivarret saksan ebaystä, ATP Autoteile nimisestä firmasta. Oli alle puolet suomen hinnoista, alumiini varret ja kaikki puslat valmiina.
Homma toimi niin hyvin että uskaltaa muillekin suositella
Comment
-
Myös täällä ostettiin satsi alustan osia ATP:sta ebaysta. Tosin yhdessä tukivarren puslapäässä oli kierrettä liian vähän joten juotui laittamaan pari prikkaa väliin jotta kiristyi. Ettei aivan alkuperälaatua ole mutta menee vanhassa pommissa.Originally posted by amppa View PostTein samoin. Ja yhdyn suosituksiin!G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Laitetaan nyt pieni vinkki jos meni ohi sultaOriginally posted by veka View PostAlatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Tuosta ohjeita moneen muuhunkin remonttiin E34:een. Muista kiristää puslan läpipultti vasta kun auto on pyörillään. Ja jos noissa ohjeissa sanotaan että koko etutolppa täytyy irrottaa niin se ei pidä paikkaansa vaan se kyllä kääntyy sen verran sivuun että pääset alatukivarren pallonivelen mutteriin käsiksi niinkuin noissa ohjeissa.Originally posted by veka View PostOnkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
Comment
Comment