Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW ///M3.2 SMG vm 98 käynnistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarge83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 48
    • Kemi

    BMW ///M3.2 SMG vm 98 käynnistys

    jep vika olis tallainen...
    autoon oli jäänyt virratpäälle pariks päiväks ja siitä johtuen
    akku oli loppunut joten laitoin sen roikan nokkaan latautumaan..
    akku oli täysi latauksen jälkeen ja yritin startata ni eipä starttaa syttyy vain mittaristoon normaalisti kaikki valot ja jne
    joten otin akunkengät irtiyöksi ja yritin aamullakäynnistää uudelleen ni eipä ollu vaikutusta!!!!
    mikäs neuvoksi...
    ajonestosekosi?avainrikki? vai liikkeeseen roikannokkaanko?
    www.FtcClub.com
  • Mr. Zetor
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 273
    • Lempäälä, Hell (summer home)

    #2
    Originally posted by jarge83 View Post
    jep vika olis tallainen...
    autoon oli jäänyt virratpäälle pariks päiväks ja siitä johtuen
    akku oli loppunut joten laitoin sen roikan nokkaan latautumaan..
    akku oli täysi latauksen jälkeen ja yritin startata ni eipä starttaa syttyy vain mittaristoon normaalisti kaikki valot ja jne
    joten otin akunkengät irtiyöksi ja yritin aamullakäynnistää uudelleen ni eipä ollu vaikutusta!!!!
    mikäs neuvoksi...
    ajonestosekosi?avainrikki? vai liikkeeseen roikannokkaanko?
    kauanko pidit avainta starttiasennossa? kokeile nyt 30sek ainakin (siis olettaen että mitään ei tapahdu, starttimoottoriahan ei tietenkään kannata ikuisuutta kierrättää... ).
    too much hassel, too little hoff...

    Comment

    • jarge83
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 48
      • Kemi

      #3
      enpä hirveän kauaa,normaali starttaus...mut ei ala ees pyörittään...
      www.FtcClub.com

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        ootkos koittanu ovia lukkoon-auki-lukkoon-auki... jos se ajonesto temppuilee?
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Mr. Zetor
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 273
          • Lempäälä, Hell (summer home)

          #5
          Originally posted by jarge83 View Post
          enpä hirveän kauaa,normaali starttaus...mut ei ala ees pyörittään...
          kokeile toi puoli minuuttia tai jotain. jos SMG-pöntössä ei ole painetta (sehän alkaa surisemaan heti kun kuskinoven avaa ja/tai laittaa virrat päälle) niin ilmeisesti toi ei suostu autoa käynnistämään.

          ...ja tietysti vaihde pitää olla vapaalla ja ovi & konepelti kiinni, mutta nää varmaan tiesitkin jo (mulla oli auto ilmastoinnin kennon vaihdossa ja tyypit olivat työntäneet sen hallista ulos kun eivät osanneet käynnistää, heheh... ).
          too much hassel, too little hoff...

          Comment

          • jarge83
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 48
            • Kemi

            #6
            oon mielestäni yrittäny nuita mut mitn ei tapahdu...
            www.FtcClub.com

            Comment

            • mika_el
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 32

              #7
              pyörittääkö se starttia? Saattaastarttimoottori olla rikki mutta ne ei paljoa maksa.

              Comment

              • jarge83
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 48
                • Kemi

                #8
                ei pyöritä...en oikein usko et starttimoottori yhtäkkiä hajoo??se´kerää paineet smg:lle ja vaihteet ja ovet on ok ...mut ei,kumma homma....
                www.FtcClub.com

                Comment

                • ile01
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 191
                  • Helsinki

                  #9
                  kato ihmees sulakkeet, tai testaa toisella akulla..
                  Last edited by ile01; 11-12-2006, 23:14.
                  vhl:llän vemppa team

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Akkus on paska, ei ota virtaa vastaan. Akkulaturis näyttää, et akku on täys mut sitä se ei ole. Kokeile uutta akkua ennenku alat suurempia remontteja tekeen
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      #11
                      Mittaa aukun jännitteet. Tulisi olla 12,6V.
                      Pienikin jännitteenputoaminen laskee montakymmentä prosenttia akun toimintakyvystä.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by |makke View Post
                        Mittaa aukun jännitteet. Tulisi olla 12,6V.
                        Pienikin jännitteenputoaminen laskee montakymmentä prosenttia akun toimintakyvystä.
                        ja ehkä tärkempää on mitata akun jännite kuorman kanssa eli käynnistettäessä autoa.

                        Comment

                        • tuota666
                          Newbiemmer
                          • Aug 2006
                          • 15

                          #13
                          Ajonesto

                          Mahdollista on, että ajonesto on aktivoitunut. Näin kävi ainakin itelle (E36), kun virrat hävis. E36:sen ajoneston saa purettua seuraavasti: Ota akun maakaapeli irti noin 5 minuutiksi. Sen jälkeen kaapeli takas paikalleen ja istumaan autoon. Ovet & ikkunat kiinni. Virta-avain 1 asentoon sit odottelee 15min (vähintään) ja starttaa. Näin ainakin itsellä lähti käyntiin..

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by pheno View Post
                            ja ehkä tärkempää on mitata akun jännite kuorman kanssa eli käynnistettäessä autoa.
                            Right!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎