Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelmia lastutuksessa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 61
    • haapavesi

    ongelmia lastutuksessa!!

    eli!!
    asensin lastun e36 318 bemariini ja nyt käy miten sattuu!!

    sen teki että ei ota rajoittaja heti 6000 vastaan mutta kun ajaa tasasesti 100km/h niin nykii hieman

    kylmänä ei pysy kunnolla käynnissä!!

    kun polkee paikallaan kierroksia niin herää vasta 3000 eloon eli alkaa vasta sillon kiertämään kunnolla!!

    käytin ilmanotto letkusta sitä sen alla olevaa *alipaine/huohotin* putkea irti niin napaa oikein kierrokset mutta ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan
    käy myös paljon paremmin kun nappasin ilman putsarin pois välistä!!

    onko nyt ilman saanti pula!! vai auttaisko muka 98 niin paljon että alkais toimimaan *en usko*

    olisko nytten vaparin paikka eli pitääkö laittaa vaapaavirtausuodin että saa riittävästi ilmaa!

    koitin saaha vetterille säädätykseen mutta eivät suostu koskemaan koko autoon koska *lastutettu*!!

    hyviä neuvoija ja vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!!

    kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!!

    ja samalla joku vois tarjota sitä vaparia jos olis jossain myynnissä!!
    Last edited by xtreme12; 13-01-2007, 13:05.
    rahalla saa ja bemarilla pääsee
    tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93
  • nbo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 179
    • Seinäjoki

    #2
    Jos oot jo useamman kerran koittanu autolla ajella niin koita ottaa akku irti muutamaksi tunniksi tai kauemmaksi ja sitte koittaaa uudestaan joskos lähtisi pelaamaan. En uskois että tuolla myllyllä 98 auttais asiaan mutta koita ajella sillä muutama tankillinen......
    Ostetaan
    320d E91

    Comment

    • xtreme12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 61
      • haapavesi

      #3
      Originally posted by nbo View Post
      Jos oot jo useamman kerran koittanu autolla ajella niin koita ottaa akku irti muutamaksi tunniksi tai kauemmaksi ja sitte koittaaa uudestaan joskos lähtisi pelaamaan. En uskois että tuolla myllyllä 98 auttais asiaan mutta koita ajella sillä muutama tankillinen......
      otin akun navat irti!
      eikö sen pitäis noin 2h/n aikana kalibroida tuo?

      edelleen olisin kiinnostunut *vaparista*!!!
      rahalla saa ja bemarilla pääsee
      tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

      Comment

      • nbo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 179
        • Seinäjoki

        #4
        ei mithään
        Last edited by nbo; 13-01-2007, 13:22. Reason: typo
        Ostetaan
        320d E91

        Comment

        • xtreme12
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 61
          • haapavesi

          #5
          Originally posted by nbo View Post
          Tarkotatko vaparilla vakio lastua

          Ja jos tarkotat niin mitä sille omalles tapahtu
          oma vakiolastu on kyllä tallessa

          vapari = vapaavirtaus suodatin!!
          eli se kartion mallinen ilman suodatin vakion lätyn tilalle!!

          myös muu *palikka* kiinnostaa esim:peltisarja!!
          onko muuten 318is bmw:ssä vakiona peltipakosarja??
          jos on niin passaiskohan minun bimmeriin??
          vm-91
          rahalla saa ja bemarilla pääsee
          tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            #6
            Unohda ysikasit, vaparit ja peltisarjat.Laitat vaan sen vakiolastun takasin paikalleen.Säästyy nekin rahat ja muutama hevosvoima.
            Last edited by Racink; 13-01-2007, 13:29.

            Comment

            • xtreme12
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 61
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by Racink View Post
              Unohda ysikasit, vaparit ja peltisarjat.Laitat vaan sen vakiolastun takasin paikalleen.Säästyy nekin rahat ja muutama hevosvoima.
              ja osta 325 vai??
              rahalla saa ja bemarilla pääsee
              tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                Originally posted by xtreme12 View Post
                ja osta 325 vai??
                No ihan miten tykkää, mutta ei siitä 318:sta mitään tykkiä tehdä noilla virityksillä vaikka toimisi kuinka hyvin, päinvastoin.Kulutus nousee tehot laskee...

                Comment

                • xtreme12
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 61
                  • haapavesi

                  #9
                  Originally posted by Racink View Post
                  No ihan miten tykkää, mutta ei siitä 318:sta mitään tykkiä tehdä noilla virityksillä vaikka toimisi kuinka hyvin, päinvastoin.Kulutus nousee tehot laskee...
                  olen kyllä harkinnut 325 mutta ei ole sattunut vielä kohalle!!

                  kulutukselle aivan sama kunhan ei mene yli 25l/100km niin kuin vanilla mutta vähän pitäis potkua saaha lisää ettei tarvis kokoajan punaselle polkee kiekkamittaria että pääsee edes rekasta ohi:think

                  sanoisin että pientä huijausta tuo lastun myynti !!!
                  luvataan 20-25hv/lisää ja -1/l kulutus tiputus
                  rahalla saa ja bemarilla pääsee
                  tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                  Comment

                  • villes
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 439
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    No siis ihan aikuisten oikeasti vaihda se vakio lastu takaisin koneeseen. Ei noi turbottomat vakio moottorit siitä enempää potkua saa vaikka kuinka laittaisi lastua ja vapaavirtaussuodattimia kiinni. Sitä paitsi kone on jo perusluonteeltaan sellainen ettei sitä mielestäni tarvitse punarajalle asti kokoajan kierrättää jotta kulkisi vaan enemmänkin sellainen tasapaksu läpi kierrosalueen eikä kovin kierrosherkkä myöskään.
                    M-B C220CDI 4matic amg -13
                    ex.
                    bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by xtreme12 View Post
                      oma vakiolastu on kyllä tallessa

                      vapari = vapaavirtaus suodatin!!
                      eli se kartion mallinen ilman suodatin vakion lätyn tilalle!!

                      myös muu *palikka* kiinnostaa esim:peltisarja!!
                      onko muuten 318is bmw:ssä vakiona peltipakosarja??
                      jos on niin passaiskohan minun bimmeriin??
                      vm-91
                      Kyllä 318is:ssä on peltisarja vakiona ja se sopii moottoriisi. Se lastu kannattaa vaihtaa vakioon, mutta muuten kyllä voit kutitella konettasi esim. tuolla pakosarjalla ja kunnollisella ilmansuodattimella eli esim. BMC:n koteloidulla suodattimella. Eipä sitä autoa kannata vaihtaa jos se muuten toimii hienosti.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by antti79 View Post
                        Kyllä 318is:ssä on peltisarja vakiona ja se sopii moottoriisi. Se lastu kannattaa vaihtaa vakioon, mutta muuten kyllä voit kutitella konettasi esim. tuolla pakosarjalla ja kunnollisella ilmansuodattimella eli esim. BMC:n koteloidulla suodattimella. Eipä sitä autoa kannata vaihtaa jos se muuten toimii hienosti.
                        Jos se peltisarja käy kanteen niin käykö se muuten koriin l. tulee liian lähelle laatikkoa l. lähemmäksi auton keskilinjaa kun 8v. kansi on kapeampi vs. 16v. joten myös pakosarjan liitospinta kannessa on lähempänä keskilinjaa. Tarpeeksi sekavaa ? Tosin onhan kaasupillit keksitty ja sen vaparin voit unohtaa, kuinkahan monta postausta foorumissa tästäkin aiheesta on? Onko lastu oikeinpäin, jos on niin takasin myyjälle ja rahat sulle. Btw: mistä/keneltä ostit?

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Originally posted by antti79 View Post
                          Kyllä 318is:ssä on peltisarja vakiona ja se sopii moottoriisi. Se lastu kannattaa vaihtaa vakioon, mutta muuten kyllä voit kutitella konettasi esim. tuolla pakosarjalla ja kunnollisella ilmansuodattimella eli esim. BMC:n koteloidulla suodattimella. Eipä sitä autoa kannata vaihtaa jos se muuten toimii hienosti.
                          Ei todellakaan käy! Ihan erilaiset laipat jne. Mulla on IS:n peltisatsi hyllyssä ja saa koittaa laittaa tohon m40 koneeseen, jos menee heittämällä, saat pitää!
                          ...

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            Se virilastu muuttaa tilannetta niin vähän, että auton pitäisi toimia aivan samalla tavalla virilastulla kuin ilman. Hieman pirteämpi lastulla vaan. Siis ei mitään nykisiä ym saa tulla jso lastun on ehjä. Mulla Benzinolta ostettu lastu toimii.

                            Toimiiko auto siis täydellisesti vakiolastulla?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #15
                              Originally posted by reddewil View Post
                              Ei todellakaan käy! Ihan erilaiset laipat jne. Mulla on IS:n peltisatsi hyllyssä ja saa koittaa laittaa tohon m40 koneeseen, jos menee heittämällä, saat pitää!
                              Jep, oikeassa olet. Ei sovi, sekoitin johonkin muuhun koneeseen. Laipat ovat täysin erinlaiset.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎