Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zim,zimmer-my beamer
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 214
    • Helsinki

    #46
    Juu, onhan tossa perää mutta on suuri ero aloittelevan katudriftaajan ja ammattimaisen ratadriftaajan välillä! Kuten jo aiemmin mainitsin niin ens alkuun voi rupee harjottelen ja kokeileen miltä tuntuu ja miten sujuu...

    En nyt ole ajatellut ensi kesänä mitään pitkiä, täydellisiä, ykköspokaalin vieviä sivuluisuja vetää vaan tuolla landella vedellä mutkat läpi sivuttain ja sitten kun tullaan ne mutkat läpi sitä vauhtia että pellolle mennään niin silloin tietää miten kovaa voi niihin mutkiin tulla. Sit lähden alastarolle pokkaamaan ton vuoden drift king-tittelin!!!

    Nojoo, mutta kuten tuo aito "drift king" keitchi mikälie on kertonut niin hän aloitti driftaamisen silleen että alla oli joka kulmassa eri rengasmerkkiä ja nuo "täydelliset alustansäädöt" hän sai aikaiseksi katkaisemalla vakiojouset lyhyemmiksi!!!! Että jos nyt tuolla kw:llä tossa aloitellaan alustana niin eiköhän lähtökohta nyt ole jotakuinkin ok!!!

    Ja joku kyselin renkaiden rahoituksen onnistumisesta! No, kuluneita renkaita saa esimerkiksi rengasfirmoista ilmaiseksi ( jos ei aina niin erittäin halvalla ainakin ) ja sitten vaan pyörittelemään!! Eihän sitä tarvi olla alla ne "ykkös" renkaat/vanteet takana silloin kun meinaa oikein kunnolla pistää kulumaan. Heittää alle jotkut halvat 15-16 tuumaset ja sitten on ilo irti..riittää meinaan nuo n.230 pollee siin vaihes aika hyvin vaikka auto onkin raskas!!!!

    Itelläkin tekisi mieli talviliukkaille leikkimään mutta tulee turhan kalliiksi pitää auto rekisterissä, pulittaa bensoista sekä hankkia talvirenkaat!!! Menee mielummin rahat opiskelijaelämään....(sedu koskisen taskuun)...
    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

    Comment

    • Mosse535i
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 72
      • Ähtäri

      #47
      Mitäs niitä talvirenkaita hommata... Parempi vaan luistoja ja niiden hallintaa harjotella

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15255
        • Ajamisen Iloa

        #48
        Originally posted by jeps View Post
        Joo tulis nyt vaan nopeesti se "yllättävä" tehonlisäys
        heh otsikko uutisissa "tehonlisäys yllätti autoilijat"
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • jeps
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1986
          • Espoo

          #49
          e36 on kyllä itteni mielestä tosi paljon surkeampi driftaukseen ku e34.
          Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni. Joku 535i sopis hyvin kevennettynä toki parempi olis ku olis vähän enemmän tehoo. 3,6litrainen m5 olisi varmasti loistava driftaukseen

          Täytyy ite keväällä arvioida tilanne jos hommais jonku saksan halvimman e34 m5:n driftauksee
          Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

          Comment

          • mizter
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 245
            • Turku

            #50
            kuis täällä nyt niin paljon noista tehoista valitetaan ettei tuo 211hv muka riittäis alkuunkaan? tottahan se on ettei voi alle 1000kg:n korillaan verrata, mut eihän sinne alle tarvii laittaa mitään 10" leveitä vanteita ja niille 255 laatukumeja vaan jotkut kaposemmat vanteet ja halpiskumit, tuo KW alusta ja tosiaan se lukkoperä (mitä ilman on melkeen turha ees koittaa mitään). ja se 100% kemppilukko ois varmasti paras tohon hommaan (ainaki ku budjetilla tekee). varmasti saa jo kivaan luisuun
            Impreza WRX STI Vers.IV -99


            ex: e36 325i cabrio -94
            ex: e34 520i -88
            ex: e30 316 -86
            ex: e34 M5 -89
            ex: e36 325i -91
            ex: e36 320i -92

            Comment

            • jeps
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1986
              • Espoo

              #51
              Originally posted by mizter View Post
              kuis täällä nyt niin paljon noista tehoista valitetaan ettei tuo 211hv muka riittäis alkuunkaan? tottahan se on ettei voi alle 1000kg:n korillaan verrata, mut eihän sinne alle tarvii laittaa mitään 10" leveitä vanteita ja niille 255 laatukumeja vaan jotkut kaposemmat vanteet ja halpiskumit, tuo KW alusta ja tosiaan se lukkoperä (mitä ilman on melkeen turha ees koittaa mitään). ja se 100% kemppilukko ois varmasti paras tohon hommaan (ainaki ku budjetilla tekee). varmasti saa jo kivaan luisuun
              Joo.. mut mites tommonen kemppi kestäis sitte? Sais olla aika hyvin tehty
              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #52
                Originally posted by jeps View Post
                Joo.. mut mites tommonen kemppi kestäis sitte? Sais olla aika hyvin tehty
                Oman kokemuksen perusteella ehjästä perästä hitsattu muuttaa vetarit sulakkeiksi, eli itse perä kestää kohtuudella jos on ollut ehjä(siis laakereiltaan ja välitykseltään, tasauspyörästöllä ei ole niin väliä) ennen hitsausta.

                Sladittelu ei niinkään särje vetoakseleita vaan rauhallisesti ajo rengaskulut nousevat myös, koska tasauspyörästötön auto syö Simona toisen puolen rengasta jos yrität kääntyä jyrkästi normaaliajossa, sladissa kääntyminen sitten tasaa puolten väliset rengas kulumiset

                Eli suomeksi, sisäpuolen renkaan on joka kurvissa pyörittävä tyhjää, koska molemmat renkaat pyörivät 100% samaa nopeutta ja sisäkurivn renga kulkee kuitenkin lyhemmän matkan. Tämä aiheuttaa sen että:

                a: ei käänny millään
                b: pyrkii hieman kovemmissa nopeuksissa luisuu
                c: sisäpuolen rengas hyppii pienemmillä nopeuksilla
                Olli.

                Comment

                • jeps
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1986
                  • Espoo

                  #53
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Oman kokemuksen perusteella ehjästä perästä hitsattu muuttaa vetarit sulakkeiksi, eli itse perä kestää kohtuudella jos on ollut ehjä(siis laakereiltaan ja välitykseltään, tasauspyörästöllä ei ole niin väliä) ennen hitsausta.

                  Sladittelu ei niinkään särje vetoakseleita vaan rauhallisesti ajo rengaskulut nousevat myös, koska tasauspyörästötön auto syö Simona toisen puolen rengasta jos yrität kääntyä jyrkästi normaaliajossa, sladissa kääntyminen sitten tasaa puolten väliset rengas kulumiset

                  Eli suomeksi, sisäpuolen renkaan on joka kurvissa pyörittävä tyhjää, koska molemmat renkaat pyörivät 100% samaa nopeutta ja sisäkurivn renga kulkee kuitenkin lyhemmän matkan. Tämä aiheuttaa sen että:

                  a: ei käänny millään
                  b: pyrkii hieman kovemmissa nopeuksissa luisuu
                  c: sisäpuolen rengas hyppii pienemmillä nopeuksilla
                  Jep, ja tulis myös samal se ongelma, että pitäis traileril vetää aina radalle Ei tulis kovinkaan helpoks jokaiselle. Eiköhän se vakio kitkalukkoperä olis paras tähän tarkoitukseen. Varmasti riittääisi
                  Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Originally posted by jeps View Post
                    Jep, ja tulis myös samal se ongelma, että pitäis traileril vetää aina radalle Ei tulis kovinkaan helpoks jokaiselle. Eiköhän se vakio kitkalukkoperä olis paras tähän tarkoitukseen. Varmasti riittääisi
                    Ei riitä. Paistuu pois aika äkkiä. Ehdottomasti kannattaa tehdä hitsattu lukko drifteriin. Halpa ja kestävä. Kadulla ei sillä tietenkään saa ajaa, mutta kuka nyt drifterillä muutenkaan kadulla ajelisi

                    Comment

                    • BmwPunisher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 7629
                      • Lemu

                      #55
                      täällähän on mielenkiintoinen keskustelu menossa! itsekin vielä joskus omistan jonkun ratakireen
                      mattamustan M535i E28 turbo drifterin tai siis ainakin märimmissä unissani! mutta asiaan..
                      eli itse en ole koskaan nykässyt takavetoisessa käppärillä perää sivulle.. moottorijarrulla taikka
                      sopivalla kytkimen ja kaasupolkimen yhteistyöllä saadaan luisu aikaiseksi..
                      talvella riittääkin sitten melkein pelkkä kaasu!
                      E70 X5 30d

                      Comment

                      • Harrison
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 1525
                        • Iisalmi

                        #56
                        Vanteista

                        Laita 17" ihan suosiolla alle. Ne 18" kumit maksaa ihan hyvin(mutta jos on rahoo, niin ei siinä muuta)

                        Kevyttä vannetta kerta haet alle, niin OZ ultraleggerat ihmeessä alle. On näköö ja eikä paina paljoo!
                        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                        Comment

                        • jeps
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1986
                          • Espoo

                          #57
                          Originally posted by Harrison View Post
                          Laita 17" ihan suosiolla alle. Ne 18" kumit maksaa ihan hyvin(mutta jos on rahoo, niin ei siinä muuta)

                          Kevyttä vannetta kerta haet alle, niin OZ ultraleggerat ihmeessä alle. On näköö ja eikä paina paljoo!
                          Nii ja taakse vaikka 15" peltivanteet jollain kovil renkailla... varmasti menee 535i:ki vinoo
                          Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                          Comment

                          • matt1
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 113
                            • Virrat

                            #58
                            hitsi lukkoo

                            itellä ollu noita hitsilukkoja n 20 autossa,samoin kitkalukkoperistä on kokemusta.rata ja siivi autoissa.

                            radalle on turha mennä pelleileen ilman 100% lukkoa,eikä ne vetarit/muu voiman siirto kärsi jos ei aina kytkimellä "ammu" autoa luisuun.

                            kun on kunnon hitsi lukko niin auton saa nätisti luisuun ilman turhaa revitystä.

                            siiviilissäkin tolla hitsilukolla pärjää,toki se on kyllä todella vittumainen esim parkkipaikoilla,mutta matka ajossa tuota ei pahemmin huomaa,muutakun perän "vinkunan" kyllä kuulee.

                            520 bemussa on paljon tiheämpi välitys ku 535, eli hommaat vaan 520 perän josta hitsaat tasauspyörästön pikkurattaat toisiinsa kiinni ja ne vielä perän runkoon kiinni nii kyllä kestää. hitsi vaan isolle virralle että rattaat sulaa toisiinsa,jos ne vaan räkii sinne päin niin hitsisauma irtoaa helposti ja irrotessaan se tekee kivaa jälkeä perässä.

                            eli suosittelen että osta tollane 520 perä,se hitsillä lukkoon ja radalle, siviiliin sitte se 535 oma perä takasi,perän vaihto on about parin tunnin homma,muutaman perän vaihdettua homma menee hyvinkin sukkelasti!
                            -325i cabrio -88 tupla turbo
                            -735i e65

                            ex:2x316 e30 4x320i e30, 320i turbo e30, 323i e30, 323i turbo e30, 9x325i e30, 525i e34, 3x535i e34, 2x///M5 e34,3x316i e36,318i e36,2x 320i e36 3x318is e36, 8x 325i e36,325i cabriolet e36,///M3 e36, 320d e46, 330d e46, 740i e38

                            sigpic

                            Comment

                            • tkdM5
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 71

                              #59
                              Saisikohan tähän allekirjoituksen kotteroon sovitettua mitään muutakun tuota 3.8 orkkis perää, sen verran tulee normaaliajoa tehtyä että ei viittis tuota perää hitsauttaa umpeen. Eikä tosiaan tällä lukolla hirveesti riftailla.. Muuten ois kyllä auto aika valmis radalle
                              e34 M5 3.8 -94

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #60
                                Originally posted by tkdM5 View Post
                                Saisikohan tähän allekirjoituksen kotteroon sovitettua mitään muutakun tuota 3.8 orkkis perää, sen verran tulee normaaliajoa tehtyä että ei viittis tuota perää hitsauttaa umpeen. Eikä tosiaan tällä lukolla hirveesti riftailla.. Muuten ois kyllä auto aika valmis radalle
                                Viet sen vakio perän shimmattavaksi Ikaallisten voimansiirtopalveluun Kimmo Särkikoskelle... 040-5472871
                                Kimmo tekee siitä edullisesti 50-75% lukon ja voit ajaa samalla perällä niin siviili kuin ratahurjastelutkin.

                                Se kemppilukko nyt ainakin kannattaa unohtaa ja jättää ne amispojille.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎