Tässä pieni kertomus siltä varalta että jollain toisella on samoja ongelmia, jos tästä vaikka olisi jotain hyötyä.
ONGELMAT:
-Epätasainen tyhjäkäynti
-Joskus joku ruiskutus jäi välistä
-Satunnainen tärinä tyhjäkäynnillä
-Häiriöt poissa kun kierroksia nosti 50-100rpm
-Voimakas nypytys pintakaasulla
-Viat esiintyneet lähes vuoden ajan.
FIILIKSET:
-Auto on niin paska ettei sille voi enää tehdä muuta kuin työntää mereen
-Onko pumppu menossa?
-Onko kaasupolkimen potikassa vikaa?
-Onko käyntinopeusanturissa vikaa?
TAUSTATIEDOT:
-Pumppu käyty läpi
-Suuttimet käyty läpi
-Vuosimalli 97
-Ajettu 230tkm ja auton kunnosta & pumpun kunnosta päätellen pitää paikkansa
RATKAISUUN JOHTANEET VIAT:
-Auto ei lähde aamulla käyntiin, hinaus Metro-Autoon. Läpinäkyvä polttoaineletku konehuoneessa tyhjä eikä siellä näy mitään vaikka yrittää käynnistää. Eivät löydä muuta vikaa kuin että käynnistyi huonosti. Ensimmäisen käynnistyksen jälkeen käynnistyvyys normaali.
-Auto ajoon, toimii 300km ajan normaalisti, mutta havaittavissa polttoaineen hajua, tätä ei ole ennen ollut. En ehdi tutkimaan asiaa kun pitää heittää reissu ensin kauheassa kiireessä ja toivoa että auto toimii.
-Yhtäkkiä auto ei meinaa käynnistyä. Käynnistyy kuitenkin todella pitkän sahauksen jälkeen. Koska suuttimien päällä ollut suojamuovi sattui olemaan irti, huomasin että 1.-suuttimen ympärillä oleva monttu on täynnä dieseliä, koko koneen imupuolen kylki on märkä. Kun koneen sammuttaa, alkaa kuulumaan voimakas imemisen ääni, kun järjestelmä alkaa täyttyä ilmalla.
VIKA:
1.-suuttimen ja pumpun välinen 20cm pitkä paluuletku haurastunut ja vuotaa. Uusi lähimmältä Teboililta yhdellä eurolla.
KAIKKI käyntihäiriöt poissa, auto käy kuin sveitsiläinen käkikello.
Jotkut muutkin suuttimet hieman kosteita, taidan vaihtaa kaikki paluuletkut samantien.
KYSYMYS:
Millainen letku on parasta paluuletkuksi? Kannattaako olla tekstiilipäällystettyä, suojaako se (suuttimien) kuumuudelta vai mikä virka sillä on?
ONGELMAT:
-Epätasainen tyhjäkäynti
-Joskus joku ruiskutus jäi välistä
-Satunnainen tärinä tyhjäkäynnillä
-Häiriöt poissa kun kierroksia nosti 50-100rpm
-Voimakas nypytys pintakaasulla
-Viat esiintyneet lähes vuoden ajan.
FIILIKSET:
-Auto on niin paska ettei sille voi enää tehdä muuta kuin työntää mereen
-Onko pumppu menossa?
-Onko kaasupolkimen potikassa vikaa?
-Onko käyntinopeusanturissa vikaa?
TAUSTATIEDOT:
-Pumppu käyty läpi
-Suuttimet käyty läpi
-Vuosimalli 97
-Ajettu 230tkm ja auton kunnosta & pumpun kunnosta päätellen pitää paikkansa
RATKAISUUN JOHTANEET VIAT:
-Auto ei lähde aamulla käyntiin, hinaus Metro-Autoon. Läpinäkyvä polttoaineletku konehuoneessa tyhjä eikä siellä näy mitään vaikka yrittää käynnistää. Eivät löydä muuta vikaa kuin että käynnistyi huonosti. Ensimmäisen käynnistyksen jälkeen käynnistyvyys normaali.
-Auto ajoon, toimii 300km ajan normaalisti, mutta havaittavissa polttoaineen hajua, tätä ei ole ennen ollut. En ehdi tutkimaan asiaa kun pitää heittää reissu ensin kauheassa kiireessä ja toivoa että auto toimii.
-Yhtäkkiä auto ei meinaa käynnistyä. Käynnistyy kuitenkin todella pitkän sahauksen jälkeen. Koska suuttimien päällä ollut suojamuovi sattui olemaan irti, huomasin että 1.-suuttimen ympärillä oleva monttu on täynnä dieseliä, koko koneen imupuolen kylki on märkä. Kun koneen sammuttaa, alkaa kuulumaan voimakas imemisen ääni, kun järjestelmä alkaa täyttyä ilmalla.
VIKA:
1.-suuttimen ja pumpun välinen 20cm pitkä paluuletku haurastunut ja vuotaa. Uusi lähimmältä Teboililta yhdellä eurolla.
KAIKKI käyntihäiriöt poissa, auto käy kuin sveitsiläinen käkikello.
Jotkut muutkin suuttimet hieman kosteita, taidan vaihtaa kaikki paluuletkut samantien.
KYSYMYS:
Millainen letku on parasta paluuletkuksi? Kannattaako olla tekstiilipäällystettyä, suojaako se (suuttimien) kuumuudelta vai mikä virka sillä on?
Comment