Nyt on käyty toistakin yksilöä ajamassa, varmasti pari muutakin on nähnyt tämän 750iA -90 luonnossa? Autolla on ajettu yli 410tkm, mutta yllättävän kohtuulliselta tuntui. Takana narisi joku mutkissa, mutta esim. niitä tärinöitä 80-110 km/h vauhdeissa tai jarrutettaessa ei ollut, eikä myöskään kolinoita kuopassa. Hintapyynti olisi ollut 4k€, mutta "tosiostajalle" varmasti siitäkin olisi pystynyt neuvottelemaan.
Ei vain innostanut. Ehkä sitä oli vielä M5:nen muistissa, mutta auto tuntui raskaalta, no, ehkä se melkein 2t massa vaikuttaa. Ehkä myös ennen kaikkea automaattivaihteiston vaatima erilainen ajotapa vaatisi tottumista. Ruostetta oli ikään ja ajomäärään nähden suorastaan vähän, mikä on valkoisen värin (yök) perusvaatimus, mutta esim. likainen kattoverhoilu ja kuivunut nahkasisustus (ei halkeamia tosin) eivät edesauttaneet autokuumetta.
Moottori? No, eihän se aivan äänetön ollut. Verrattuna esim. siihen 140tkm ajettuun mitä tuli käytyä "kuuntelemassa", niin sellainen turbiinimaisuus ei noussut esiin. Vääntöähän siinä taisi olla aivan tarpeeksi, jarrua joutui oikeasti painamaan, mistä varoitus BRAKE LININGS varmasti nousikin Plus POWER STEERING FLUID ja mitä niitä olikaan.. EML-valo ei onneksi jäänyt palamaan.
Mitä nyt? Budjetti on oikeasti pieni perhepoliittisista syistä (talouteen tulee 2000-lukuinen pikkufarkku tms), tyyliin 3-4 k€ mutta jotenkin toivoisi löytävänsä jotain, minkä nysväämisessä olisi jotain järkeäkin. Ei sen nopea tarvitse olla, mutta "sitä jotain" siitä pitäisi löytyä.
Kuinka paljon hitaampi esim. E32 735iA on? Onko 730iA minkäänlainen vaihtoehto? Entäs ihan joku 535iA? Vai onko "kuningasmoottori" ainoa jatkomahdillisuus S38B38:in jälkeen? Budjetti on mikä on, mutta mielellään BMW:ssä pysyisi harrastepuolella, muu ei oikein jaksa lähteä kiinnostamaan.
EDIT: Tuli sitten hankittua 11/87 tehty 750iA, eli onko tuo sitten vm. -88. Pari asiaa pitäisi päivittää, paremmat hifit ja vapaavirtausilmansuodattimet takaisin alkuperäisiin. Täytyy tehdä Showroom-esittely, hakureissu ei taida aivan heti unohtua tälläkään kertaa..
Ei vain innostanut. Ehkä sitä oli vielä M5:nen muistissa, mutta auto tuntui raskaalta, no, ehkä se melkein 2t massa vaikuttaa. Ehkä myös ennen kaikkea automaattivaihteiston vaatima erilainen ajotapa vaatisi tottumista. Ruostetta oli ikään ja ajomäärään nähden suorastaan vähän, mikä on valkoisen värin (yök) perusvaatimus, mutta esim. likainen kattoverhoilu ja kuivunut nahkasisustus (ei halkeamia tosin) eivät edesauttaneet autokuumetta.
Moottori? No, eihän se aivan äänetön ollut. Verrattuna esim. siihen 140tkm ajettuun mitä tuli käytyä "kuuntelemassa", niin sellainen turbiinimaisuus ei noussut esiin. Vääntöähän siinä taisi olla aivan tarpeeksi, jarrua joutui oikeasti painamaan, mistä varoitus BRAKE LININGS varmasti nousikin Plus POWER STEERING FLUID ja mitä niitä olikaan.. EML-valo ei onneksi jäänyt palamaan.
Mitä nyt? Budjetti on oikeasti pieni perhepoliittisista syistä (talouteen tulee 2000-lukuinen pikkufarkku tms), tyyliin 3-4 k€ mutta jotenkin toivoisi löytävänsä jotain, minkä nysväämisessä olisi jotain järkeäkin. Ei sen nopea tarvitse olla, mutta "sitä jotain" siitä pitäisi löytyä.
Kuinka paljon hitaampi esim. E32 735iA on? Onko 730iA minkäänlainen vaihtoehto? Entäs ihan joku 535iA? Vai onko "kuningasmoottori" ainoa jatkomahdillisuus S38B38:in jälkeen? Budjetti on mikä on, mutta mielellään BMW:ssä pysyisi harrastepuolella, muu ei oikein jaksa lähteä kiinnostamaan.
EDIT: Tuli sitten hankittua 11/87 tehty 750iA, eli onko tuo sitten vm. -88. Pari asiaa pitäisi päivittää, paremmat hifit ja vapaavirtausilmansuodattimet takaisin alkuperäisiin. Täytyy tehdä Showroom-esittely, hakureissu ei taida aivan heti unohtua tälläkään kertaa..
Comment