Announcement

Collapse
No announcement yet.

320ia ilmauksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gremu
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 861
    • Mankkaa

    320ia ilmauksesta

    tuli tuossa vedettyä joka osoitteeseen uudet jarruputket letkut etc.
    En ole tuota automaagia pahemmin koskaan ihmetellyt....

    Mitens tuollainen laitos sitten ilmataan? :oops: :oops: :oops:
    kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
    RIP
    vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
    ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
    _______________________________________
    Team BTCF-World Of Pirates
    sigpic
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    #2
    hmm...mä yritän...otat letkun irti, pumppaat jarrua, sitte ku alkaa neste virrata niin puristin kiinni ja letku paikalleen...?

    noin MUISTAAKSENI tää homma toimii...en oo tietenkään ihan varma mutta hopesou! :shock:

    Comment

    • gremu
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 861
      • Mankkaa

      #3
      :?: :?: :?: :oops:
      kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
      RIP
      vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
      ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
      _______________________________________
      Team BTCF-World Of Pirates
      sigpic

      Comment

      • G.a.G.m.B.M.W.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 52

        #4
        Koitapas kun yksin hääräät näin: Haet äitiltä vaikka 2 tai 4 lasia joihin äiti antaa luvan laittaa jarrunestettä. Sitten varastat isin ruohonleikkurin bensaletkun joka sopii suoraan ilmausruuvin päähän. Sitten pistät letkujen päät laseihin nestepinnan alapuolelle ja avaat ruuvit. Sitten hyppäät kuskin paikalle ja poljet n. 10 kertaa ja menet sulkemaan ilmausruuvit. Tämän voi tehdä esim yksi jarru kerrallaan ja ehkä helpompikin tehdä niin. Mutta periaate kun laitat ruuvin päähän letkun niin sen pään on oltava jarrunestepinnan alapuolella ettei se vedä välissä ilmaa järjestelmään
        Eikä sitten oteta tavaroita luvatta vanhemmilta :wink:

        Jos sulla on kaveri apuna niin toinen menee avaamaan ilmaruuvia ja toinen pumppaa jarrua, eli kun ruuvi on auki niin jarru painetaan pohjaan ja ilma tulee ruuvista ulos kun poljin on pohjassa ja ruuvista ei tule tavaraa se kierretään kiinni polkimen olessa edelleen pohjassa! Sitten pari kertaa toistaa tämän kunnes ruuvista ei tule kuin pelkkää nestettä. Välissä voi hommaa tehostaa ja pumpata painetta polkimella ruuvin olessa kiinni.
        Someone has to take the lead

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          :vinkki: Kannattaa sitten käyttää läpinäkyvää letkua. Siitä näkee todella hyvin tuleeko sieltä ilmaa enää
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • gremu
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 861
            • Mankkaa

            #6
            Originally posted by G.a.G.m.B.M.W.
            Koitapas kun yksin hääräät näin: Haet äitiltä vaikka 2 tai 4 lasia joihin äiti antaa luvan laittaa jarrunestettä. Sitten varastat isin ruohonleikkurin bensaletkun joka sopii suoraan ilmausruuvin päähän. Sitten pistät letkujen päät laseihin nestepinnan alapuolelle ja avaat ruuvit. Sitten hyppäät kuskin paikalle ja poljet n. 10 kertaa ja menet sulkemaan ilmausruuvit. Tämän voi tehdä esim yksi jarru kerrallaan ja ehkä helpompikin tehdä niin. Mutta periaate kun laitat ruuvin päähän letkun niin sen pään on oltava jarrunestepinnan alapuolella ettei se vedä välissä ilmaa järjestelmään
            Eikä sitten oteta tavaroita luvatta vanhemmilta :wink:

            Jos sulla on kaveri apuna niin toinen menee avaamaan ilmaruuvia ja toinen pumppaa jarrua, eli kun ruuvi on auki niin jarru painetaan pohjaan ja ilma tulee ruuvista ulos kun poljin on pohjassa ja ruuvista ei tule tavaraa se kierretään kiinni polkimen olessa edelleen pohjassa! Sitten pari kertaa toistaa tämän kunnes ruuvista ei tule kuin pelkkää nestettä. Välissä voi hommaa tehostaa ja pumpata painetta polkimella ruuvin olessa kiinni.
            pari juttua :

            1. isäni on kuollut joten ei tartte pölliä mitään.
            2. olen sen verran vanha että mulla on varaa jo ihan omiinkin mukeihin. Ei tartte lainailla

            Sitten asiaan. Kyllä tuo ilmaaminen on ihan tuttua sinällään keppi vehkeissä, mutta ensimmäista automaagia kun alan ilmaamaan niin kannattaa varmaankin kysyä.

            Manuaaleissa olen aina sitten viimosena ilmannut kytkimenkin että näin...
            kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
            RIP
            vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
            ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
            _______________________________________
            Team BTCF-World Of Pirates
            sigpic

            Comment

            • gremu
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 861
              • Mankkaa

              #7
              Originally posted by Wittu_joo
              :vinkki: Kannattaa sitten käyttää läpinäkyvää letkua. Siitä näkee todella hyvin tuleeko sieltä ilmaa enää
              Mulla on tollasta läpinäkyvää putkea ja jotkut motonetin ns. ilmaus härpäkkeet joissa on jonkin sortin takaiskuventtiililukko ? Et eiköhän toi homma onnistu :juo
              kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
              RIP
              vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
              ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
              _______________________________________
              Team BTCF-World Of Pirates
              sigpic

              Comment

              • G.a.G.m.B.M.W.
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 52

                #8
                Sitten asiaan. Kyllä tuo ilmaaminen on ihan tuttua sinällään keppi vehkeissä, mutta ensimmäista automaagia kun alan ilmaamaan niin kannattaa varmaankin kysyä.

                Manuaaleissa olen aina sitten viimosena ilmannut kytkimenkin että näin...

                Pahoittelen isäsi puolesta ja ehkä parempi että käytät niitä sievejä jos meinaat automaattia jollain tavalla ilmata jarrujärjestelmän kautta. :wink:

                Eli ei sun tarvi kuin ilmata jarrut. Ei tomaatissa ole mitään mikä liittyisi jarru/kytkin tehostajaan ja käyttäisi näin niitä nesteitä. Ja toiseksi EN OLE IKINÄ JOUTUNUT ILMAAMAAN KYTKINTÄ VAIKKA OLEN VAIHTANUT KAIKKI JARRUIHIN LIITTYVÄT PUTKET!

                Mutta kuitenkin toivon että homma onnistuu ja taas tulee huoletonta ajoa! :wink: :wink: :juo :juo
                Someone has to take the lead

                Comment

                • gremu
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 861
                  • Mankkaa

                  #9
                  mission complete
                  kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
                  RIP
                  vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
                  ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
                  _______________________________________
                  Team BTCF-World Of Pirates
                  sigpic

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎