Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venakopan tiiviste uusi, vuotaa edelleen? KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    Venakopan tiiviste uusi, vuotaa edelleen? KORJATTU!

    Auto on 325i, m50. ei vanosta.
    Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle, öljyä menee 1L/1000km. Tyhjäkäynnillä seisottaessa käry nousee pakosarjalta, ja haisee kabiiniin mukavasti.
    Vaihdoin tiivisteen 2 kk sitten, motonetin tavaraa, merkkiä en muista. puhdistin tiivistepinnat, liimaa/silikonia en käyttänyt.
    Huohotinputki on ammuttu tyhjäksi paineilmalla.


    Ongelma on, että vuotaa edelleen samalla tavalla!

    Voiko sen asentaa jotenkin väärin?
    Olisiko pitänyt käyttää jotain liimaa? (vanhassa ei ollut...)
    Voiko huohotusjärjestelmä luoda painetta niin paljon että vuotaa, vaikka se paksu venakopalta lähtevä letku varmasti ei ole tukossa?

    Ja, jos auton käydessä otan öljyntäyttökorkin auki, ei käynti muutu ollenkaan. Pitäisikö huonontua?

    EDIT: vika oli kiinnityspulttien kovettuneissa kumiprikoissa, jotka eivät painaneet tiivistettä tarpeeksi!
    Last edited by Risto113; 26-03-2007, 18:13.
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Risto113 View Post
    Auto on 325i, m50. ei vanosta.
    Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle, öljyä menee 1L/1000km. Tyhjäkäynnillä seisottaessa käry nousee pakosarjalta, ja haisee kabiiniin mukavasti.
    Vaihdoin tiivisteen 2 kk sitten, motonetin tavaraa, merkkiä en muista. puhdistin tiivistepinnat, liimaa/silikonia en käyttänyt.
    Huohotinputki on ammuttu tyhjäksi paineilmalla.


    Ongelma on, että vuotaa edelleen samalla tavalla!

    Voiko sen asentaa jotenkin väärin?
    Olisiko pitänyt käyttää jotain liimaa? (vanhassa ei ollut...)
    Voiko huohotusjärjestelmä luoda painetta niin paljon että vuotaa, vaikka se paksu venakopalta lähtevä letku varmasti ei ole tukossa?

    Ja, jos auton käydessä otan öljyntäyttökorkin auki, ei käynti muutu ollenkaan. Pitäisikö huonontua?
    Ohje taisi olla, että koneen etu- ja takapäässä pitää laittaa tiivisteainetta. Oli muuten Laakkosella samanhintainen kuin Motonetissä ja se on ao. linkin ohjeiden mukaan laitettuna ollut täysin tiivis myös VANOS-koneessa, jossa on enemmän mutkia tiivisteessä. Tulihan siinä Motonetin tiivisteessä mukana myös sytytystulppien ympärille tulevat tiivisteet? Jos pitää keksiä lisää syitä, niin asennus pitää tehdä kone kylmänä, ventiilikoppa kiristetään "ristiin" ja pinnat puhdistetaan hyvin.

    The valve covers on the BMW four and six cylinder engines are very prone to messy and annoying leaks. The valve cover seal replacement is an easy task, as shown in this technical article.

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      #3
      Ei huononnu käynti ilman korkkia,minäkin veikkaan että on jäänyt koholle,jos et ole "ristiin" kirinyt pultteja,ilmeisesti sulla vuotaa takapäästä öljyä? teitkö kuvan mukaisen tiivistyksen






      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        tuon ohjeen olen kattonut, mutta tiivisteliima unohtui kyydistä. Kiristin ristiin, ja kone kylmänä, en tosin momenttiin vaan "niin paljon kun uskaltaa".

        Ei kuitenkaan vuoda takaa tai edestä, minne sitä liimaa olisi pitänyt laittaa, sen enempää kuin kyljestäkään. Itseasiassa tiivistepinta on koko kopan pakosarjan puoleiselta kyljeltä märkä.

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Liian suuri momenttikin voi aiheuttaa yllättäviä vuoto-ongelmia, trust me.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Eli huohotin ei ilmeisesti ole tämän meikäläisen vian takana.
            Pitänee ottaa vielä auki, puhdistaa pinnat ja laittaa silikoonia/liimaa noihin kohtiin ja uudestaan kiinni.

            Ihmetyttää vaan että uudella tiivisteellä voi edes vuotaa niin vitusti. Tuskinpa se kannentiivisteen välistä vuotaa, vai onko yleistä? Mitään kannentiivisteen rikkoutumiseen viittaavaa ei kyllä muuten ole.

            Comment

            • Henry
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 744
              • Kannus

              #7
              Originally posted by Lanttu View Post
              Liian suuri momenttikin voi aiheuttaa yllättäviä vuoto-ongelmia, trust me.
              Näinpä, ja jopa rikkoa tiivisteen.
              Mercedes-Benz cls 350
              530DA E60
              Ex:
              Audi A6 2.7 biturbo quattro
              523IA E39
              520 E34 2Kpl
              535 E34

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                M50 moottorin kopankannen tiivistepinta on "ylempänä" kuin sen kiinnityspisteiden tasot, jollon se vastaa noihin kuvissa näkyviin mutterinkantoihin ennen, kuin saisi tiivisteen "ylikireälle". Herääkin kysymys että onko Ristolla noi mutterit kunnolla kiinni, ettei se koppa "kanna" niihin ennen riittävää kireyttä. Minä ainakin otan huohotinletkun syksyllä irti ettei se jäätyisi, se mittatikun kyljessä oleva jatkoholkki jääty kerran umpeen ja sotku oli hirvittävä puolat kun nosti pois, niin tulppia ei edes näkyny....
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1204
                  • GrassLake

                  #9
                  Originally posted by kot8630 View Post
                  M50 moottorin kopankannen tiivistepinta on "ylempänä" kuin sen kiinnityspisteiden tasot, jollon se vastaa noihin kuvissa näkyviin mutterinkantoihin ennen, kuin saisi tiivisteen "ylikireälle". Herääkin kysymys että onko Ristolla noi mutterit kunnolla kiinni, ettei se koppa "kanna" niihin ennen riittävää kireyttä. Minä ainakin otan huohotinletkun syksyllä irti ettei se jäätyisi, se mittatikun kyljessä oleva jatkoholkki jääty kerran umpeen ja sotku oli hirvittävä puolat kun nosti pois, niin tulppia ei edes näkyny....

                  Nyt tuli sellainen neuvo, että pitää kokeilla! Tämä voi juurikin olla tilanne, koppaa kiristäessä nimittäin mutterit kulkevat loppuun asti hyvin kevyesti, sitten toppaa kuin seinään(koppaa lepää noiden muttereiden varassa eikä paina tiivistettä?), tuntuu ettei puristaisi tiivistettä kunnolla. Myöskin kopasta lähti pieni siivu pois, maalikerroksen verran, kun poistin repaleisen maalin puhdistaessa.

                  Kiristänpä siis nuo viikonloppuna...

                  Comment

                  • make1
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 156
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Risto113 View Post
                    Nyt tuli sellainen neuvo, että pitää kokeilla! Tämä voi juurikin olla tilanne, koppaa kiristäessä nimittäin mutterit kulkevat loppuun asti hyvin kevyesti, sitten toppaa kuin seinään(koppaa lepää noiden muttereiden varassa eikä paina tiivistettä?), tuntuu ettei puristaisi tiivistettä kunnolla. Myöskin kopasta lähti pieni siivu pois, maalikerroksen verran, kun poistin repaleisen maalin puhdistaessa.

                    Kiristänpä siis nuo viikonloppuna...
                    ja samalla tarvii uusia ne kumiprikat muuten ei kiristy kunnolla

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1204
                      • GrassLake

                      #11
                      kumiprikat? tuon kuvan yhteydessä olevassa ohjeessa ei ainakaan mainita sellaista... Mutta uusitaan nekin, ei taida maksaa sarja paljoa.

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12
                        Mitä kaikkea kannattaa uusia m52b28 venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä?
                        Itse tiivistesarjan lisäksi ajattelin vaihtaa öljykorkin yhteyteen tulevan tiivisteen.. onko esim. noita kumiprikkoja jotka kannattaisi vaihtaa?

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by superb View Post
                          Mitä kaikkea kannattaa uusia m52b28 venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä?
                          Itse tiivistesarjan lisäksi ajattelin vaihtaa öljykorkin yhteyteen tulevan tiivisteen.. onko esim. noita kumiprikkoja jotka kannattaisi vaihtaa?
                          Eipä siinä muuta kuin se tiiviste ja puolien tiivisteet,ainakin kl-varaosien tiivisteen mukana tuli ne renkulat mukana (2kpl).Samoilla mutterien prikoilla laitoin ja ilman tiiviste aineita,eipä näytä tihkuvan mistään.Venttiilikoppa kannatta pestä kunnolla liuotinaineella puhtaaksi.
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • ruikki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 585

                            #14
                            sama homma vanos koneessa.huohotin putki jääty. vaihon kuitenkin kl:n tiivisteet jos vaikka olis tiivisteet särkyny, eikä liimaa ja on pitänyt
                            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #15
                              Originally posted by Cunttory View Post
                              Eipä siinä muuta kuin se tiiviste ja puolien tiivisteet,ainakin kl-varaosien tiivisteen mukana tuli ne renkulat mukana (2kpl).Samoilla mutterien prikoilla laitoin ja ilman tiiviste aineita,eipä näytä tihkuvan mistään.Venttiilikoppa kannatta pestä kunnolla liuotinaineella puhtaaksi.
                              ...ja avata siitä kopasta se huohotinlinjan "sokkelo" myös että ilma kulkee, aina pitää muistaa että jos öljyä on tullut ulos venttiilikopan ulkokehältä, sitä on myös aivan varmasti tulppapoterossa......
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎