motonetin alatukivarresta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veka
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 86
    • Pori

    motonetin alatukivarresta

    Alatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
    Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    #2
    Originally posted by veka View Post
    Alatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
    Johonki halvalle pajalle vaan. Vaihto on noin 10 min per puoli kun auto on nosturilla, muuten on paljon v-mäisempää, kuten kaikki alustan hommat. Niissä voi olla puslat tai sitten ei, who knows?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Brotofobia

      #3
      Mun mielestä alatukivarren vaihto on aika helppo homma, eikä nosturi ole välttämätön. Kun vaihtaa koko tukivarren niin sillonhan vanhaa osaa ei tarvi varoa sen kummemin. Toisinkuin reaktiotankojen puslien kanssa, sillon palloniveltä tulee varoa. Kun alatukivarressa se menee kuitenkin vaihtoon niin lekaa voi antaa surutta. Jos päädyt halpis osiin, niin bilteman tukivarret on kolmisenkymppiä kappale. Ja kyllä nekin muutaman vuoden kestää. Hinnanero alkuperäiseen tulee sitä että orkkis osa on alumiinia ja tarvike rautaa....painoa on varmaan puolet enempi...who cares...bilteman varsissa on puslatkin paikallaan eikä muuta tarvita.

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Vaihto on helppoa, jos on tehnyt sen ennenkin ja auto täytyy tietysti saada ylös. Tähän vuodenaikaan veisin johonkin pajalle, jos itsellä ei ole mahdollisuutta päästä sisälle lämpimään. Motonetin tukivarsista ei voi varmaksi sanoa onko ne täydelliset ennenkuin ne näkee. Listassa lukee ettei sisällä puslaa. Itse olen saanut tiskilta tukivarren puslan kanssa ja ilman, kerran paketissa oli kaksi tukivartta (yhden hinnalla).
        Joka tapauksessa niveleen kannattaa lisätä vaseliinia ennen asennusta.

        PS: Puhuitkin siis alatukivarresta, niissä yleensä on pusla paikoillaan, reaktiotanko voi olla sitten niin tai näin..
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • junnu.l
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 72
          • Tammisaari

          #5
          Itse tilasin ylä- ja alatukivarret saksan ebaystä, ATP Autoteile nimisestä firmasta. Oli alle puolet suomen hinnoista, alumiini varret ja kaikki puslat valmiina.

          Homma toimi niin hyvin että uskaltaa muillekin suositella
          525 tdA touring -96
          Harley Davidson Pan Shovel -63

          Comment

          • amppa
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 86

            #6
            Originally posted by junnu.l View Post
            Itse tilasin ylä- ja alatukivarret saksan ebaystä, ATP Autoteile nimisestä firmasta. Oli alle puolet suomen hinnoista, alumiini varret ja kaikki puslat valmiina.

            Homma toimi niin hyvin että uskaltaa muillekin suositella
            Tein samoin. Ja yhdyn suosituksiin!

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Originally posted by amppa View Post
              Tein samoin. Ja yhdyn suosituksiin!
              Myös täällä ostettiin satsi alustan osia ATP:sta ebaysta. Tosin yhdessä tukivarren puslapäässä oli kierrettä liian vähän joten juotui laittamaan pari prikkaa väliin jotta kiristyi. Ettei aivan alkuperälaatua ole mutta menee vanhassa pommissa.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

                #8
                Originally posted by veka View Post
                Alatukivarret sökönä e34:stä. Haulla löytelin juttua, et ne maksas noi 150e kipale? Kattelin motoneti sivuilta et 54e kipale?? Tiedättekö ovatko täydelliset vai täytyykö jotain muuta ostella, jotta vaihto sujuu ilman keleitä? Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
                Laitetaan nyt pieni vinkki jos meni ohi sulta
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by veka View Post
                  Onkohan kinkkiset vaihtaa, vai viekö suoraan pajalle? Kiitokset tietäjille.
                  Tuosta ohjeita moneen muuhunkin remonttiin E34:een. Muista kiristää puslan läpipultti vasta kun auto on pyörillään. Ja jos noissa ohjeissa sanotaan että koko etutolppa täytyy irrottaa niin se ei pidä paikkaansa vaan se kyllä kääntyy sen verran sivuun että pääset alatukivarren pallonivelen mutteriin käsiksi niinkuin noissa ohjeissa.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Reaktiotangon puslan pultti kannattaa myös ottaa löysälle. Tukivartta kun joutuu vänkäämään alaspäin, vääntää se samalla muuten turhaan reaktiot. puslaakin.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    Working...
                    X