Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittari pois ja Alpha N säätö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • source
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 11
    • Nurmijärvi

    Ilmamäärämittari pois ja Alpha N säätö?

    Mielessä E 36 M3:n (v. 94 ja 3.0 kone siis) ilahduttaminen hiilikuituisella airboxilla.

    Yleensä tietääkseni tehdään moottoriohjaukseen muutos, jolla ilmamäärämittari jätetään myös pois ja ohjaus otetaan läppärungojen asentoanturilta.

    Kokemukset/kysymyksiä teemaan:


    1. voiko normaalin ECUn chipin muuttaa toimimaan kunnolla näin ?


    2. kuka osaa tehdä ja miten on toiminut?


    3. onko lopullinen ratkaisu kuitenkin ohjelmoitava ruisku & dynosäätö?


    4. parasta luopua ajoissa, jotta rahaa riittää myös ajeluun.


    Aiheena aika kinkkinen, koska imuvanoksen ohjaus teettää töitä sekä chipissä että uudessa moottoriohjauksessa. Tosimiehet kai lukitsevat Vanoksen?

    Eli koneneita kuunnellaan...

    Kiitos
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    #2
    Yhtenä vaihtoehtona kannattaa pitää myös vakion ilmamäärämittarin asennusta tuohon hiilariboxiin ja uusi softa sisään...

    On muuten ihan vastaavanlainen projekti edessä.
    Boxin valmistaja tarjosi valmiita lastuja niin että ilmamäärämittari olisi jäänyt pois käytöstä.. mites tuo on mahdollista kun kuitenkin käytetään vakiomoottorinohjausta?

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      tarvike ecut

      Ainakin Motec ja Autronic ohjaavat vanoksia sujuvasti..

      En kyllä tiedä saadaanko MAF poistamalla mitään hyötyä, korkeintaan isompi kulutus.. E36 mallissa kun se ei ole kuristava tekijä.
      Saahan noita hiilariboxeja alkuperäiselle maf:ille tarkoitettunakin.
      Sitten vaan Karalalle tekeen uus ohjelma boxiin ja toimii.
      Paljon halvempi kuin asentaa tarvike ruisku, johtosarjat ja jne.
      Ei tule sitten päästöjenkään kanssa ongelmia.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • toni78
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 285
        • Nousiainen

        #4
        jos haluat pitää "vakio" moottorinohjauksen on yksi vaihtoehto hommata sellainen hiilariboxi missä on maf mukana ja käydä teettämässä sopiva lastu siihen kokoonpanoon...

        tässä ainakin yksi vaihtoehto:

        Comment

        • mikko
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1757
          • kotona

          #5


          karala tekee noin 1000€ ja dynossa säädettävä.

          vanoksen säädön kanssa noin 300hv kuulemma, en muista oliko moottori vai pyöräteho

          Comment

          • source
            Newbiemmer
            • May 2006
            • 11
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by mikko View Post
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70898

            karala tekee noin 1000€ ja dynossa säädettävä.

            vanoksen säädön kanssa noin 300hv kuulemma, en muista oliko moottori vai pyöräteho
            Palaan veilä siihen hiilariboxin tarpeeseen. Ainakin rata-ajossa olen huomannut että konehuoneeseeen syntyy todella paljon lämpöä sekä koneesta että etujarruista.

            Seurauksena on koneen (ja miehen?) selkeä laiskistuminen ja aikojen putoaminen.

            Softa hiilariin merkitsee uutta ohjelmaa, jotta tehohyöty saadaan parhaiten esiin. Seuraa kysymys. Koska kuitenkin tulee eteen pakoputkiston ja nokan räpläystä, onko ohjelmoita ruisku sittenkin aito ja ainoa way to go?

            Onko joku tällä saralla kokenut valkeutta...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎