Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdoin tulpat, tyhjäkäynti tekee jotai outoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salasana
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 27

    Vaihdoin tulpat, tyhjäkäynti tekee jotai outoa?

    Vaihdoin tulpat ja tyhjäkäynti koveni hiukan. Auto on 1991 525 e34 M50+automaatti. Olenko voinut kenties jotain kaasun asennon tunnistinta tai jotain muuta töhäistä? Ja missä sellainen on? En kylläkään mielestäni koskenut kuin juuri sytytysjohtoihin, puoliin ja tulppiin liittyviin juttuihin.

    Muutoin kyllä tuntuisi toimivan hienosti.
    Last edited by Salasana; 23-11-2006, 10:52.
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Mitä tarkoittaa "tyhjäkäynti koveni hiukan"? Eli käykö nyt tyhjäkäyntiä jossain 2000 rpm kohdilla vai miten? Jos tyhjäkäynti nousi n. 600 rpm -> 900 rpm, homma on ihan ok, sulla vaan oli vanhat tulpat ihan loppu?
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Salasana
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 27

      #3
      Originally posted by antti79 View Post
      Mitä tarkoittaa "tyhjäkäynti koveni hiukan"? Eli käykö nyt tyhjäkäyntiä jossain 2000 rpm kohdilla vai miten? Jos tyhjäkäynti nousi n. 600 rpm -> 900 rpm, homma on ihan ok, sulla vaan oli vanhat tulpat ihan loppu?
      Joo se nousi ehkä joku 700->1100-1200 rpm. Voisi olla ihan normaalinkin rajoissa, mutta kun vääntelin kaasun asennon anturin johtoja (tai ainakin johtoja mitkä on kaasuvivun akselin toisella puolelle) niin palautui normaaliksi. Oli vähän teipillä korjattu joskus tukevammaksi. Josko olis ollu siinä sit. Tarkkaillaan.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Myös boksin nollauksen voit tehdä tulppien jälkeen. Eli yön antaa olla akun kengän irti, niin kone hakee uudestaan "toiminta-arvot".
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by Salasana View Post
          Joo se nousi ehkä joku 700->1100-1200 rpm. Voisi olla ihan normaalinkin rajoissa, mutta kun vääntelin kaasun asennon anturin johtoja (tai ainakin johtoja mitkä on kaasuvivun akselin toisella puolelle) niin palautui normaaliksi. Oli vähän teipillä korjattu joskus tukevammaksi. Josko olis ollu siinä sit. Tarkkaillaan.
          No siinähän se vika sit on, ota teippiviritykset pois ja juota johdot vaikka yhteen + kutistesukkaa jos ovat poikki.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎