Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outo ongelma! Vinkkejä vastaan otetaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Outo ongelma! Vinkkejä vastaan otetaan.

    Potilas 528i e28, l-jet ruiskulla.

    Toimi ihan ok, kulki ja kukkui. Bensapumppu hajosi, auto seisoi yön paikassa X. Vaihdettiin pumppu, oli väärä, taisi hajottaa bensanpaineensäätimen koska konehuoneesta kuuluin suhaus kun laittoi käyntiin. Ei kulkenut juuri mihinkään, eli ilmeisesti pumppun tuotto ei riittänyt.

    Oikea pumppu kiinni ja ei kulje mihinkään. Ilmamääränmittarista kun säätää jousta löysälle, eli rikastaa seosta niin meno paranee. Toinen bensanpaineen säädin kiinni, toinen jakaja hiluineen ja imuvuotoakaan ei löydy.

    Tyhjäkäynti seilaa ja yläkierroksilla suorituskyky vaatimaton. Ilmamääränmittarista ei voi enää rikastaa seosta, kun sitten läppä on jo kokoajan auki. Kulutus tuntuu kohtuuttomalta jo nyt.

    Mikä vikana? Seosta rikastamalla se korjaantuu, mutta tuskin laiha seos on vika. Tulpat oli ok näköiset ennen seoksen säätö rumbaa.

    Jos joku laittoi jotain tankkiin kun auto oli paikassa X yön, mikä neuvoksi ja voisiko se edes aiheuttaa moista? Mitä väärä bensapumppu voi rikkoa?

    Huomenna toinen ilmamääränmittari kiinni jakokeillaan. Samoin toinen kaasuläpän asentotunnistin ja bensanpaineensäädin.

    Entä sytytyksen merkitys tässä kaikessa, olisiko lisä ennakko tai myöhäistys suotavaa?

    Kohta palaa päre jos ei ala toimimaan.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Pientä lisäystä. Auto toimii nyt normi ajossa siis kuin unelma, tehot vain yläkierroksilla puuttuu ja tyhjäkäynti seilaa. Mutta tämä kaikki on saatu aikaan hirvittävällä seoksen rikastamisella.

    Comment

    • satyyri
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 36
      • Järvenpää

      #3
      Ok, tiedät mitä teet.
      En kuitenkaan voi olla mainitsematta tuossa tyyppiviaksi (-ominaisuudeksi) osoittautunutta ilmanputsarilta ruiskulle tulevan haitariletkun hapertumista ajan myötä. Toivottavasti olet ottanut tämän huomioon imuvuotoa tarkistaessasi, mutta mikäli et, niin kannattaa katsella se läpi. Pienetkin hisumurtumat siinä aiheuttavat ainakin tuon tyhjäkäynnin seilaamisen.
      Painele sitä letkua useammasta kohtaa ja katso, onko halkeamia. Jos on, niin metritavarana tuollainen letku ei paljon maksa.

      Paha kyllä tuohon muuhun en osaa ottaa kantaa, tunnut olevan siinä paljon pidemmällä kuin allekirjoittanut.



      -satyyri-

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by satyyri View Post
        ilmanputsarilta ruiskulle tulevan haitariletkun hapertumista ajan myötä.
        Kyseinen letku on korvattu rosteri putkella ja päissä uudet siliconi letkut tumpit.

        Tänään haen nipun osia kaverin autosta ja taas kokeilemaan.

        Comment

        • mynni
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 159

          #5
          saman tapaisia oireita oli 318i l-jetillä, siinä oli ilmamäärämittari sökö, sen vaihtoi niin alko pelaamaan.
          ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
          ex: e46 316 touring -02
          ex: e39 523i -96
          ex: e36 325i coupe avus edition -94
          ex. e28 520i -85
          ex. e21 316/2.0 -77

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Nyt toimii, vaihdettu kaasuläpän asentotunnistin, ilmamääränmittari ja painesäädin. Uutta vikaa odotellessa.

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Vaihda osia takaisin, kunnes rikkinäinen osa löytyy. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, että kaikki olisivat hajonneet samalla kertaa.
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Painetta tuntuu tulevan liikaa kun letkuja menee. Paine mittaria lainaisi kukaan? Mistä niitä voi ostaa?

                Comment

                • avr
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 290
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Painetta tuntuu tulevan liikaa kun letkuja menee. Paine mittaria lainaisi kukaan? Mistä niitä voi ostaa?
                  Yritä käydä kysymässä jostain hydrauliikkaliikkeestä . Sieltä löysin ainaski omaan projektiin. Sai T-haarat ja kaikki.

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Painetta tuntuu tulevan liikaa kun letkuja menee. Paine mittaria lainaisi kukaan? Mistä niitä voi ostaa?
                    Sulla taitaa olla tuo polttoaineen paluulinja tukossa ,kun nostaa noin kovat paineet systeemiin>hajottaa pa säätimen ja letkut

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎