Eli kävin katsastamassa ja päästöt tosiaan pilvissä. Autona on e36 coupe (vähäpäästöinen). Viime vuoden katsastuksessa ei teholastua eikä vapaavirtaussuodatinta ja päästöt oli ok. Johtuuko teholastusta vai onko jotain rikki esim lanmbda?!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teholastun takia päästöt pilvissä?!?!
Collapse
X
-
Omasta meni joka vuosi lambda kun oli teholastu paikoillaan. Nyt olen ajanut vuoden vakiolastulla ja oli päästöt ok katsastuksessa. Itse ainakin syytän lambdan rikkoontumisesta lastua. Kolme lambdaa jouduin ostamaan. Muuten ajossa ei huomannut rikkinäistä lambdaa, mutta katsastuksesta juuri noista päästöistä.
-
-
Niin ja eikös nyrkkisääntönä vois sanoa sen et jos auto käyttäytyy jotenkin erillaisti/huonosti lastutuksen jälkeen ni vaihtaa tavallinen takasin
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Kuulostaa oudolta jos rikkoo lamdanEi oo mitään hajua lamdan hinnasta mut käyttää vähän maalaisjärkeä et jos "teholastu" hajottaa lamdan ni sil kannattaa heittää vesilintua
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Originally posted by akke View Postmitä veikkaatte et jos laitan vaan vakiolastun paikalle ni mitä mahtaa päästöt sanoo katsastuksessa? Vai onko teholastu 3 vikosssa ehtinyt rikkoo jo lambdan?? Jos lambda rikki, ni mitä maksaa uus?!
Comment
-
-
se lamda 0.90 on laskennallinen lamdan arvo kun otetaan päästöt. se tulee muistaakseni hc ja joku toinen arvo, joku ehkä muistaa mistä se kone ne laskee. Itsellä samat ongelmat leimalla e30 2,7 ku on eri bokseja ja eri osia. Helpotti kun ite kävi tunnin verran säätämässä ilmamäärämittaria ja bensan painetta sillain että päästömittari oli kiinni koko aika. Sit sain hienosti oikeisiin arvoihin. Niin ja mulla ei ollu koko lamdaa paikallaan vaikka se boksin puolesta pitäs olla. Säätämällä sen saa ilman lamdaakin päästöihin, kunhan katti on kunnossa
Comment
-
-
Originally posted by pete81 View PostUusi maksaa reilun 100e.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Mun virilastu ei ole ihan halpa, eikä ihan mikään "nettimyyntilastu".
Muukkosen tekemä ja soitinkin Muukkoselle asiasta. Sanoi, että on mahdollista, että särkee lambdan. Lähinnä riippuu seoksista. Alakierroksilla on rikkaampi seos kuin yleensä(vääntö parempi). Ja matalilla kierroksilla kun yleensä ajetaan niin lambda ainakin saattaa tukkeentua. Sitä myöden rikkoontuakin. Mun autossa jolla emäntä yleensä ajaa vain kahden kilometrin työmatkan niin tämä saattaa pitää paikkansakin. Lambda ei pääse edes kunnolla lämpenemään.
Itse laitoin kolme original lambdaa, kaikki meni rikki. Mutta uskosin, että Boschin paksurunkoinen kestäis paremmin.
Nyt sinun kannattaa ainakin irroittaa lambda ja lämmittää se kaasupilleillä punaiseksi. Jos se on vain tukossa.
Näin suurinpiirtein Muukkosella kerrottiin jos nyt oikein muistan.
Comment
-
-
Kävin äskön kokeilemassa taas päästöjä, ku otin teholastun eilen pois. Arvot oli seuraavat:
Pyörintänopeus: 690/min
Öljyn lämpötila: 18.3 astetta
CO: 4.05 %vol
HC: 477 ppmvol
CO2: 11.2%vol
O2: 2.5 %vol
Lambda 0.970
COvrai: 4.0%vol
Pyörintänopeus: 3440/min
Öljyn lämpötila: 18.3 astetta
CO: 4.17 %vol
HC: 258 ppmvol
CO2: 11.4%vol
O2: 2.0 %vol
Lambda 0.958
COvrai: 4.2%vol
Ja bosch car servicen äijän mukaan muut läpi paitsi CO ja Hc arvot. Vikakoodin lukijalla ei päästy moottorinohjaukseen, mut abs:iin ja airbagiin kylläkin. Äijä veikkas katalysaattori vikaa, mut ei varmaks sanonu. Osaako joku guru sanoa mitä pitäs/kannattas autolle tehdä?!
Moottori oli suht lämmin. Ajoin pikatiellä 3. vaihteella noin 100km/h ennen mittausta. Tosin auto seiso hetken aikaa pihassa sammuksissa. Auto tällä hetkellä ajokiellossa, ni pikkasen kiire ois saada noi päästöt kohalleen...Last edited by akke; 27-11-2006, 08:50.
Comment
-
Comment