Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 324td tahmanen kierrosten lasku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zombba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 129
    • Oulu

    bmw 324td tahmanen kierrosten lasku

    Mistä mahtaa johtua kierrosten tahmanen lasku välillä jumittaa esim 2000 kierrokset eikä laske vasta kun lähtee liikkeelle, kierrokset nousee kyllä hyvin mutta lasku tahmaista ja jumittavaa, voiko olla ajotuksissa kun kumminki nousee normaalisti ?
    Nyt: E34 525tdsa vm.92
    ex: E32 735iA vm.87
    ex: Volvo 440 vm.93
    ex: Volvo 740tic
    ex: E30 324Tdic vm.88

    ex: E21 315 vm.83
  • tapio87
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 235
    • Haapajärvi

    #2
    nii olikos nyt kyseessä sähkösellä- vai mekaanisellasyöttöpumpulla oleva pirssi?
    ettei kaasuvaijeri jumittas, jos jää huutamaan 2000 kiekkaan vakiolla mekaanisellapumpulla voi kierrosten laskusta tulla hidasta, tai kierrokset ei laske enää ollenkaan, jos syöttöä lisätty liikaa, syöttöjen laskulla pitäs taas kierrosten laskea normaalisti...
    324tdic savukonerojekti

    Comment

    • zombba
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 129
      • Oulu

      #3
      mekaanisella on, vaijerin katsoin ei ole siittä kiinni, ajotuksetkin kohdallaan eli ilmeisesti liikaa vaan syöttöä ? mutta miten liika syöttö jumittamisen tekee ? :think
      Nyt: E34 525tdsa vm.92
      ex: E32 735iA vm.87
      ex: Volvo 440 vm.93
      ex: Volvo 740tic
      ex: E30 324Tdic vm.88

      ex: E21 315 vm.83

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Kuten jo ehdotettiin, kokeile sitä syötön pienentämistä vaikka 1/4 kierroksella. Liian isolla syötöllä perussyöttö ei vaan laske enää niin pieneksi, että tyhjäkäynti pysyisi alhaalla.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • zombba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 129
          • Oulu

          #5
          Syötön pienentäminen auttoi, kiitän
          Nyt: E34 525tdsa vm.92
          ex: E32 735iA vm.87
          ex: Volvo 440 vm.93
          ex: Volvo 740tic
          ex: E30 324Tdic vm.88

          ex: E21 315 vm.83

          Comment

          • zombba
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 129
            • Oulu

            #6
            Vielä vika selvittämättä, eli kun syöttö on alkuperäsissälukemissa kierrokset ei laske lämpimällä koneella kylmänä vähän aikaa laskee oikeen, syöttöjen lasku autto mutta laiska kulkeen, onkohan pumppu väärässä asennossa liian myöhäsellä ?
            Nyt: E34 525tdsa vm.92
            ex: E32 735iA vm.87
            ex: Volvo 440 vm.93
            ex: Volvo 740tic
            ex: E30 324Tdic vm.88

            ex: E21 315 vm.83

            Comment

            • zombba
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 129
              • Oulu

              #7
              nostetaas ylös välissä vika vielä selvittämättä, hyvät vinkit oisi tervetulleita.
              Nyt: E34 525tdsa vm.92
              ex: E32 735iA vm.87
              ex: Volvo 440 vm.93
              ex: Volvo 740tic
              ex: E30 324Tdic vm.88

              ex: E21 315 vm.83

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Onko tietoa nouseeko ahtopaineet?
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • zombba
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 129
                  • Oulu

                  #9
                  ahdot kyllä nousee sinne 0.7bariin hyvin sitte vaisusti 1.1bar, voiko pumppu olla liian myöhäsellä ? mitä oireita se yleensä tekee jos myöhäsellä ?
                  Nyt: E34 525tdsa vm.92
                  ex: E32 735iA vm.87
                  ex: Volvo 440 vm.93
                  ex: Volvo 740tic
                  ex: E30 324Tdic vm.88

                  ex: E21 315 vm.83

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Käyntiäänestä sen kuulee onko myöhäsellä, noi käy terävästi sillon kun on kohdallaan.
                    Ajoituksen tarkistus ei liikkeessä ole kummoinen homma.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • zombba
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 129
                      • Oulu

                      #11
                      nostellaas ylös vika vielä päällä eli kierrokset tahmaa siihen 1500-2500 kiihdytyksen jälkeen tätä tapahtuu lämpimällä koneella, mutta miksihän sitte kylmänä toimii jonku aikaa normaalisti? luulis että jos liian isot syötöt eikö sen pitäisi kylmänäki tehdä samaa ?
                      edit: kätetty ajotuksen tarkistuksessaki ajotukset ok
                      Nyt: E34 525tdsa vm.92
                      ex: E32 735iA vm.87
                      ex: Volvo 440 vm.93
                      ex: Volvo 740tic
                      ex: E30 324Tdic vm.88

                      ex: E21 315 vm.83

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎