Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC:n korvaus ASC+T:llä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • docjones
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 127

    #16
    ASC vs. ASC+T

    About samanlaisen(e46 330d 2000 ja 2003) auton sekä ASC:llä että ASC+T:llä omistaneena voin kyllä vannoa että järjestelmissä on merkittävää eroa vaikka funktionaalisuus onkin sama.
    Kumpikin painaa jarrua jos vetävä pyörä pääsee luistamaan ja kumpikin leikkaa tehoa mikäli luiston määrä ylittää tietyn kynnyksen. ASC:nhän tunnistaa siitä että se on joko päällä tai pois. ASC+T on taas kaksivaiheinen eli ASC+T, pelkkä ASC ja pois.
    Oma kokemukseni on se että ASC:n puuttuminen luistoon on huomattavasti karkeampaa eli jarrua painetaan huomattavasti enemmän.
    Olisikohan nyt niin että tähän liittyy tuo 3- vs 4-kanavaisen ABS:n ero? Eli onko niin että ASC:llä varustetuissa autoissa on 3-kanavainen ABS jossa kumpaakin takajarrua ohjataan yhdessä ja ASC+T:llä varustetuissa autoissa taas 4-kanavainen jossa kumpaakin takapyörää voidaan jarrutella itsenäisesti?
    </spekulaatio>

    -
    JN

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #17
      Originally posted by docjones View Post
      About samanlaisen(e46 330d 2000 ja 2003) auton sekä ASC:llä että ASC+T:llä omistaneena voin kyllä vannoa että järjestelmissä on merkittävää eroa vaikka funktionaalisuus onkin sama.
      Kumpikin painaa jarrua jos vetävä pyörä pääsee luistamaan ja kumpikin leikkaa tehoa mikäli luiston määrä ylittää tietyn kynnyksen. ASC:nhän tunnistaa siitä että se on joko päällä tai pois. ASC+T on taas kaksivaiheinen eli ASC+T, pelkkä ASC ja pois.
      Oma kokemukseni on se että ASC:n puuttuminen luistoon on huomattavasti karkeampaa eli jarrua painetaan huomattavasti enemmän.
      Olisikohan nyt niin että tähän liittyy tuo 3- vs 4-kanavaisen ABS:n ero? Eli onko niin että ASC:llä varustetuissa autoissa on 3-kanavainen ABS jossa kumpaakin takajarrua ohjataan yhdessä ja ASC+T:llä varustetuissa autoissa taas 4-kanavainen jossa kumpaakin takapyörää voidaan jarrutella itsenäisesti?
      </spekulaatio>

      -
      JN
      Molemmissa autoissasi on/ollut asc+t.

      Comment

      • Petri
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 3156
        • Nummela

        #18
        Originally posted by superb View Post
        Molemmissa autoissasi on/ollut asc+t.
        Mistä tietää, onko autossa pelkkä ASC vai jopa ASC+T?
        E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
        E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


        Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • docjones
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 127

          #19
          Originally posted by superb View Post
          Molemmissa autoissasi on/ollut asc+t.
          Varmaan funktionaalisesti näin. Kuitenkin BMW:n ohjekirjoissa ja muualla käyttämä nimitys järjestelmästä ennen face-liftiä oli pelkkä ASC.

          -
          JN

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #20
            Originally posted by docjones View Post
            Varmaan funktionaalisesti näin. Kuitenkin BMW:n ohjekirjoissa ja muualla käyttämä nimitys järjestelmästä ennen face-liftiä oli pelkkä ASC.

            -
            JN
            Usko nyt pois, E46:ssa ollut aina vakiona E39:n tapaan ASC+T, tämän tiedon vahvistaa myös alkuperäinen -99 3-sarjan suomenkielinen esite. DSC:n ollut lisävarusteena E46:een vuonna 1999. Oletko varma ettet sotkenut näitä kahta keskenään?

            Pelkän ASC:n saa päälle (ainakin E39:ssä) pitämällä sitä ASC-nappia pohjassa kunnes se merkkivalo sammuu mittaristossa.


            ASC+T:n tunnistaa alkupään E39:ssä kaasuläppää säätävän moottorin olemassaolosta. Auto myös testaa moottorin toiminnan virtoja kytkettäessä.
            --------
            Esimerkiksi vuonna 1992 E34 535i:hin ei saanut muuta kuin ASC:n, 850i ja 850ia -autoissa oli pelkkä ASC vakiona (ASC+T lisävaruste, 16400mk).
            750ia ja 750ial -autoissa ASC+T oli vakiona.

            Lähde: BMW-autojen lisävarusteiden hinnasto, 1.5.1992.
            Last edited by superb; 04-11-2006, 21:06.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎