Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 bemarista tietoja kaivataan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    #46
    Nyt on käyty toistakin yksilöä ajamassa, varmasti pari muutakin on nähnyt tämän 750iA -90 luonnossa? Autolla on ajettu yli 410tkm, mutta yllättävän kohtuulliselta tuntui. Takana narisi joku mutkissa, mutta esim. niitä tärinöitä 80-110 km/h vauhdeissa tai jarrutettaessa ei ollut, eikä myöskään kolinoita kuopassa. Hintapyynti olisi ollut 4k€, mutta "tosiostajalle" varmasti siitäkin olisi pystynyt neuvottelemaan.

    Ei vain innostanut. Ehkä sitä oli vielä M5:nen muistissa, mutta auto tuntui raskaalta, no, ehkä se melkein 2t massa vaikuttaa. Ehkä myös ennen kaikkea automaattivaihteiston vaatima erilainen ajotapa vaatisi tottumista. Ruostetta oli ikään ja ajomäärään nähden suorastaan vähän, mikä on valkoisen värin (yök) perusvaatimus, mutta esim. likainen kattoverhoilu ja kuivunut nahkasisustus (ei halkeamia tosin) eivät edesauttaneet autokuumetta.

    Moottori? No, eihän se aivan äänetön ollut. Verrattuna esim. siihen 140tkm ajettuun mitä tuli käytyä "kuuntelemassa", niin sellainen turbiinimaisuus ei noussut esiin. Vääntöähän siinä taisi olla aivan tarpeeksi, jarrua joutui oikeasti painamaan, mistä varoitus BRAKE LININGS varmasti nousikin Plus POWER STEERING FLUID ja mitä niitä olikaan.. EML-valo ei onneksi jäänyt palamaan.

    Mitä nyt? Budjetti on oikeasti pieni perhepoliittisista syistä (talouteen tulee 2000-lukuinen pikkufarkku tms), tyyliin 3-4 k€ mutta jotenkin toivoisi löytävänsä jotain, minkä nysväämisessä olisi jotain järkeäkin. Ei sen nopea tarvitse olla, mutta "sitä jotain" siitä pitäisi löytyä.

    Kuinka paljon hitaampi esim. E32 735iA on? Onko 730iA minkäänlainen vaihtoehto? Entäs ihan joku 535iA? Vai onko "kuningasmoottori" ainoa jatkomahdillisuus S38B38:in jälkeen? Budjetti on mikä on, mutta mielellään BMW:ssä pysyisi harrastepuolella, muu ei oikein jaksa lähteä kiinnostamaan.

    EDIT: Tuli sitten hankittua 11/87 tehty 750iA, eli onko tuo sitten vm. -88. Pari asiaa pitäisi päivittää, paremmat hifit ja vapaavirtausilmansuodattimet takaisin alkuperäisiin. Täytyy tehdä Showroom-esittely, hakureissu ei taida aivan heti unohtua tälläkään kertaa..
    Last edited by Petteri75; 28-07-2007, 19:27.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • djd1mm
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 123
      • Salo

      #47
      Reilu 250tkm ajettu pommi hakusessa tekniikanvaihdokiksi (E34 535 <-> E32 750i)

      Eli tuotahan ei valitettavasti taida löytyä manuaali askilla kuin jostain 94> tms. Joten tomaatti.

      Harkinnassa vielä 850 laatikko, mutta taitaa budjettipolitiikan vuoksi mennä alkuun ihan sellaisenaan 750i ja tomaatti 535:n keulille.

      Tarviikos tuossa muuta ihmetellä kuin koneen kuntoa, meinaan sisusta, lamput, puskurit, ym. pikkuhilppeet menee samatien myyntiin kunhan saan auton pihaan, sitten kun kone ja loota irroitettu niin menee paaliin koko romu.

      Eli kannattaako raahata joku ~1000eur yksilö vai onko niistä lootat ja koneet jo pistetty tuhannen päreiksi? Kansiremppa, ketjuremppa, kampiakselin päätytiivisteet ja sytytyspuolen rempan tuohon meinasin tehdä. Alakerran remppa maksanee liikaa..

      Eli onko järkee vai ei, ainiin mahtaakohan tuota enää sitten saada leimaan, lukee 535:n otteessa vähäpäästöinen :(
      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #48
        M70:ssä on alakerta jäykkää tekoa, ei pitäs ihan hevillä hajota.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2540
          • Kirkkonummi

          #49
          Laatikot tuntuvat olevan arkaa tavaraa, useassa myynti-ilmoituksessa se sanotaan suoraan, joissain puhutaan "paranis varmaan öljynvaihdolla" tms soopaa ja lopuissa se pitäisi päästä itse kokeilemaan. Ts. hyvällä tuurilla se 1k€ osaläjä liikkuu varmemmin kuin 5k€:n helmi -> koeajo suht. välttämätön.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • r.w.
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2510
            • Länsirannikko

            #50
            Originally posted by djd1mm View Post
            Eli tuotahan ei valitettavasti taida löytyä manuaali askilla kuin jostain 94> tms. Joten tomaatti.

            Harkinnassa vielä 850 laatikko, mutta taitaa budjettipolitiikan vuoksi mennä alkuun ihan sellaisenaan 750i ja tomaatti 535:n keulille.
            Manuaalia ei tosiaan löydy kuin joistain 8-sarjan autoista. Itse mietin pitkään tuota samaa laatikkoa, mutta ei maksa vaivaa, missään mielessä. Liian kallis, liian harvinainen, liian "heikko" ja liian kallis korjata. Melkeinpä samaan hintaan sovittaisi TKO500/600 Tremecin koneen jatkoksi, joka omissakin kirjoissa on vielä yksi varteenotettava vaihtoehto.

            Eli kannattaako raahata joku ~1000eur yksilö vai onko niistä lootat ja koneet jo pistetty tuhannen päreiksi? Kansiremppa, ketjuremppa, kampiakselin päätytiivisteet ja sytytyspuolen rempan tuohon meinasin tehdä. Alakerran remppa maksanee liikaa.
            Arpapeliä, voittoprosentti samaa luokkaa. M70:n availu ja kasailu ei varsinaisesti miltään osin ole ihan halpaa hommaa, alakerta on kuitenkin viimeinen asia jota kannattaa murhetia, se kestää. Ei se automaattikaan ihan niin paska ole, mitä voisi olettaa, kannattaa ne mahdolliset uhkakuvat kuitenkin pitää mielessä.

            Kilpiin saamisen kanssa ei päästöjen osalta tule olemaan pienintäkään ongelmaa, mikäli kone tulee saman ikäisestä tai uudemmasta autosta. Kannattaa kuitenkin miettiä onko M70 juuri sitä mitä haluaa, lujempaa pääsee sekä helpommalla, että halvemmalla, eikä swappi kokonaisuudessaan välttämättä ole ihan pelkkä plug&play-operaatio, vaan soveltaakin pitää. Tsemppiä jo näin etukäteen, V12-koneita ei koskaan ole liian paljoa liikenteessä.
            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎