Eli homma menee näin:
Eilen vaihdoin termostaatin ja sen vuoksi jouduin sitten ilmaamaan tuon jäähdytysjärjestelmän noilla Hemin hienoilla ohjeilla. Kaikki meni hyvin; sain ilmattua, paitsi nesteenpinta tuli siihen ihan syylärinkorkin tasolle, ajattelin ettei se mitään haittaa.
Koitti tämä päivä ja lähdin kokeilemaan, että mitenkäs lämmöt sitten maantiellä pysyvät, jouduin hämmästyksekseni huomaamaan, että lämpömittarin viisari heiluu näiden kahden \ | asteikon väliä nykimällä. Vauhtia kun hidasti niin lämpömittari nousi normaali lämpöihin nykimättä. Noh ajattelin, että mittari sekoilee jotain. Pääsin kämpille asti, konepelti auki ja huomasin, että syylärin alta ihan märkänä, huomasin myös, että korkin ja ilmausruuvin luona oli märkää.
Molemmat on siis luonnollisesti kunnolla kiinni.
Kysymys kuuluukin, että onko syyläri nyt päästänyt ylimääräiset vedet pois korkin tai ilmausruuvin kautta vai onko vika jossain muualla? Termostaatin luona oli ihan kuivaa ja letkut oli kaikki kuivana. Vesipumpun luona oli myös kuivaa. Meneekö uudestaan ilmaushommiksi vai mikä neuvoksi?
Autona siis e30 1.6i M40
Eilen vaihdoin termostaatin ja sen vuoksi jouduin sitten ilmaamaan tuon jäähdytysjärjestelmän noilla Hemin hienoilla ohjeilla. Kaikki meni hyvin; sain ilmattua, paitsi nesteenpinta tuli siihen ihan syylärinkorkin tasolle, ajattelin ettei se mitään haittaa.
Koitti tämä päivä ja lähdin kokeilemaan, että mitenkäs lämmöt sitten maantiellä pysyvät, jouduin hämmästyksekseni huomaamaan, että lämpömittarin viisari heiluu näiden kahden \ | asteikon väliä nykimällä. Vauhtia kun hidasti niin lämpömittari nousi normaali lämpöihin nykimättä. Noh ajattelin, että mittari sekoilee jotain. Pääsin kämpille asti, konepelti auki ja huomasin, että syylärin alta ihan märkänä, huomasin myös, että korkin ja ilmausruuvin luona oli märkää.
Molemmat on siis luonnollisesti kunnolla kiinni.
Kysymys kuuluukin, että onko syyläri nyt päästänyt ylimääräiset vedet pois korkin tai ilmausruuvin kautta vai onko vika jossain muualla? Termostaatin luona oli ihan kuivaa ja letkut oli kaikki kuivana. Vesipumpun luona oli myös kuivaa. Meneekö uudestaan ilmaushommiksi vai mikä neuvoksi?
Autona siis e30 1.6i M40
Comment