Announcement

Collapse
No announcement yet.

V8:iin takavaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    V8:iin takavaimennin

    Eli tarkoitus olis laittaa E34 540:een uusi takavaimennin edellisen tilalle, välivaimennin on tarkoitus jättää paikalleen. Mietin tässä eri vaihtoehtoja.

    Näistä kun en juuri mitään tiedä niin miten mahtaa vaikuttaa ääniin, jos laittaiskin yhden ison takavaimentimen sijasta kaksi erillistä pienempää vaimenninta ?

    Mittailin, että tuo takavaimentimen sisääntulo on 2,5"
  • 540iA Tapsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Kangasala

    #2
    Omassa 540 bemarissa ostettaessa ei ollu ollenkaan takavaimenninta. Takavaimennin oli korvattu 2x60mm putkella joista toinen menee puskurin alla toiselle puolen autoa.. Ja ja jaettu vielä kahteen osaan. eli neljästä putkesta tulee sauhut ulos. no kuiteski oli mielestäni hieman liian kovat äänet. ei niitä ääniä maantiellä tasaisesti ajettaessa huomannut. Mutta kiihdyttäessä kyllä.

    Nyt kesällä teetätin kaverilla vaimentimen joka on 2x60 sisään ja 2x60 ulos. Läpivirtaava siis ja pituutta noin 350mm. Äänet on nyt mielestäni hienot. Eikä ollenkaan kovat.. Eikä vaimennin ole tosiaankaan kovin isokokoinen.. Ku ei sinne isoa edes mahdu..
    -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

    Auto: e46 330d manual touring -00
    -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
    -ex: e34 525tds touring -94
    -ex: e34 540iA
    -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

    Moottoripyörät:
    Yamaha R6 -01 kilpapyörä
    KTM EXC-F 250 -08
    ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
    ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
    ex: Gas Gas EC300
    ex: Husqvarna CR125

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      #3
      Nyt kaivattaisiin vinkkejä hyvästä takavaimentimesta 530:een. Siis inan alkuperäistä parempi soundi sekä ulkonäköseikat pitäis saada samassa paketissa...
      Last edited by Tommix; 01-05-2007, 19:05.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by 540iA Tapsa View Post
        Omassa 540 bemarissa ostettaessa ei ollu ollenkaan takavaimenninta. Takavaimennin oli korvattu 2x60mm putkella joista toinen menee puskurin alla toiselle puolen autoa.. Ja ja jaettu vielä kahteen osaan. eli neljästä putkesta tulee sauhut ulos. no kuiteski oli mielestäni hieman liian kovat äänet. ei niitä ääniä maantiellä tasaisesti ajettaessa huomannut. Mutta kiihdyttäessä kyllä.

        Nyt kesällä teetätin kaverilla vaimentimen joka on 2x60 sisään ja 2x60 ulos. Läpivirtaava siis ja pituutta noin 350mm. Äänet on nyt mielestäni hienot. Eikä ollenkaan kovat.. Eikä vaimennin ole tosiaankaan kovin isokokoinen.. Ku ei sinne isoa edes mahdu..
        Mistäs osista teetätit tuon?
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • 540iA Tapsa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 97
          • Kangasala

          #5
          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Mistäs osista teetätit tuon?
          Elikkä putkiosa on haponkestävää ja vaimennin on ihan rautaa ja peltiä. Pelti on jotain 1.5-2mm. ja sisällä metalliverkkoa.. Läpivirtausvaimennnin on malliltaan.
          -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

          Auto: e46 330d manual touring -00
          -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
          -ex: e34 525tds touring -94
          -ex: e34 540iA
          -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

          Moottoripyörät:
          Yamaha R6 -01 kilpapyörä
          KTM EXC-F 250 -08
          ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
          ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
          ex: Gas Gas EC300
          ex: Husqvarna CR125

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #6
            Originally posted by kt0510 View Post
            Nyt kaivattaisiin vinkkejä hyvästä takavaimentimesta 530:een. Siis inan alkuperäistä parempi soundi sekä ulkonäköseikat pitäis saada samassa paketissa...
            Mulla on simonssin 3" pönttö ja hyvät äänet,ei liian isot eikä pörise hyttiin yhtään.
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #7
              Originally posted by Vehkis View Post
              Mulla on simonssin 3" pönttö ja hyvät äänet,ei liian isot eikä pörise hyttiin yhtään.
              Ostitko mistä tuon pöntön? Oliko millainen hinta? Ja oliko paha sovittaa paikoilleen?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #8
                Originally posted by kt0510 View Post
                Ostitko mistä tuon pöntön? Oliko millainen hinta? Ja oliko paha sovittaa paikoilleen?
                Ostin sen Turun pakoputki centteristä ja tarkkaa hintaa en tiedä kun se laitettiin siellä paikoilleenkin(karkea arvio 150€),mutta se ei ole paha laittaa itsekkään paikoillee.Alkuperäinen putki vain poikki sillai,että siitä lähtee se toinenkin pönttö pois ja siihen vain uusi tilalle.Ei pitäis mennä kuin max 2h jos itse vaihtaa..
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • Axu83
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 601
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Vehkis View Post
                  Mulla on simonssin 3" pönttö ja hyvät äänet,ei liian isot eikä pörise hyttiin yhtään.
                  Onko ollut kauan? Mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia noista, villat palaa ja ruostuu, sillon äänet muuttuu viimeistään kauheiksi. Toki onhan tuo halvempi kuin 500e SS.
                  E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                  E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                  Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                  It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                  And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Axu83 View Post
                    Onko ollut kauan? Mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia noista, villat palaa ja ruostuu, sillon äänet muuttuu viimeistään kauheiksi. Toki onhan tuo halvempi kuin 500e SS.
                    noin 4,5 kuukautta ja kyllähän tuo on ainakin tähän asti kestänyt..
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • V-Power
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1333
                      • Varsinais-Suomi

                      #11
                      Originally posted by kt0510 View Post
                      Nyt kaivattaisiin vinkkejä hyvästä takavaimentimesta 530:een. Siis inan alkuperäistä parempi soundi sekä ulkonäköseikat pitäis saada samassa paketissa...
                      Supersprint!Matalat hienot äänet ja ulostulot kiiltelee kromista,Supersprintin signeerauksilla
                      E36 95 316i Sedan
                      E39 97 540i Touring
                      E46 99 320Ci Coupe
                      E53 01 X5 4,4 V8
                      E65 05 730d
                      F10 11 523i Sedan
                      F90 08 320i Sedan

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by V-Power View Post
                        Supersprint!Matalat hienot äänet ja ulostulot kiiltelee kromista,Supersprintin signeerauksilla
                        Kaikinpuolin hieno ja ikävä kyllä hieno on hintakin...

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          #13
                          Eikä edes ole hieno. Ei putkenpää saa olla tuollane paksu pyöristetty kiiltävä tuuningpää, vaan selkee rosteriputki. Esim Eisenmann on hyvän näköinen (ja hintainen 700€ pelkkä takapönttö)
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3983
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by jsa014 View Post
                            Eikä edes ole hieno. Ei putkenpää saa olla tuollane paksu pyöristetty kiiltävä tuuningpää, vaan selkee rosteriputki. Esim Eisenmann on hyvän näköinen (ja hintainen 700€ pelkkä takapönttö)
                            Supersprintin takapönttö on saman hintainen ellei jopa kalliimpi. :think Ja siinähän pitää vissiin laittaa muutakin, kuin pelkkä takavaimennin? Eisenmann:ilta taitaa löytyä vain takavaimennin jos oikein muistan...
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Joo, tai kai tuon Supersprinitinkin saa koplattua orkkis etupäähän jos tahtoa löytyy. Mutta Eisenmann kai menee suoraan.

                              http://www.eisenmann-technik.de/ausp...oom_zid_98.php

                              Toisaalta vois hakee romuttamolta vanhan orkkispöntön malliksi ja soveltaa jotain yleismallin vaimenninta ja hitsailla sopivat yhteet siihe.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎