Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämpömittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmeri_6
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 67

    lämpömittari ei toimi

    mikähän vois olla ongelmana kun lämpömittari ei toimi auto on e34 525i (m50)
    tekniikan vaihdos!

    voisiko olla että koneessa on vääränlainen anturi.. ?
    Kulkineet:
    e36 320ci coupe
    Suzuki gsx-r 600
    ex:e36 320 ia touring
    ex: e34 520i
    ex: e34 525i
    ex: e30 325i
    ex: e30 316i x2
  • bimmeri_6
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 67

    #2
    ...

    niin bimmeri on alkujaan 520i (m20)
    Kulkineet:
    e36 320ci coupe
    Suzuki gsx-r 600
    ex:e36 320 ia touring
    ex: e34 520i
    ex: e34 525i
    ex: e30 325i
    ex: e30 316i x2

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7042
      • Forssa

      #3
      Mulla on e28 520i (m20) ja aivan sama ongelma. Mittarin neula seilaa ihan omiaan, ei oikein tiiä et mistä lähteä etsimään vikaa, mittarista, anturista vai mikä on ensimmäinen syyllinen???:think
      Last edited by |foder|; 07-12-2006, 20:02.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • baku
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 346
        • Kausala

        #4
        Pari vaihtoehtoa e34:seen:

        Alkuperäisestä 520 johtosarjasta puutuu mittarin ja konehuoneen välinen lämpötila-anturin (-) piuha. Mittarin anturi (ruskea) saa maadotuksensa moottorin kautta ja toimii tästä syystä. 525:ssa taas anturi on toisenlainen,se pitäisi maadottua liittimelle tulevan johdon kautta, mutta sehän ei nyt sitten pääse mistään maihin kun konehuoneen pyöreältä liittimeltä ei lähde mitään eteenpäin. On lämpötila-anturi kumpi vaan, on itse liitin samanlainen.

        Jos autossa on kiinni alkuperäinen 520 mittaristo, niin lämpömittarin anturin vaihto eri malliseksi auttaa.

        Jos olet vaihtanut 525:n mittariston ja sinulla on kiinni 520:n anturi, niin mittari toimii periaatteessa, mutta neula on jo kylmällä koneella punaisella ja check-control herjaa ylilämmöstä. Tuohon pitää vaihtaa 525:n anturi ja maadottaa se jostakin. Itse pidin helpoimpana paikkana tuota pyöreää liitintä, jolla yhdistetään konehuone kabiinin puolelle (ei tarvitse maadottua suoraan mittarille).

        Tosin epäilen, että jos tuohon on vaihdettu 525:n mittari, niin silloin on myös kojelaudan alla olevat johtosarjat vaihdettu, muuten on noissa piuhoissa aika rakentaminen.
        F20 116d
        E63 645
        E28 528
        F30 320d x-drive
        F31 335d x-drive

        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

        KTM 1290 Super Adventure
        K1200S
        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

        Comment

        • bimmeri_6
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 67

          #5
          ...

          se mittari nousee heti kun laittaa virrat päälle niin siihen siniselle kohdalle...
          ja siitä ei liikahdakkaan...

          eikös nuo mitkä on m50 koneella niin eikös niissä oo se uudempi mittaristo missä on esim digitaalinen matkamittari?
          Kulkineet:
          e36 320ci coupe
          Suzuki gsx-r 600
          ex:e36 320 ia touring
          ex: e34 520i
          ex: e34 525i
          ex: e30 325i
          ex: e30 316i x2

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎