Announcement

Collapse
No announcement yet.

325:sen 12v virittäminen antakaa vinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwhullu
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 20
    • Kälviä

    325:sen 12v virittäminen antakaa vinkkejä

    no nuo lastut ja nokat tiedetään onko jotain muuta konstia
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    searchii!

    Comment

    • bmwE30
      Newbiemmer
      • Nov 2003
      • 10
      • kokkola

      #3
      no itellä ei ainakaan viritykset vaikuttanu mitään sanoisin että rahan haaskausta ainaki vapareissa olis kyllä kiva käyä kiihyttään jonku vakio 325 sen kanssa. ja eipä oo paljo näkyny penkkaus papereita pörssiä ku kattoo niin melkein kaikissa on joku vapaavirtaus suodin ja +200 hv joo joo.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Kokemuksesta voin sanoa ettei m20b25:n helpolla saa vaparina lisää möykkyä= kansi lievästi modifioitu+284/272 nokka ajoitettuna valmistajan arvoihin+peltisatsi ja putkisto by Martelius + boksissa lastu ja tuloksena huimat +5hp ja +14nm.
        Jarrussa kävin Häkkisellä Turussa eli kyseessä on vieläpä erittäin tarkka penkki. Jotkut autot ovat menettäneet siinä 30-40hp että löytyy noita optimistisempiakin penkkejä.(Olis kai tarvinnu käydä sellasessa )
        Pieni "lohtu" tässä oli kuitenkin se että vastaavanlaiset kokoonpanot on ollu yhtä tehottomia.
        Tolla nokalla vääntökäyrä on hiukan vittumainen 2000-3500rpm on 190-200nm ja 3500-4000 välillä vääntö nousee 240nm ja alkaa tippumaan 5200 jälkeen.
        Odotukset oli hieman korkeammalla mut alas tultiin rytinällä. Täytyy tutkiskella asiaa inspiraation pikkuhiljaa palaillessa jos vaikka jossain olis heppoja piilossa. Tossa jo vakio ilmanputsaria hieman muuttelin ja tuntuu et kulku hieman parani ainakin soppamittari viestittää et käy hieman laihemmalla kuin ennen.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • Slave1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 84
          • Finland

          #5
          会社概要 株式会社 タテック(TATECH CO.,LTD. ) 代表取締役社長 舘山 利幸 資本金 300万円 取引銀行 常陽銀行 神立支店 その他 土浦商工会議所会員
          BMW 520d 2008
          www.pocum.com

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3059
            • Suomi

            #6
            niin millanen lastu siellä boksissa..? säätäminen on kaiken a&o
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Originally posted by Suutari
              niin millanen lastu siellä boksissa..? säätäminen on kaiken a&o
              Lastun "pitäis" olla superchip, toimii sillä kuitenkin paremmin kuin vakiolla. Unichippiä tossa olen mietiskellyt, saattais sen avulla päästä 180 hepan yli. Tai sit jos teettäis koneeseen sopivan lastun. Tällähetkellä lisääntynyt vääntö löytyy samoilta kierroksilta kuin vakiosta ja tehot hieman alempaa. Bensan saanti ei ole ongelma, laihalle ei mene koskaan. Vakio suuttimet+paineet nostettu.
              Tuntuu vaan ettei toi paska hengitä tarpeex, oon miettiny lyhyemmän imusarjan duunaamista. Mut sit taas alakierrosten ominaisuudet kärsii.
              Hetken kokeilin b35:n läppärunkoa ja ilmamittaria, kulki hieman paremmin mut mahdoton saada toimimaan kylmänä sivistyneesti. Ohjemoitava ruutta auttais tähänkin vaivaan.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Joku vois koittaa millanen vaikutus olis jos pistää läppärungot.
                Noikin on käynyt mielessä. Luulisin että tossa koneessa suurin kuristaja on itse ruisku.
                Itse harkitsin jopa kaasareita. Mutta sen jälkeen sais varautua +20l kulutukseen.
                Yhessä nimeltämainitsemattomassa serkun autossa meinaan k-jetti vaihtu tupliin ero oli +40hp. Tosin kulutus on nyt 18l/100km
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Tossa kävi justii yks tyyppi ostelemassa osia.
                  Kerto ajavansa historik luokaa.
                  Koneena oli juuri m20b25 motronicilla.
                  Sitä oli viritetty laittamalla isooo kartio suodatin ja bensanpaneen säädin. Muuten kone vakio. Sitten penkkiin säätämään. Tehoa oli irronnu 165hp takapyöriltä.

                  Ei paskemmin.

                  Aika halpoja heppoja: Kartiosuodatin ~80€ bensanpaineensäädin ~100€
                  ja penkitys/säätö 70€. Yhteensä 250€ ja 28hp lisää
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Jahman
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 26

                    #10
                    CeeKoo: laitetaan nyt sinne se pakokaasulla toimiva vehje ni alkais jotain tapahtumaankin

                    Comment

                    • tepabmw
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 834
                      • LAITAMAA

                      #11
                      325

                      ei toi ceekoon teholukema miltään huonolta kuulosta,ku lueskelee uutta total bemun lehtee,siel oli muistaakseni huonoimmast kolkaksfemmast pienillä muutoksilla penkitetty kokonaiset 155 hummaa...ja eikö se mennyt näin että viritys on onnistunut,jos ei koneen tehot nyt paljoo laske... 8) 8) 8)
                      -Tepan Paja-
                      Veikkola city
                      0405203098
                      Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Re: 325

                        Originally posted by tepabmw
                        ei toi ceekoon teholukema miltään huonolta kuulosta,ku lueskelee uutta total bemun lehtee,siel oli muistaakseni huonoimmast kolkaksfemmast pienillä muutoksilla penkitetty kokonaiset 155 hummaa...ja eikö se mennyt näin että viritys on onnistunut,jos ei koneen tehot nyt paljoo laske... 8) 8) 8)
                        Niin takapyöriltä vai koneelta?
                        vakio 171hp on koneelta. eli jotain 140hp takapyöriltä
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • L.H
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2481
                          • Lohja

                          #13
                          Re: 325

                          Originally posted by Wittu_joo
                          Originally posted by tepabmw
                          ei toi ceekoon teholukema miltään huonolta kuulosta,ku lueskelee uutta total bemun lehtee,siel oli muistaakseni huonoimmast kolkaksfemmast pienillä muutoksilla penkitetty kokonaiset 155 hummaa...ja eikö se mennyt näin että viritys on onnistunut,jos ei koneen tehot nyt paljoo laske... 8) 8) 8)
                          Niin takapyöriltä vai koneelta?
                          vakio 171hp on koneelta. eli jotain 140hp takapyöriltä
                          Mun käsityksen mukaan ne total bmw:n lukemat oli laskennallisia konetehoja... :roll:
                          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                          Comment

                          • LASSI-S
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 4918
                            • hattula/hämeenlinna.

                            #14
                            ahdin määrää tahdin. ei tähän ole enään lisättävää. teet koko koneen uusiks ja ahtimella niin alkaa liikkua. olihan tässä viimesyksynä jollain myynnissä sleeper henkinen 325 mosselman josta oli kaivettu jotai 500hp 600nm luokkaa tehoa.löyty hestecit sun muut härvelit.
                            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                            Comment

                            • Cee.Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 354
                              • Twilight zone

                              #15
                              Originally posted by Jahman
                              CeeKoo: laitetaan nyt sinne se pakokaasulla toimiva vehje ni alkais jotain tapahtumaankin
                              Näin jälkiviisaana täytyy kyllä sanoa et laita turbo niin et oo urbo!
                              With jap crap, life sucks and then you die

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎