Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zim,zimmer-my beamer
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 214
    • Helsinki

    Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?

    Olen kiinnostunut driftingin aloittamisesta ja ajatuksena olisi laittaa minun e34 535i ensi kesäksi sellaiseen kuntoon että mutkat taittuisivat tyylikkäästi. Hankittuna on alustasarja ja konehuoneen poikkituki ja sitä ajattelin kysellä että mitä kannattaisi vaihdella samalla kun tuon alustasarjan tonne alle heittää!? Esim. puslia sun muuta? Ohjauskulmaahan saisi mielellään tulla lisää niin mikä tuohon auttaisi? Muitakin ideoita otetaan mielellään vastaan!!!! Myös kiinnostaisi kevyet vanteet...onko kellään tietoa näyttävistä 17" tai 18" sellaisista? Kiitoksia jo etukäteen.........
    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
  • Jaakeri
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 364
    • Kurikka

    #2
    Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
    Olen kiinnostunut driftingin aloittamisesta ja ajatuksena olisi laittaa minun e34 535i ensi kesäksi sellaiseen kuntoon että mutkat taittuisivat tyylikkäästi. Hankittuna on alustasarja ja konehuoneen poikkituki ja sitä ajattelin kysellä että mitä kannattaisi vaihdella samalla kun tuon alustasarjan tonne alle heittää!? Esim. puslia sun muuta? Ohjauskulmaahan saisi mielellään tulla lisää niin mikä tuohon auttaisi? Muitakin ideoita otetaan mielellään vastaan!!!! Myös kiinnostaisi kevyet vanteet...onko kellään tietoa näyttävistä 17" tai 18" sellaisista? Kiitoksia jo etukäteen.........
    ei nyt niin hirveästi tietoa mutta ainakin tehoja pitäisi olla enemmän,helvetin jäykkä alusta ja lukkoperä ny aluuksi

    Comment

    • tonnikala
      Bimmer Rookie
      • Dec 2002
      • 199
      • Mikkeli

      #3
      Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
      Ohjauskulmaahan saisi mielellään tulla lisää
      Kerro toki mitä tarkoitat ohjauskulmalla.

      Suurimman parannuksen varmaan saat kun poistat ackermanin. Tunnetaan myös nimellä tasakääntö. Uusimmassa VM:ssä on hyvä selitys aiheesta. Myös netti tuntee kyseisen asian.

      Comment

      • zim,zimmer-my beamer
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 214
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by tonnikala View Post
        Kerro toki mitä tarkoitat ohjauskulmalla.

        Suurimman parannuksen varmaan saat kun poistat ackermanin. Tunnetaan myös nimellä tasakääntö. Uusimmassa VM:ssä on hyvä selitys aiheesta. Myös netti tuntee kyseisen asian.
        Niin, siis ohjauskulmalla tarkoitan sitä että eturenkaat saisi mielellään kääntyä enemmän (jyrkemmin), jotta saa levempää luisua aikaseksi eikä spinnaa yhtä helposti. Pitää tutustua tohon "ackerman" juttuun!! Kiitti...
        635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Asiansa osaava kuski, lukkoperä, +250hv. Muuta et tarvi.
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • zim,zimmer-my beamer
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 214
            • Helsinki

            #6
            heh, kukaan ei ole seppä syntyessään!!!!! Jostakin on aloitettava ja jos joku on nähnyt sellaisen videon kuin Best Motoring - Drift Bible niin tietää että ei tota tehoa tarvi olla 250+ kun videossa "drift King" vetää 130hp corollalla todella nätisti.......kun tarpeeksi kovaa uskaltaa mutkaan tulla niin auto lähtee jo itestään meneen sivuttain....ei sitten enään tarvitse muuta kuin hallita se läpi mutkan.... harjoitus tekee mestarin........
            635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
              heh, kukaan ei ole seppä syntyessään!!!!! Jostakin on aloitettava ja jos joku on nähnyt sellaisen videon kuin Best Motoring - Drift Bible niin tietää että ei tota tehoa tarvi olla 250+ kun videossa "drift King" vetää 130hp corollalla todella nätisti.......kun tarpeeksi kovaa uskaltaa mutkaan tulla niin auto lähtee jo itestään meneen sivuttain....ei sitten enään tarvitse muuta kuin hallita se läpi mutkan.... harjoitus tekee mestarin........
              Juu, näinhän se menee. Mutta kyllä sillä tehokkaammalla autolla onnistuu huomattavasti helpommin. Veikkaisin, että sulla menee enemmän aikaa opetella ajamaan sillä tehottomalla autolla siististi sladissa kuin sillä tehokkaalla

              Ja kyllä sillä tehokkaalla autolla saadaan ne siistimmät sladit, kun miettii, että arvosteluperusteina käytetään luiston kulmaa, pituutta ja radan käyttöä + sitä savuakin pitäisi saada hiukan aikaiseksi
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                Kannattaa hommata paksu takavakaaja ja jäykät jouset taakse, sitten vain lukkoperä ja autoon kunnon penkit joissa pysyy kyydissä.
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • zim,zimmer-my beamer
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 214
                  • Helsinki

                  #9
                  Kiitokia neuvoista. Tottahan tuo on että teho on tietysti aina plussaa mutta köyhänä opiskelijana saa yrittää tehdä parhaansa sillä kalustolla mikä on ja siihen tekemillä suht halvoilla muutoksilla.....jostakin on aloitettava ja jos tuo tuntuu sujuvan niin ehkä sitä tulevaisuudessa on mahdollista sekä rahallisesti että ajallisesti panosta enempi..........
                  635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

                  Comment

                  • zanta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2908
                    • Oulu

                    #10
                    Last edited by zanta; 24-06-2013, 00:58.
                    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                    eksälista:
                    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                    Comment

                    • Bmw_e30
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1260
                      • joutseno

                      #11
                      Originally posted by 10+ View Post
                      Asiansa osaava kuski, lukkoperä, +250hv. Muuta et tarvi.
                      kyl sitä vääntöökii sais olla
                      ex 325i -85 325i
                      325i soupe -92 325i

                      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Teho ei ole niin kriittinen. Painoa pois reilusti, mieluiten hitsattu 100% lukkoperä ja jäykkä alusta. Ei vakio 25% kestä kuitenkaan ja turha rikkoa kallista perää. Normi lukoton TIUHA perä ja hitsaamaan.

                        Comment

                        • JanisHell
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 410

                          #13
                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          Kannattaa hommata paksu takavakaaja ja jäykät jouset taakse, sitten vain lukkoperä ja autoon kunnon penkit joissa pysyy kyydissä.
                          Kuulostaa aika äkkipikaselta perän suhtee, ton auton asetukset. Mitä jäykempi alusta, sitä vaikeemmin hallittavissa pitkässä luisussa.
                          325i -93 E36

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by JanisHell View Post
                            Kuulostaa aika äkkipikaselta perän suhtee, ton auton asetukset. Mitä jäykempi alusta, sitä vaikeemmin hallittavissa pitkässä luisussa.
                            No niin ne kehuskelivat tuolla tapahtumissa kun tuli kesä pyörittyä.. ja eipä ne paljoa kyllä perästä keikkunu, tieten sen saa iskareillakin jäykäksi..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • JanisHell
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 410

                              #15
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              No niin ne kehuskelivat tuolla tapahtumissa kun tuli kesä pyörittyä.. ja eipä ne paljoa kyllä perästä keikkunu, tieten sen saa iskareillakin jäykäksi..
                              Optimaalisuus on se sana, miten saadaan auto kunnolla ja tyylikkäästi sladiin. Mutta tähän lajiin minulta on turha kysyä neuvoa, koska minulla ei ole hajuakaan tämän lajin kunnollisista alustasäädöistä.
                              Last edited by JanisHell; 23-11-2006, 17:27.
                              325i -93 E36

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎