Mulla on e28 520i (m20) ja aivan sama ongelma. Mittarin neula seilaa ihan omiaan, ei oikein tiiä et mistä lähteä etsimään vikaa, mittarista, anturista vai mikä on ensimmäinen syyllinen???:think
Alkuperäisestä 520 johtosarjasta puutuu mittarin ja konehuoneen välinen lämpötila-anturin (-) piuha. Mittarin anturi (ruskea) saa maadotuksensa moottorin kautta ja toimii tästä syystä. 525:ssa taas anturi on toisenlainen,se pitäisi maadottua liittimelle tulevan johdon kautta, mutta sehän ei nyt sitten pääse mistään maihin kun konehuoneen pyöreältä liittimeltä ei lähde mitään eteenpäin. On lämpötila-anturi kumpi vaan, on itse liitin samanlainen.
Jos autossa on kiinni alkuperäinen 520 mittaristo, niin lämpömittarin anturin vaihto eri malliseksi auttaa.
Jos olet vaihtanut 525:n mittariston ja sinulla on kiinni 520:n anturi, niin mittari toimii periaatteessa, mutta neula on jo kylmällä koneella punaisella ja check-control herjaa ylilämmöstä. Tuohon pitää vaihtaa 525:n anturi ja maadottaa se jostakin. Itse pidin helpoimpana paikkana tuota pyöreää liitintä, jolla yhdistetään konehuone kabiinin puolelle (ei tarvitse maadottua suoraan mittarille).
Tosin epäilen, että jos tuohon on vaihdettu 525:n mittari, niin silloin on myös kojelaudan alla olevat johtosarjat vaihdettu, muuten on noissa piuhoissa aika rakentaminen.
Comment