ASC vs. ASC+T
About samanlaisen(e46 330d 2000 ja 2003) auton sekä ASC:llä että ASC+T:llä omistaneena voin kyllä vannoa että järjestelmissä on merkittävää eroa vaikka funktionaalisuus onkin sama.
Kumpikin painaa jarrua jos vetävä pyörä pääsee luistamaan ja kumpikin leikkaa tehoa mikäli luiston määrä ylittää tietyn kynnyksen. ASC:nhän tunnistaa siitä että se on joko päällä tai pois. ASC+T on taas kaksivaiheinen eli ASC+T, pelkkä ASC ja pois.
Oma kokemukseni on se että ASC:n puuttuminen luistoon on huomattavasti karkeampaa eli jarrua painetaan huomattavasti enemmän.
Olisikohan nyt niin että tähän liittyy tuo 3- vs 4-kanavaisen ABS:n ero? Eli onko niin että ASC:llä varustetuissa autoissa on 3-kanavainen ABS jossa kumpaakin takajarrua ohjataan yhdessä ja ASC+T:llä varustetuissa autoissa taas 4-kanavainen jossa kumpaakin takapyörää voidaan jarrutella itsenäisesti?
</spekulaatio>
-
JN
About samanlaisen(e46 330d 2000 ja 2003) auton sekä ASC:llä että ASC+T:llä omistaneena voin kyllä vannoa että järjestelmissä on merkittävää eroa vaikka funktionaalisuus onkin sama.
Kumpikin painaa jarrua jos vetävä pyörä pääsee luistamaan ja kumpikin leikkaa tehoa mikäli luiston määrä ylittää tietyn kynnyksen. ASC:nhän tunnistaa siitä että se on joko päällä tai pois. ASC+T on taas kaksivaiheinen eli ASC+T, pelkkä ASC ja pois.
Oma kokemukseni on se että ASC:n puuttuminen luistoon on huomattavasti karkeampaa eli jarrua painetaan huomattavasti enemmän.
Olisikohan nyt niin että tähän liittyy tuo 3- vs 4-kanavaisen ABS:n ero? Eli onko niin että ASC:llä varustetuissa autoissa on 3-kanavainen ABS jossa kumpaakin takajarrua ohjataan yhdessä ja ASC+T:llä varustetuissa autoissa taas 4-kanavainen jossa kumpaakin takapyörää voidaan jarrutella itsenäisesti?
</spekulaatio>
-
JN
Comment