Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i ei meinannut lähtee käymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    535i ei meinannut lähtee käymään

    Perhana,kävin tossa asioilla ja viivyin n.tunnin ja piti lähteä takaisin,niin eipähän meinannut startata.Sai n.10 sekkaa pyörittää juuri kuin olin päästämästä avaimesta niin lähti käymään ja kävi ihan normaalisti.Kotona emäntä sanoi et on silläkin tehnyt muutaman kerran noin,eli joskus pienehkön seisonnan jälkeen saa sahata kauan,ei koskaan kylmänä.
    Mistähän sitä vikaa alkais ettii kun söörtsikään ei löytänyt vastaavaa?Ilmeisesti jos suuttimet vuotais niin se olis jokaisen lämpöisen starttauksen ongelma?Jos se olis jokin anturi niin pystyykö mittaan ja mitä?
    Tosin vehkeessä on saksan euro2 systeemi eli jokin kylmäkäyntiventtili,tekiskö se moista?Niin ja motti on m30b34 -92.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Mullakin tekee satunnaisesti tuota.. ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa..
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Bensapumppu alkaa olla väsynyt????
      -Tomi
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • an13
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 260

        #4
        Kokeile seuraavalla kerralla sahatessa polkaista hieman kaasua niin luultavasti lähtee. Itsellä tekee tuota silloin tällöin, bensapumppuongelmaa lienee.
        ex-535iA E34

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Täällä myös satunnaisesti samaa vikaa, pari kertaa tehnyt tuon. Vähän kun painaa kaasua, niin heti lähtee.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            Kuinkas se bensapumppu noin voi oireilla?Luulis et se on laaki ja vainaa ku pumppu prakaa.Mut yhtä kaikki kyllähän se kuntoon on saatava,täytyy nyt mitata ne paineet ja katsoa miltä näyttää.

            Comment

            • ihu412
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 263
              • Tampere/Rovaniemi

              #7
              Tere!
              e32:sessa samaa ongelmaa.Asiaa olen yrittänyt tutkia ja pähkäillä.Viallinen check valve aiheuttaa tuollaisia oireita, päästää pa-paineet purkautumaan tankin suuntaan. Tarkkaan en tiedä missä tuo venttiili fyysisesti sijaitsee >lienee pumpun sisällä.Ongelmaa on korjattu lisäämällä uusi venttiili vanhan yläpuolelle. Ohjeita löytyy www.bmwe34.net ja hot start problem.750:siin tuohon vaivaan myydään maailmalla varaosa kittiä.Omassa olen tehnyt sellaisen havainnon et kun parkkeeraan auton nokka alamäkeen päin niin ongelmaa ei ole.

              Comment

              • an13
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 260

                #8
                E34netin ilmoittamalla varaosanumerolla ei sitten löytynyt 750 takaiskuventtiili korjaussarjaa merkkiliikkeestä (discontinued tms) mitä yritin joskus E34:ään metsästää. Pitäisi varmaan väkertää itse jostai hydrauliikkaliike osista tms.
                ex-535iA E34

                Comment

                • ihu412
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Tampere/Rovaniemi

                  #9
                  Jep!Samaa check valvea kyselin kl-varaosista ja ilme oli tuollainen

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #10
                    No niin,tehty seuraavaa.Vaihdettu uusi bensansuodatin,haitariputki,pesty tyhjäkäyntiventtiili,ilmamäärämittarin jousta pari napsua löysemmälle ja poistettu käytöstä euro2 hässäkän kylmäkäyntiventtiili.Tulos edelleenkin saa sahata käyntiin,uutena ilmiönä tuli sellainen et kun lähtee käyntiin niin kierrokset putoo n.500 josta pomppaa 1200 ja putoo alas n700 jossa pysyykin.Tämä siis lämpimällä koneella,kylmänä käynnistettäessä kierrokset heiluu 700 ja 900 väliä pitkähkön aikaa.Eli mitä nyt oli tapahtunut?Oli kyllä positiivisiakin vaikutuksia,kulkupuoli tuntuu selvästi paremmalta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎