Announcement

Collapse
No announcement yet.

318/320 -> 335Tic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BimmerE36
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 57

    318/320 -> 335Tic

    Eli prosentit on nyt 31% ja tarkoitus olisi vaihtaa tuollainen M30b35 tuonne.
    Muutama kysymys

    -Meneekö prosentit yli vai jääkö sallittuihin lukemiin?

    -Minkäslaiset jarru kamat? (E34/36 ///M?)

    -Mitä muutoksia alustaan?

    -Suosituksia koneen rakentamiseen?

    -Mahtuuko tuo M30 pata M20 korviin kiinni vai valmistaako joku sellaisia?

    -Voinko käyttää M20B25:sen laatikkoa?

    -Kytkimeksi olen kaavaillut sintteri tyyppistä, Suosituksia?

    -Mikä ruisku?

    Jos prosentit menevät yli niin sitten varmaan täytyy ostaa 325 kori Bemu Oy:Stä. Vinkkejä saa ja pitää antaa.
    E34 525 TDS
    project:E30 335tic (valmis 2010?)

    ex Honda Prelude -99
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by BimmerE36 View Post
    Vinkkejä saa ja pitää antaa.
    Painappa ensin tuota SEARCH nappia
    ja kokeile erilaisilla hakusanoilla etsiä tietoa / juttuja
    Ja surffaa näitä sivuja jokunen aika läpi ennenkuin aloitat uuden jutun joka aiheesta.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • BimmerE36
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 57

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Painappa ensin tuota SEARCH nappia
      ja kokeile erilaisilla hakusanoilla etsiä tietoa / juttuja
      Ja surffaa näitä sivuja jokunen aika läpi ennenkuin aloitat uuden jutun joka aiheesta.
      Kyllähän niitä selasin mutta eipä tullut kovin paljon fiksummaksi
      E34 525 TDS
      project:E30 335tic (valmis 2010?)

      ex Honda Prelude -99

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #4
        Originally posted by BimmerE36 View Post
        Eli prosentit on nyt 31% ja tarkoitus olisi vaihtaa tuollainen M30b35 tuonne.
        Muutama kysymys

        -Meneekö prosentit yli vai jääkö sallittuihin lukemiin?

        -Minkäslaiset jarru kamat? (E34/36 ///M?)

        -Mitä muutoksia alustaan?

        -Suosituksia koneen rakentamiseen?

        -Mahtuuko tuo M30 pata M20 korviin kiinni vai valmistaako joku sellaisia?

        -Voinko käyttää M20B25:sen laatikkoa?

        -Kytkimeksi olen kaavaillut sintteri tyyppistä, Suosituksia?

        -Mikä ruisku?

        Jos prosentit menevät yli niin sitten varmaan täytyy ostaa 325 kori Bemu Oy:Stä. Vinkkejä saa ja pitää antaa.
        Joku joka tietää E30 korin juttuja voi korjata seuraavia

        Ensinnäkin 3.4 litraista konetta ei saa laillisesti E30 koriin. 3.3 taitaa olla isoin.

        Alusta ja jarrut pitää ilmeisesti vastata 320is mallia. Eli ilmeisesti 325 on muuten sama mutta ohuemmat vakaajat. Prosentit tulee sen mukaan miten verran osia tarvii vaihtaa. mutta aikavarmasti yli 35%

        Koneen korvia Maza ilmeisesti valmistaa.

        Ei taida käydä M20 loota M30 koneen perään.

        Kytkin itse laittaisin vakion jäykällä asetelmalla. Sintteri paska ajaa normaali ajossa.

        Ruisku vakio motronic isommilla suuttimilla tai sitten mega.
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • BimmerE36
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 57

          #5
          Originally posted by Rolli View Post
          Joku joka tietää E30 korin juttuja voi korjata seuraavia

          Ensinnäkin 3.4 litraista konetta ei saa laillisesti E30 koriin. 3.3 taitaa olla isoin.

          Alusta ja jarrut pitää ilmeisesti vastata 320is mallia. Eli ilmeisesti 325 on muuten sama mutta ohuemmat vakaajat. Prosentit tulee sen mukaan miten verran osia tarvii vaihtaa. mutta aikavarmasti yli 35%

          Koneen korvia Maza ilmeisesti valmistaa.

          Ei taida käydä M20 loota M30 koneen perään.

          Kytkin itse laittaisin vakion jäykällä asetelmalla. Sintteri paska ajaa normaali ajossa.

          Ruisku vakio motronic isommilla suuttimilla tai sitten mega.
          Mistähän tuollaisen 3.3 padan löytää :think
          Maza ottikin jo yhteyttä joten häneltä tulen "korvat" ostamaan
          E34 525 TDS
          project:E30 335tic (valmis 2010?)

          ex Honda Prelude -99

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            .....
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Xhawk
              OBTCF Member
              • Jul 2004
              • 2326
              • Kierrosalueella (hki)

              #7
              Originally posted by BimmerE36 View Post
              Mistähän tuollaisen 3.3 padan löytää :think
              Maza ottikin jo yhteyttä joten häneltä tulen "korvat" ostamaan
              Ostat 3.2 padan
              "Position One, Position One"
              Punainen miesten voimisteluauto

              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by BimmerE36 View Post
                Eli prosentit on nyt 31% ja tarkoitus olisi vaihtaa tuollainen M30b35 tuonne.
                Muutama kysymys

                -Meneekö prosentit yli vai jääkö sallittuihin lukemiin?

                -Minkäslaiset jarru kamat? (E34/36 ///M?)

                -Mitä muutoksia alustaan?

                -Suosituksia koneen rakentamiseen?

                -Mahtuuko tuo M30 pata M20 korviin kiinni vai valmistaako joku sellaisia?

                -Voinko käyttää M20B25:sen laatikkoa?

                -Kytkimeksi olen kaavaillut sintteri tyyppistä, Suosituksia?

                -Mikä ruisku?

                Jos prosentit menevät yli niin sitten varmaan täytyy ostaa 325 kori Bemu Oy:Stä. Vinkkejä saa ja pitää antaa.

                Tai sitten odotat ensi vuoteen kun tulee uudet % säännöt niin moni asia helpottuu paljon. mm.kanta-auton katsastus pitäisi poistua jne.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • Rolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1067
                  • Kausala city

                  #9
                  Originally posted by vwtyp1 View Post
                  Tai sitten odotat ensi vuoteen kun tulee uudet % säännöt niin moni asia helpottuu paljon. mm.kanta-auton katsastus pitäisi poistua jne.
                  Onko tämä asia totta Tuleeko siihen muutos? muuttuuko 50% sääntö?
                  E34 530d -94 M-Sport

                  Comment

                  • BimmerE36
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 57

                    #10
                    Originally posted by vwtyp1 View Post
                    Tai sitten odotat ensi vuoteen kun tulee uudet % säännöt niin moni asia helpottuu paljon. mm.kanta-auton katsastus pitäisi poistua jne.

                    Eihän sillä enää niin väliä ole. Ei se ennen ensi vuotta kuitenkaan liikenteessä ole :think
                    E34 525 TDS
                    project:E30 335tic (valmis 2010?)

                    ex Honda Prelude -99

                    Comment

                    • ViperHawk
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 312
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Rolli View Post
                      Joku joka tietää E30 korin juttuja voi korjata seuraavia
                      Yritän parhaani mukaan, tietävämmät korjatkoon

                      Ensinnäkin 3.4 litraista konetta ei saa laillisesti E30 koriin. 3.3 taitaa olla isoin.
                      Jotakuinkin oikein. Painoa voidaan verrata 324tdhen.

                      Alusta ja jarrut pitää ilmeisesti vastata 320is mallia. Eli ilmeisesti 325 on muuten sama mutta ohuemmat vakaajat. Prosentit tulee sen mukaan miten verran osia tarvii vaihtaa. mutta aikavarmasti yli 35%
                      320iS: sama muuten kuin tavallisessa 325:ssa, mutta 21mm takavakaaja ja ABS jarrut.

                      ABS:ja on kyllä vinguttu konttoreilla ihan tavallisiin 325 muutoksiin. Riippuu myös vuosimallista, esimerkiksi 84 koriin ei vaadita niitä.

                      Ei taida käydä M20 loota M30 koneen perään.
                      Näin on. M10 koneen jatkeena oleva sopii

                      Etsi suosiolla Sport-Getrag, niin ei tarvitse vaihdelaatikon kestävyydestä murehtia, joko suoralla vitosella(265(?) tai ylivaihteella(280).

                      Kyllä tavallallinen 260 Getrag kestää myös.

                      Alustassa kannattaa käyttää e36:n osia. Eivät mene ihan pulttaamalla kiinni, mutta vähän muokattuna kuitenkin. E36 325:sta saa vaikkapa isommat jarrut ja nopeamma ohjauksen.
                      E30 -90 320i

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Rolli View Post
                        Onko tämä asia totta Tuleeko siihen muutos? muuttuuko 50% sääntö?

                        Tuosta...



                        ja tuosta lisää pohdintaa asiasta vihollisfoorumilta...

                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by BimmerE36 View Post
                          Eli prosentit on nyt 31% ja tarkoitus olisi vaihtaa tuollainen M30b35 tuonne.
                          Muutama kysymys

                          -Meneekö prosentit yli vai jääkö sallittuihin lukemiin?

                          -Minkäslaiset jarru kamat? (E34/36 ///M?)

                          -Mitä muutoksia alustaan?
                          Rakennat vastaamaan 320iS:ää, ainoat erot 325:een on 14mm takavakaaja (M-tech / ix / M3 / 320iS:ä ollut) ja ns. facelift-jarrupääsylinteri (325:ttä saanut kahdella jarrupääsylinterillä, facelift-mallissa isompi), ABS:t (jotka muutenkin on lähes kaikissa 325:ssa) sekä lukkoperä (tämä nyt on itsestäänselvyys tuolla koneella, ei se muuten mihinkään kulje vaan sutii paikoillaan..).
                          Jarruhommeleissa kannattaa tutustua www.300mm.de
                          Ylipäänsä kannattaa tutustua www.e30.de ja erityisesti "335" osasto (myös englanniksi)...

                          Nykyään kiertää villiä legendaa että vertailuautoja saisi olla vain yksi, varmuutta asiasta ei minulla ole joten en lähde spekuloimaan sen tarkemmin. Jos joku tietää niin varmistakoon. Ennenhän näitä on verrattu näihin;
                          Tilavuutta vertaa 325e:hen => 3.375l
                          Tehoa 320iS:ään => 230hp
                          Painoa 324td:hen => xx kg

                          -Suosituksia koneen rakentamiseen?

                          -Mahtuuko tuo M30 pata M20 korviin kiinni vai valmistaako joku sellaisia?

                          -Voinko käyttää M20B25:sen laatikkoa?

                          -Kytkimeksi olen kaavaillut sintteri tyyppistä, Suosituksia?

                          -Mikä ruisku?

                          Jos prosentit menevät yli niin sitten varmaan täytyy ostaa 325 kori Bemu Oy:Stä. Vinkkejä saa ja pitää antaa.
                          Helpointa olisi aloittaa aidon 325:den pohjalle, mielellään vielä ei-vähäpäästöisen jolloin ei tarttisi päästöhommien kanssa leikkiä (vähäpäästöinen-tapaukissa vaatinee selvityksen muutetun moottorin vähäpäästöisyydestä ja tämä voi olla hankalaa tietyissä tilanteissa..) ja pelkkä takavaakajan vaihto riittää.

                          Mazalta saat M30E30 korvat, M20 laatikko ei käy, M10 laatikkoa ei kannata laittaa (pikkukoneen välitykset, kestävyys), E30 M3:sen laatikko käy, samaten kuin kaikki M30 koneen perässä olleet boxit. Sintterikytkintä ei kannata laittaa, vakiokytkin kestää nuo tehot mukisematta.
                          Ruiskuna menee vakio motronicci hyvin, jos viritellä haluaa niin säädettävä, megaruutta on halvin.

                          Anyways, lue www.e30.de, www.300mm.de, www.r3vlimited.com, www.e30zone.co.uk ja www.btcf.fi/forum searchin ja ajatuksen kanssa läpi, sieltä löytyy nämä aivan samat asiat moneen kertaan läpi jauhettuina kaikkine sudenkuoppineen monella eri kielellä vieläpä

                          edit: huomasin vasta nytten tuon Tic:n tuolla joten kytkimeksi jotain järeämpää, ruiskuksi ehdottomasti ohjelmoitava ja laatikoksi E34 M30:n perästä (taisi olla mallimerkinnältään getrag 260/6, sporttiaskit on 5x kalliimpia ja noidenkin pitäisi se 500hp kestää "mukisematta"). Mazalta kannattaa kysyä, hänellä on noista M30 turboista kokemusta

                          Eritoten turbojutuissa kannattaa tutustua www.pure-pf.com , löytyy tietotaitoa bemarin turbottamisesta todella paljon
                          Last edited by Jonsku; 06-11-2006, 13:01.
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • Rolli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1067
                            • Kausala city

                            #14
                            Ton Jonskun tekstin vois laittaa melkein stickyksi kun näitä kysytään vähän väliä.
                            E34 530d -94 M-Sport

                            Comment

                            • BimmerE36
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 57

                              #15
                              Kiitokset Jonskulle

                              Tosiaan Bemu OY:stä tulee alkuperäinen 325 ja niiden tiloissa vissiinkin kone tipautetaan päälle. Turbotus hieman jäissä pakosarja ongelman takia,
                              Ellei josta löydy nyt pakosarjaa joka sopisi 100% varmuudella. Maza tarttisi auton pajalleen jos tekisi kyseisen sarjan :think

                              Kaipa tuo "335" vaparinakin kulkee mukavasti
                              E34 525 TDS
                              project:E30 335tic (valmis 2010?)

                              ex Honda Prelude -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎