Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehoton B20/B25:nen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani vierelä
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 31

    Tehoton B20/B25:nen

    Tuli tuossa laitettua uus bemari ja aloin vähän epäillä että missä ne tehot on ku tuntuu ettei tuo oikein lähe mihinkään ainakaan alakierroksilla.
    Tuo lohko on b20:nen ja sitä on hieman laitettu: Wisekot, Kansi laskettu, venttiilin kulmat hiottu, palotilat avarrettu, kanavat avarrettu, 2.5 kansi ja 2.5 suihkuilla, 260 nokka, marteliuksen putkisto ja vapari.
    Koneessa on kaikki uutta osaa.
    Ja Kyseessähän on se moottori missä jakaja on lohkossa kiinni.

    Voisikohan tuossa olla jako vähän pielessä kun tuota kantta on laskettu?
    Eli saiskohan tuota heräämään vähän paremmin jos siihen hommais ton säädettävän nokkapyörän?
    Last edited by Jani vierelä; 08-12-2006, 04:05.
    Bmw E30
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Näille moottorille kuolleisuus alakierroksilla on täysin normaalia. Mutta jos yli 5000rpm kohdallakaan ei tapahdu mitään niin sitten joku kusee


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • Jani vierelä
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 31

      #3
      kyllä siinä josaki vaiheessa jotaki meinaa tapahtua (ei kiekkamittaria) mutta tuntuu että aivan liian vähän.
      Paljonkohan nuilla muutoksilla pitäis saada tehoa lisää mitä tuohon on nyt tehty?

      Niin ja mitenkähän tuon sais sitten heräämään paremmin alakierroksilla?
      Turbotusta tuossa tuli vähän mietittyä mutta se taitaa toteutua vasta ens kesänä.



      Originally posted by Aukes! View Post
      Näille moottorille kuolleisuus alakierroksilla on täysin normaalia. Mutta jos yli 5000rpm kohdallakaan ei tapahdu mitään niin sitten joku kusee
      Last edited by Jani vierelä; 08-12-2006, 04:08.
      Bmw E30

      Comment

      • Zeik88
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 300
        • Suonenjoki

        #4
        sarfa

        Ainakin b20 ja b25 koneessa on muistaakseni erimittanen remmi. Ei muista onko ero nokkapyörässä vai kampiakselilla. Paljonkos puristukset??
        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

        Comment

        • tagagummi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 156
          • kännykkä town

          #5
          Puristussuhde olis kyllä nyt kullan arvoinen tieto, eli paljonko hän on??
          Vaikuttaa että puristukset alhaalla, jos palotilojakin on avarrettu, tosin se taas riippu siitä jotta kuinka paljon, ja kuinka paljon kantta laskettu.
          b25 kannen kanavia suurennettu, onko virtaustodistusta? Mututuntumalla tulee meinaan usein liian isot ja erittäin huonosti virtaavat kanavat, ellei asialla ole osaava kaveri.

          Ylärekisteriin saa voimaa kun vaihat nokan. Ei kat. malleissa on jo vakiona muistaakseni 264. Kat malleissa on vakiona tuo 260. Puristukset 11 pintaan ja nokaksi vaikka shrickin 272.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by Zeik88 View Post
            Ainakin b20 ja b25 koneessa on muistaakseni erimittanen remmi. Ei muista onko ero nokkapyörässä vai kampiakselilla.
            Ammutaan sitten samantien alas tämä ankka.

            Noissa koneissa on just samanlaiset nokkahihnat, eikä nokkapyörissä tai kampiakselin hihnapyörissä ole eroja.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Racink
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 840
              • Jkl

              #7
              Originally posted by Jani vierelä View Post
              Tuli tuossa laitettua uus bemari ja aloin vähän epäillä että missä ne tehot on ku tuntuu ettei tuo oikein lähe mihinkään ainakaan alakierroksilla.
              Tuo lohko on b20:nen ja sitä on hieman laitettu: Wisekot, Kansi laskettu, venttiilin kulmat hiottu, palotilat avarrettu, kanavat avarrettu, 2.5 kansi ja 2.5 suihkuilla, 260 nokka, marteliuksen putkisto ja vapari.
              Koneessa on kaikki uutta osaa.
              Ja Kyseessähän on se moottori missä jakaja on lohkossa kiinni.

              Voisikohan tuossa olla jako vähän pielessä kun tuota kantta on laskettu?
              Eli saiskohan tuota heräämään vähän paremmin jos siihen hommais ton säädettävän nokkapyörän?
              Ei mikään ihme että ei toimi jos tuo kertomasi "viritykset" pitävät paikkaansa.B25 kannessa kanavat on vakiona jo turhankin isot sille B25 alakerralle, saati sitten B20 alakerralle ja vielä avarrettuna .Kantta laskettu ja palotiloja avarrettu ?


              Originally posted by tagagummi View Post
              Ei kat. malleissa on jo vakiona muistaakseni 264. Kat malleissa on vakiona tuo 260.
              Toisinpäin.
              Last edited by Racink; 08-12-2006, 10:49.

              Comment

              • Jani vierelä
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 31

                #8
                puristuksia en ole kerennyt vielä mittaamaan. Ja ihan ammattilaisella tuo kansi on käynyt mutta tuohon oli tulossa turbo jo entisellä omistajalla joten se on sen takia nuin työstetty.
                Mitenkähän tuo sitten turbokäytössä käyttäytyy nuilla muutoksilla?
                Ja mikähän nokka-akseli tuohon pitäis laittaa jos tuota alkaa turbottamaan?


                Originally posted by Racink View Post
                Ei mikään ihme että ei toimi jos tuo kertomasi "viritykset" pitävät paikkaansa.B25 kannessa kanavat on vakiona jo turhankin isot sille B25 alakerralle, saati sitten B20 alakerralle ja vielä avarrettuna .Kantta laskettu ja palotiloja avarrettu ?




                Toisinpäin.
                Bmw E30

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #9
                  ddg

                  Tuntuu että on liianvähän puristuksia ja se kone vaatiisen ahtimen ja mieluusti b20 kannen minun mielestä
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  • Jani vierelä
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 31

                    #10
                    Kyllä se ahdin on tulossa tässä ens kesänä. Puristukset pääsen mittaamaan sunnuntaina.


                    Originally posted by Zeik88 View Post
                    Tuntuu että on liianvähän puristuksia ja se kone vaatiisen ahtimen ja mieluusti b20 kannen minun mielestä
                    Bmw E30

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #11
                      Tehottomuus voi johtua juuri pienemmistä puristuksista jotka on tehty turbökäyttöä varten.

                      Comment

                      • Zeik88
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 300
                        • Suonenjoki

                        #12
                        tdt

                        Hommaa siihen enemmin b20 kansi ja työstä se, tai osta esim minulta.
                        chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                        ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                        Comment

                        • Jani vierelä
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 31

                          #13
                          Kumpi kansi nuista on parempi turbokäytössä b20 vai b25:nen?

                          Originally posted by Zeik88 View Post
                          Hommaa siihen enemmin b20 kansi ja työstä se, tai osta esim minulta.
                          Bmw E30

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎