Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 bemarista tietoja kaivataan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #31
    Originally posted by advance View Post
    Tuskimpa sitä laatikkoakaan tarvitsee aina kokonaan uusia...
    No ei varmaan, vaikka tuossa joku sellaista hakeekin.
    Paljonkohan se perusremontti maksaa tuommoiseen laatikkoon?
    1-2000€? Muuten vaikkapa 750 kävisi itsellekkin, mutta kun on ainoana autona eikä vain kesäkäytössä. Kulutuksessa ja muissa kuluissa ei kauheasti taida olla eroa 735i man vs. 750ia. Ainoastaan vanhoissa käytetyissä tuo automaattilaatikko arveluttaa. Omalla tuurilla se hajoaisi varmasti heti oston jälkeen.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #32
      siis hä meinaatko oikeesti et kulutuksessa ei oo eroa? Kylla sitä on ja jonkun verran eipä silti kyllä tuo 750 on joka lisä litran arvonen
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • jaiwe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 328
        • virrat

        #33
        eikös laatikon kummatkin pakat ollu yhteensä alle 300€? nehän sieltä yleensä menee. ja mitä sitten korjaus olis kun ei sitä kumminkaan itse osaa tehdä, mutta ei se ainakaan 2000€ mene ja se on sitten sen jälkeen taas laatikkohuolet ohi.
        ei se 750 kyllä ole kunnossa ollessaan mahdoton kuluttamaan, keskikulutus on 12,5l mittaamalla ajotietokoneella 12,7l, maantiellä 10l tuntumassa n.140-150kmh vauhdissa, mikä on normaali työmatka nopeus mulla. kai se tuossa kylillä veis, mutta ei kerkiä siinä pörrään.
        750 Oxfordgrun

        __

        Comment

        • samu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 58

          #34
          bmw 750

          Itse ajelin 3 vuotta -87 750 bemulla. mitään kummempia ongelmia ei ollut ja paras talviauto mitä minulla on ollut.mutta viime kesänä rupesi nokka-akseli pitämään naputusta:(. 1 ja 2 pytyn imuventtiilien kohdalta oli nokka kulahtanut puutteellisen voitelun takia(kuulemma tyyppivika)
          Nyt on auto atomeina pitäis löytää uusi/käytetty nokka 1-6 sylinetereille. koko konekin kelpais kunhan nokka ei ole kovin pahasti kulunut.
          V12 rules

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #35
            Originally posted by sirkus View Post
            siis hä meinaatko oikeesti et kulutuksessa ei oo eroa? Kylla sitä on ja jonkun verran eipä silti kyllä tuo 750 on joka lisä litran arvonen
            No mulla menee 735i obc:n mukaan 11.7l sataselle mutta se näyttää yläkanttiin. Maantiekulutus reippaassa ajossa laskettuna n.10l tms.
            Lähes saman painoisia ja sama ilmanvastus suurinpiirtein kummassakin.
            Last edited by _nixu_; 29-06-2007, 21:54.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by aa750il View Post
              Tuskin kannattaa enää saksasta lähteä e32 hakemaan.
              Jep, voi olla hiukan kaukana jo näin vanhalle, mutta Ruotsissa näytti olevan aivan kohtuullista tarjontaa ja suorat lennot saa tarjouksessa 85 euroon. Veroista ei tietoa, suurin "buumi" näytti osuvan tuonne 2003-2004 tienoille, joten olisiko 2000-3500€ hyvä arvaus?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #37
                Samaan vanhaan jonoon.

                Kesäpäivän ratoksi M70-guruille ihmettelyä. Kävin tänään katsomassa 750iLA:ta ja sattumalta paikalla oli niitä kaksi. Paremmin säilyneestä (vm. -90) oli akun pitkän seisomisen jälkeen ilman virtaa, jolloin ELM paloi ja Limp Home -moodi esti kierrosten nousun yli 2000. Toivotaan, että vikakoodien nollaus pelastaa auton.

                Huonommin säilyneestä, -89 (ml. alle 100tkm) taas ei ELM-valoa jäänyt näkyviin, mutta kone kävi oikeasti huonosti ja pienellä lenkillä käynti ei parantunut. Lisäksi reissun jälkeen oli pieni käryn haju ilmassa..

                Miten tuo on mahdollista? Eikö ELM:n tai muun pitäisi vilkkua, jos kone käy esim. ½ sylintereistään tms? Nyt OBC:kin hälytti vain jäähdytysveden ja pesuveden tasoista..
                Last edited by Petteri75; 11-07-2007, 09:09.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • Epäuskollinen autoilija
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 365
                  • Espoo

                  #38
                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Samaan vanhaan jonoon.

                  Kesäpäivän ratoksi M70-guruille ihmettelyä. Kävin tänään katsomassa 750iLA:ta ja sattumalta paikalla oli niitä kaksi. Paremmin säilyneestä (vm. -90) oli akkun pitkän seisomisen jälkeen ilman virtaa, jolloin ELM paloi ja Limp Home -moodi esti kierrosten nousun yli 2000. Toivotaan, että vikakoodien nollaus pelastaa auton.

                  Huonommin säilyneestä, -89 (ml. alle 100tkm) taas ei ELM-valoa jäänyt näkyviin, mutta kone kävi oikeasti huonosti ja pienellä lenkillä käynti ei parantunut. Lisäksi reissun jälkeen oli pieni käryn haju ilmassa..

                  Miten tuo on mahdollista? Eikö ELM:n tai muun pitäisi vilkkua, jos kone käy esim. ½ sylintereistään tms? Nyt OBC:kin hälytti vain jäähdytysveden ja pesuveden tasoista..
                  Kuullostaa sellaisilta yksilöiltä, että kannattaa unohtaa kumpikin. Oiskohan huonommasta ruuvattu ELM valo pois. Tuo akun tyhjentyminen siinä uudemmassa yksilössä ei selitä Limp Home modea. Tuo Limp Home mode tarkoittaa käytännössä sitä, että toinen moottoripuolisko on pois käytöstä jonun epäterveen komponentin vuoksi. Voi olla, että joutuu taistelemaan vuositolkulla erilaisten anturi, boksi, tyhjäkäyntimoottori, ym. vikojen kanssa, ennenkuin tuosta tulee toimiva peli. Voi olla halvimmillaan parin euron vika ja kalleimmillaan useamman tuhannen euron vika.

                  Joku väläytteli, että bemarin V12 ois saanut jonkun moottorin lepuuttamis option, joka sulkee puoli moottoria polttoaineen säästämiseksi. Tuollaista ei oo minun käsittääkseni bemareissa koskaan ollu. Mersulta sellainen löytyy, muttei bemulta.
                  Maserati 4200 Coupe GT
                  Ford focus 1.6i
                  ex:
                  BMW 320d E90 -05
                  Porsche boxster 986 2.5 -98
                  VW Golf 1.6 -90
                  BMW 850i -91
                  Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
                  BMW 316i E36 -91
                  Nissan Sunny 1.3 -87
                  Ford Scorpio 2.0i

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2540
                    • Kirkkonummi

                    #39
                    Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
                    Joku väläytteli, että bemarin V12 ois saanut jonkun moottorin lepuuttamis option, joka sulkee puoli moottoria polttoaineen säästämiseksi. Tuollaista ei oo minun käsittääkseni bemareissa koskaan ollu. Mersulta sellainen löytyy, muttei bemulta.
                    Jep, ja muutenkaan nuo Lang-versiot eivät aivan iske; menee jo liian isoksi. Tämän huonommin säilyneen -89:n kohdalla vain ihmetytti juuri se, että moottori kävi korvin kuultavin huonosti, mutta EML valoa ei palanut ja kierroksia sai vaikka 5000 - luulisi jonkun boksin suojamoodin iskevän päälle?

                    Sinänsä kävi vähän sääliksi autoa. Se oli sullottu täyteen lisävarusteita (jopa alkup BMW taskulamppu hanskalokerossa, mutta huonon pidon vuoksi vanha miljoonakärry ei enää innosta missään muodossa.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • aa750il
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 31

                      #40
                      Voipi olla että siinä uudemmassa vehkeessä ei ollut muuta vikaa kuin huono akku. Mikään ei oikein toimi kunnolla jos jännite on liian alhainen. Virheilmoituksia tulee ties mistä.
                      Vaikka auto olisi käynnissä ja laturi pukkaisi virtaa normaalisti, mutta akku on finaalissa, syöden lähes kaiken virran minkä laturi pystyy tarjoamaan voi tulla ties mitä vikatiloja.

                      Vikamuistin nollaamiseen riittää akun pois otto ja + / - johtojen toisiinsa kytkeminen joksikin aikaa.

                      Niin kuin on jo todettu m70 koneessa ei ole olemassa mitään lepuutus toimintoa. Ainoastaan limp home mode.
                      Omassa meni kerran tuo päälle jolloin eml valo syttyi ja tehot hävisivät.
                      Ajoin lähimmälle linja-auto pysäkille, sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Toimi taas ihan täysin.
                      Kosteudella oli todennäköisesti jotain osuutta asiaan. Olin ajanut n.50km sateessa ja kun ajoin isoon lätäkköön (kun ei väistääkään voinut) meni tuo limppi päälle. Ilmeisesti jokin parametri ylitti raja-arvon hetkeksi???!
                      BMW750iL

                      Comment

                      • jOBler
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 44

                        #41
                        Originally posted by Lanttu View Post
                        Taisi alkuperäinen kysyjä eli jobler mennä ns. puihin. Lieneekö ollut edes ajokortti-iässä...
                        ?? Ja Lanttu on ajokortti - iässä ?? Tuo kommentti kertoo aikas paljon
                        ainakin minulle . Voin kertoa ajaneeni kymmenillä eri autoilla pitkälti
                        toista miljoonaa kilometriä. Enkä ole ammattiautoilija .

                        Asiahan on vain niin että tuollaiset kommentit on koko turhia ja
                        ihmetyttää miksi näitä pitää viljellä? Vaikka ei siinä mitään jos se tuo
                        jollekkulle tyydytystä niin mikäs siinä. Halvat on huvit.

                        Ajelen edelleen farkku e34 :lla . Projekti on kyllä edennyt siinä määrin
                        että on tullut vertailtua e34 540 sedania myös sekä e38 740 :stä ja 750:stä.
                        Pois suljettu vaihtoehto ei ole myöskään farkku e34 540 BMW.

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          #42
                          Nettiauton halvin E38 750iA on 13k€ ja mobilessakin näyttävät hinnat alkavan 5k€:sta. E32:en hinnat näyttävät koto-Suomessa liikkuvan vajaasta 5k€ -> 12k€. Onko tuo E38 esim. harrastemielessä niin paljon nykyaikaisempi / parempi, että se n. 10k€:n hintaero kannattaisi maksaa? Kummassakin on V12 ja yleensä kohtuulliset varusteet jne..

                          Jos verot olisivat järkevämmällä tasolla, niin Saksastahan joku E38 kannattaisi tuoda. Mutta ainakin tilastojen mukaan näyttää verotus olevan hiukan arpomista, kaikkea 4-6k€:n väliltä.
                          Last edited by Petteri75; 18-07-2007, 16:48. Reason: EDIT: Nettiautossa oli näemmä vieläkin edukkaampi E38 750iA..
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #43
                            No miten olis Petteri jonku vanhempi Alpinan malli? Vaikkapa B12:
                            MOBILE
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2540
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              No miten olis Petteri jonku vanhempi Alpinan malli? Vaikkapa B12:
                              MOBILE
                              Aivan mielenkiintoinen yksilö, verot voisivat olla kyllä sitten yhtä suurta arvontaa Enemmän kuin ajattelin E32:sta maksaa, mutta olisihan tuo sitten ALPINA. Tosin itse en välttämättä laittaisi myynti-ilmoitukseen, että on päästy 320 km/h ja tästä on vielä videokuvaa (nopeusmittarista?) muistona?
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #45
                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Aivan mielenkiintoinen yksilö, verot voisivat olla kyllä sitten yhtä suurta arvontaa Enemmän kuin ajattelin E32:sta maksaa, mutta olisihan tuo sitten ALPINA. Tosin itse en välttämättä laittaisi myynti-ilmoitukseen, että on päästy 320 km/h ja tästä on vielä videokuvaa (nopeusmittarista?) muistona?
                                Ajettavaksi ne autot on tehty

                                Luulisi ja toivoisi että aidot ALPINAt säilyttää hintansa hyvin tulevaisuudessa.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎