Eli väristää penkkiin 50-60 nopeudessa, isommissa ja pienemmissä nopeuksissa ei tunnu mitään. onko joku kardaani nivel,tms loppu vai mikä mahtaa olla.
-97 735
Jep, kannatinlaakerilta kuulostaa. Kannattaa samalla purkamisella vaihtaa/vaihdattaa kardaanin nivelet, ei tee kovin hyvää perälle jos nivelissä väljyyttä.
Käytin tossa huollossa saman täristykses takia... kannatin kumi/laakeri oli virheetön eli täristys ei johtunut siitä. Autoon on vaihdettu moottori ja vaihteisto joskus edellisen omistajan toimesta. Olisiko mahdollista että kardaanin tasapainotus olisi menny perseelleen tuossa projektissa?
onkohan kallis homma tuo tasapainotus?
Ei työmies työtä pahenna ellei mies työmiestä.
Vai miten se meni, tästähän on tietysti eri versioita.
Käytin tossa huollossa saman täristykses takia... kannatin kumi/laakeri oli virheetön eli täristys ei johtunut siitä. Autoon on vaihdettu moottori ja vaihteisto joskus edellisen omistajan toimesta. Olisiko mahdollista että kardaanin tasapainotus olisi menny perseelleen tuossa projektissa?
onkohan kallis homma tuo tasapainotus?
535:sen kardaanin tasapainotus ois ollu 100-150 euroo :arrow: käytettyä etsimään
Mercedes-Benz cls 350
530DA E60
Ex:
Audi A6 2.7 biturbo quattro
523IA E39
520 E34 2Kpl
535 E34
ELi Usacarclubin keskustelupalstalta "Pärnäsen korjaamon niksinurkka"- viestiketjusta kopioitua...
"Epätasapainoisen kartaanin tasapainotus kahdella letkuklemmarilla. Laita klemmarien kiristinosat 180 asteen "kulmaan" ja siitä pikkaiseen toisiinsa, jos tärinät kasvoivat, niin sitten toiselle puolelle. Jos vähenivät, niin sitten etsimään optimaalista "kulmaa".
Vinkin tarjosi Ford Motor Company huoltoihinsa Technical Service Bulletiinissaan 60-luvulla, kehotti maalaamaan kardaanin ja klemmarit, ettei halpisfixaus ole niin helposti huomattavissa." :wink:
ELi Usacarclubin keskustelupalstalta "Pärnäsen korjaamon niksinurkka"- viestiketjusta kopioitua...
"Epätasapainoisen kartaanin tasapainotus kahdella letkuklemmarilla. Laita klemmarien kiristinosat 180 asteen "kulmaan" ja siitä pikkaiseen toisiinsa, jos tärinät kasvoivat, niin sitten toiselle puolelle. Jos vähenivät, niin sitten etsimään optimaalista "kulmaa".
Vinkin tarjosi Ford Motor Company huoltoihinsa Technical Service Bulletiinissaan 60-luvulla, kehotti maalaamaan kardaanin ja klemmarit, ettei halpisfixaus ole niin helposti huomattavissa." :wink:
Joo tämähän on se todella vanha "home made" kardaanin puntitus :lol:
Viimeisin varma hintatieto kardaanin tasapainotukseen omalta kohdalta on tuon jenkkimöhkön osalta joka kustansi 270 mk, olisko vuodelta -99.
Jos tämänpäivän hinta on 100-150€ niin :shock:
Comment