Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysneste jäässä,keittää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V7lle
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1159
    • Vantaa

    #16
    ISO VIRHE laittaa vettä sinne. Se kestää sulaa jos on umpijäässä koko paska, kokemusta on

    Viet talliin sulaa sen kunnes kokonaan sula,vaihdat nestee (kunnon pakkaskestävyys oltava). vettä älä mee tämän jälkee lisää vaan pelkkä pakkasnestettä oikeassa suhteessa, muuten jäässä taas.

    Varmaan menny termari paskaks ton jäätymisen takia, :think näin ainakin mulla kävi..
    sigpic

    http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #17
      eikö täällä porukka viitsi ostaa motonetistä sitä 4€ pakkasneste mittaria? ei tarvis pelätä että lohko/kansi halkee. ja tuo veten kanssa läträäminen näin -30 kelissä on melko varmaa tuhoa koneelle
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3986
        • Suomi

        #18
        Ei tosiaan muuta, ku auto lämpimään talliin ja nesteet vaihtoon. Ja vaihdon jälkeen esim. aamulla ku auto on kylmänä tuolla "pakkas kestävyys testerillä" katsoa kestävyys. Ja jos pinta on laskenut niin lisää jäähdytinnestettä.

        Tuo testaus aamulla sen takia jos vanhaa nestettä on jäänyt jäljelle se ei ole samalla laimentanut liika uutta nestettä.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • Zeik88
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 300
          • Suonenjoki

          #19
          Eipä ne pakkasroput kyllä lähellekkään aina toimi niin kuin on insinöörit "suunniteltu"
          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #20
            Originally posted by BeniE30 View Post
            laitoin nyt lohkolämmittimen kii.. toivottavasti se sulattaa ton.. pelkään vaan et ku tuol on nyt aika paljon normaalia vettä että se jäätyy ku ei olllut tässä missään jäähdytin nestettää.. voiskohan syylärin rivat olla jäätyny tukkoon..?
            On kyllä suuri vaara että lohkolämmitin kärvähtää jos se laitetaan päälle ja nesteet on jäässä/hyyhmässä. Käy sen verran kuumana se vastus että pitää olla koko ajan nesteessä ja jos siellä on jäätä niin jää sulaa vaan siitä vastuksen ympäriltä ja kiehuu ennekuin ympäriltä kerkee sulamaan.
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • V7lle
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1159
              • Vantaa

              #21
              Eihän siinä nyt saatana tarvii mitää mittaria välttämättä ku osaa laittaa ajoissa ne -30 astetta kestävät pakkasnesteet ja oikean sekoitus-suhteen
              sigpic

              http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #22
                joo sain sen sulatettuu ja näyttää siltä ettei mitään onneks hajonnut! tota tota mahtaakohan riittää ettei jäädy jos siellä on 2 litraa raakaa tiivistettä mitä nyt pistin ja loput sitä vanhaa sekotelmaa mitä siel ny oli? ei ne letkut viimeks kokonaan jäätyny meni vaan sellaseks mössöks se neste et ei ihan umpijäähän onneks menny..

                Comment

                • V7lle
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1159
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by BeniE30 View Post
                  joo sain sen sulatettuu ja näyttää siltä ettei mitään onneks hajonnut! tota tota mahtaakohan riittää ettei jäädy jos siellä on 2 litraa raakaa tiivistettä mitä nyt pistin ja loput sitä vanhaa sekotelmaa mitä siel ny oli? ei ne letkut viimeks kokonaan jäätyny meni vaan sellaseks mössöks se neste et ei ihan umpijäähän onneks menny..
                  Älä enää häslää yhtään laitat vaan kokonaan uudet nesteet tilalle.ostat vähintään sen 3 litraa raakaa ja puolet vettä nin pitäis kestää -38 astetta, riippuen toki tuotteesta. Ilmaat huolella sit.
                  sigpic

                  http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                  Comment

                  • alatalo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 123
                    • Rovaniemi

                    #24
                    on se näköjään vaikeaa :think eli raakaa nestettä puolet ja toinen puoli vettä.. ja ne vanhat heitä menemään!!! turhaa siinä säästät.. ite vaihoin just eilen omat, kesti pakkasta -28 astetta. nyt uudet laitoin tolla samalla seos suhteella ja ne kestää pakkasta -36 eli riittävästi tälle loppu talvelle. mut suosittelen lämpimästi että et tuhoa sitä konetta

                    edit. niin ja sillä sun nykysellä nesteellä ei varmaankaan ole pakkaskestävyyttä ku -20 astetta, vaikka laitoitki raakaa kaks litraa

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #25
                      Joo suomessa riittää 50/50 suhteella, ja raakaa ei kannata käyttää, kun sittenkin tulee kiehumisongelmia, kun sen glygolin lämmönjohtokyky ei ole hyvä, ja muistaakseni jäätyy raakana ilman vettä?
                      ...

                      Comment

                      • V7lle
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1159
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by reddewil View Post
                        Joo suomessa riittää 50/50 suhteella, ja raakaa ei kannata käyttää, kun sittenkin tulee kiehumisongelmia, kun sen glygolin lämmönjohtokyky ei ole hyvä, ja muistaakseni jäätyy raakana ilman vettä?
                        Tosiaan yleensä lukee, että liian tuju seos vähentää pakkasen kestävyyttä,eli pitää paikkaansa- optinen on se 50/50
                        sigpic

                        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                        Comment

                        • alatalo
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 123
                          • Rovaniemi

                          #27
                          pelkkä raaka jäähdytinneste menee aika helposti semmoseksi hileiseksi eli se jäätyy. liian vahva seos ei kestä sen paremmin pakkasta just ton takia..
                          ja tuskin olen ihan mettässä ton tiedon kans

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎