Ajetaan tasaista esim.100 km/h,niin että lukon pitäisi olla päällä,sitten kevyt kaasun painallus.Tapahtuu seuraavaa;ensin moottorin kierrokset kohoaa n.100-150rpm ja sitten vasta auto alkaa kiihtymään ilman luistoa.Onko kyseessä laatikon luistaminen,lukon toimimattomuus,ominaisuus vai jotain muuta??Kyseesä on GM A5S390R laatikko,joka on mm.e39 01-04 malleissa ja ilmeisesti 02-03 X5:ssa.Esim.audi/vw tiptronic-laatikoissa ei esiinny luistoa lainkaan vastaavassa tilanteessa vaan auto alkaa heti kiihtymään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Steptronic -vika vai ominaisuus?
Collapse
X
-
Omassani en ole moista vikaa/ominaisuutta huomannut, joten se siitä ominaisuudesta.
Jos vika on omassa autossasi niin sitten kannattaa ehkä käydä huollossa ainakin kysymässä ja udella täällä. Jos olet ostamassa kyseistä autoa niin kannattaa miettiä sen ostamista. Jos taas harrastit provoa, niinkuin hyvin pitkälti vaikuttaa niin jätän sanomatta...
Originally posted by Himi View PostEsim.audi/vw tiptronic-laatikoissa ei esiinny luistoa lainkaan vastaavassa tilanteessa vaan auto alkaa heti kiihtymään.
Kiitos ja anteeksi...Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
-
-
Originally posted by Laxa View PostOmassani en ole moista vikaa/ominaisuutta huomannut, joten se siitä ominaisuudesta.
Jos vika on omassa autossasi niin sitten kannattaa ehkä käydä huollossa ainakin kysymässä ja udella täällä. Jos olet ostamassa kyseistä autoa niin kannattaa miettiä sen ostamista. Jos taas harrastit provoa, niinkuin hyvin pitkälti vaikuttaa niin jätän sanomatta...
Juu, totta se on audin/vw tiptronic-laatikoissa ei esiinny tällaisia ikinä, eihän?
Kiitos ja anteeksi...
Comment
-
-
Originally posted by Himi View PostEi ole kyse provosta,vaan siitä että en ole kiinnittänyt moiseen huomiota omassani 530da touring -01,ennenkuin kävin koeajamassa kaverin auton tiptronic-laatikolla.Eli kyseesä on mitä ilmeisemmin laatikon luisto.
Paljonkos on ajettu?Last edited by Laxa; 24-01-2007, 15:01.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Täytyy kyllä ihan myöntää että omalla 530DAT:lla 30 tkm ajaneena en moista ominaisuutta ole vielä huomannut... Täytyy kyllä lähteä ihan kokeilemaan päivän päätteeksi...:thinkJos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
No niin, tuli tuossa käytyä vetämässä kotimatkalla "mutkan" kautta ja niinhän siinä taas nähtiin että 30 tkm itseään turruttaneena bmw-lasit päässä sitä huutelee asioita joihin ei osaa edes kiinnittää enää huomiota. Steppi asennossa tekee selvästi pienehkön kierrosten nousun ennen kuin alkaa kiihtymään. Sen sijaan D-asennossa ei tätä ilmiötä kuitenkaan huomannut silloin kun turbiini oli varmasti lukkiutuneena. Kuitenkin, ajaessa n.100 km/h mittarin mukaan D-asennolla, kierrokset jossain hieman alta 2000 rpm paikkeilla huomasin kierrosten nousun, mutta vaikutti sille että tällöin turbiini ei ollut edes lukkiutuneena vaikka luulin sen olevan.
:thinkJos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostNo niin, tuli tuossa käytyä vetämässä kotimatkalla "mutkan" kautta ja niinhän siinä taas nähtiin että 30 tkm itseään turruttaneena bmw-lasit päässä sitä huutelee asioita joihin ei osaa edes kiinnittää enää huomiota. Steppi asennossa tekee selvästi pienehkön kierrosten nousun ennen kuin alkaa kiihtymään. Sen sijaan D-asennossa ei tätä ilmiötä kuitenkaan huomannut silloin kun turbiini oli varmasti lukkiutuneena. Kuitenkin, ajaessa n.100 km/h mittarin mukaan D-asennolla, kierrokset jossain hieman alta 2000 rpm paikkeilla huomasin kierrosten nousun, mutta vaikutti sille että tällöin turbiini ei ollut edes lukkiutuneena vaikka luulin sen olevan.
:think
Comment
-
Comment