Auto on 325i, m50. ei vanosta.
Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle, öljyä menee 1L/1000km. Tyhjäkäynnillä seisottaessa käry nousee pakosarjalta, ja haisee kabiiniin mukavasti.
Vaihdoin tiivisteen 2 kk sitten, motonetin tavaraa, merkkiä en muista. puhdistin tiivistepinnat, liimaa/silikonia en käyttänyt.
Huohotinputki on ammuttu tyhjäksi paineilmalla.
Ongelma on, että vuotaa edelleen samalla tavalla!
Voiko sen asentaa jotenkin väärin?
Olisiko pitänyt käyttää jotain liimaa? (vanhassa ei ollut...)
Voiko huohotusjärjestelmä luoda painetta niin paljon että vuotaa, vaikka se paksu venakopalta lähtevä letku varmasti ei ole tukossa?
Ja, jos auton käydessä otan öljyntäyttökorkin auki, ei käynti muutu ollenkaan. Pitäisikö huonontua?
EDIT: vika oli kiinnityspulttien kovettuneissa kumiprikoissa, jotka eivät painaneet tiivistettä tarpeeksi!
Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle, öljyä menee 1L/1000km. Tyhjäkäynnillä seisottaessa käry nousee pakosarjalta, ja haisee kabiiniin mukavasti.
Vaihdoin tiivisteen 2 kk sitten, motonetin tavaraa, merkkiä en muista. puhdistin tiivistepinnat, liimaa/silikonia en käyttänyt.
Huohotinputki on ammuttu tyhjäksi paineilmalla.
Ongelma on, että vuotaa edelleen samalla tavalla!
![Evil](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_evil.gif)
Voiko sen asentaa jotenkin väärin?
Olisiko pitänyt käyttää jotain liimaa? (vanhassa ei ollut...)
Voiko huohotusjärjestelmä luoda painetta niin paljon että vuotaa, vaikka se paksu venakopalta lähtevä letku varmasti ei ole tukossa?
Ja, jos auton käydessä otan öljyntäyttökorkin auki, ei käynti muutu ollenkaan. Pitäisikö huonontua?
EDIT: vika oli kiinnityspulttien kovettuneissa kumiprikoissa, jotka eivät painaneet tiivistettä tarpeeksi!
Comment