Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia touring,puskee paksua valkoista savua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #31
    Originally posted by jakkeri530d View Post
    Jos kansi olisi halki tai tiiviste korkannut niin eikö sen pitäisi sitten savuttaa kokoajan kun on käynnissä, tuo lopettaa parin minuutin kuluttua kun lähtee ajamaan.

    Mulla oli Hiacesta kansi halki ja se savutti vain kylmänä, kun kikkare lämpeni, lakkasi savutus....

    Tarkista ne pakkasnesteet nytten niin loppuu se jäätymisen aiheuttamien vammojen spekulointi.....
    Aprilia RSV4

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #32
      Originally posted by jakkeri530d View Post
      Tulpista ei ole tietoa, auto on ollut mulla n. 8kk./11000km. eikä ainakaan mun aikana oo vaihdettu.
      Huomasin vielä että tuo hytkyy lämpimänä tyhjäkäynnillä (esim liikennevaloissa) sekä tyhjäkäynti seilaa.
      Höpö höpö, sulla on kaksi kantta paskana jos on, ja minä sanon ettei ole! Ei menny meilläkään vaikka oli lämmöt ihan punasellakin pumppu ja termari -ongelmien takia Tossa nousee muuten lämpö punaselle 120c:n jälkeen ja 112c on normaali!

      Se on vesihöyryä, tollanen 4,4L kone kuitenkin kahdesta tuubasta kehittää ja kondensoi putkiin niin paljon höyryä (vettä) että pojat on ihmeissään!
      Tyhjäkäyntiin auttaa tyhjäkäyntimoottorin/luistin putsaus, kun muistaa että noista kilsoista on se 100tkm ruuvattu pois. Toinen on nokan asentotunnistin mikä pelastaa ja poistaa monta murheen luuloa...

      Edit: Nyt luin koko theardin... Äijät maalaa piruja seinille! Oikeesti älä jännitä vaan aja, ei oo rikki ku ton kokonen kone sillä 100kg putkistolla tupruttaa höyryjä kyllä aika kauan! Tai tuo mulle ajoon, niin tsekataan onko koneessa vikaa...
      Last edited by reddewil; 15-02-2007, 03:01.
      ...

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #33
        Tai sitten otat savutuksen videolle ja asiantuntevat päättelevät onko normaalia vai ei... savuttaminen kun on niin suhteellista... mutta toki outoa, että huomaat sen vasta tuon (8 kk) ajan kuluttua.

        Comment

        • jakkeri530d
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 231
          • Oulu

          #34
          Originally posted by jannmann View Post
          Mulla oli Hiacesta kansi halki ja se savutti vain kylmänä, kun kikkare lämpeni, lakkasi savutus....

          Tarkista ne pakkasnesteet nytten niin loppuu se jäätymisen aiheuttamien vammojen spekulointi.....
          Ei voi nesteiden pakkaskestävyyttä enää tarkistaa mikä se oli kun lisäsin sinne jo 0.5l lisää jäähdytinnestettä, tietysti jos nyt mittais ja se kestäisi nyt lisäyksen jälkeen vaikka 40c niin voisi päätellä että se oli ehkä 33c ennen lisäystä.
          Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
          Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
          Ex. MB C 200cdi farkku -03
          Ex. Bmw 540iA T -98/99
          Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
          Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

          Comment

          • jakkeri530d
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 231
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Valkman View Post
            Tai sitten otat savutuksen videolle ja asiantuntevat päättelevät onko normaalia vai ei... savuttaminen kun on niin suhteellista... mutta toki outoa, että huomaat sen vasta tuon (8 kk) ajan kuluttua.
            Pitäisi kyllä ottaa videolle, olen kyllä huomannu aikaisemmilla pakkasilla (n. 20astetta) että, isokone höyryää/savuaa kylmällä paljon. Mutta nyt kun auto seisoi viikon yli 30 asteet pakkasessa, niin nyt tulee putkesta valkoista pötkyä joka valuu putkenpäästä alas, ja tosiaan kerrostalon parkkikselta ei löydä ulos siinä savussa kun näkyvyys on nolla.

            Tiistaiksi sain ajan tuohon Tonterille ouluun. (veikkaili huohottimen jäätymistä)
            Tuleepahan muutenkin katottua vikakoodit kun esiintynyt jo aiemmin pientä nykimistä tasakaasulla ajettaessa, siis nykäys n. minuutin välein.
            Last edited by jakkeri530d; 15-02-2007, 15:00.
            Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
            Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
            Ex. MB C 200cdi farkku -03
            Ex. Bmw 540iA T -98/99
            Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
            Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              #36
              Jatkanpa yksinpuhelua kun en malta odottaa tiistaihin.
              Kävin ajamassa taas, ja otin sitte tuon öljytikun ylös. (auto käynnissä) Ja kuinka ollakkaan, Kauhea suhina, Painetta siis pukkaa aika rajusti.

              Lisäksi alkoi sitten jakopäästä kuulumaan iso vikina/vollotus, ihankuin joku ohjari rulla tjsp. valittas. Ääni on senverta iso että kuuluu ajossa sisälle ihan kunnolla.
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #37
                Jos et malta odotella ensi viikolle, niin voithan sinä pyörähtää täällä Laanilassa koodinluvussa. Laita vaikka privaa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #38
                  Originally posted by jakkeri530d View Post
                  Kävin ajamassa taas, ja otin sitte tuon öljytikun ylös. (auto käynnissä) Ja kuinka ollakkaan, Kauhea suhina, Painetta siis pukkaa aika rajusti.

                  Lisäksi alkoi sitten jakopäästä kuulumaan iso vikina/vollotus, ihankuin joku ohjari rulla tjsp. valittas. Ääni on senverta iso että kuuluu ajossa sisälle ihan kunnolla.
                  Huohotin tukossa/jäätynyt jos kampikammiossa painetta, muutenhan sen kuulukkin suhista kun kone vetää ilmaa öljytikun reiästä.

                  Jakopää rollotta kun ohjainkisko hapertuu, siitä löytyy asiaa tältä foorumilta, ainakin kajakki on moisia ihmetellyt.

                  Väitän kuitenkin, että iso putkisto vaan kerää kondenssivettä joka höyryää pois kun lämpenee. Eli no problem.

                  Comment

                  • Make540M60
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 94
                    • Kouvola

                    #39
                    Jeeps, diagnosis by kohtalontoveri viime talvelta:

                    Savutus johtunee siis moottorin imusarjaan huohottelemasta öljystä. Kannattanee rajoittaa ajelu minimiin ennenkuin tuo huohotin on korjattu, ettei mene tulpat, lambdat ja katalysaattori samalla.

                    Huono tyhjäkäynti taas liittynee juurikin tuohon öljyn joutumiseen imusarjaan ja sytytystulpille. Näin ollen huohotinventtiilin vaihdon yhteydessä suosittelisin imusarjan irroitusta ja puhdistusta. Sinne nimittäin helposti mahtuu litran verran öljyä, eikä ole suositeltavaa polttaa sitä kaikkea pois pakoputken kautta. Vaikka remontin hintahan sitten pompsahtaa ylöspäin työtuntien myötä aika paljon :think

                    Edit: Niin ja se vikinä, koveneeko ääni kierrosten mukana? Johtunee tämäkin huohottimen epäkunnosta, ilmanpaine etsii toisen reitin tasoittuakseen ja soittaa jotain tiivistettä siinä samalla niin pirusti. Jos kyse on tästä ilmiöstä, ääni häviää, kun pitää ajossa öljytikkua puolisen senttiä ylhäällä.
                    Last edited by Make540M60; 16-02-2007, 02:55. Reason: vikinästä vielä
                    *E34 540 -94 ia.*
                    *E34 525 -91*
                    *E60 530d -03*
                    *F10 525d -10*

                    Comment

                    • villes
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 439
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Mites jos tehtäisiin aluksi korjaamolla ohivuotomittaus vaikka vaikutta hieman jäätyneeltä huohottimelta, tämä mittaus ottaa aikaa 10-30min ja sillä saadaan kuitenkin suhteellisen paljon aikaiseksi :think
                      M-B C220CDI 4matic amg -13
                      ex.
                      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                      Comment

                      • ihu412
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 263
                        • Tampere/Rovaniemi

                        #41
                        Tuo oil/air separator venttiilin kalvo saattaisi olla yks varteenotettava vaihtoehto,yleinen vaiva v8 koneissa.uusi kalvo ja kotelo 40-60 euroa ja itse pystyy vaihtamaa.Löytyy imusarjanpäästä noin tuuman paksunen lätyskä johon tulee muistaakseni 3 alipaineletkua.Tuo läpyskä on kiinni 8 torx ruuvilla.Imusarjaa ei tarvitse irroittaa tuon vaihtamisessa,toki jos haluaa myös imusarja putsata niin se on eriasia ja kulut pompsahtaa heti huimasti.

                        Comment

                        • jakkeri530d
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 231
                          • Oulu

                          #42
                          [

                          Edit: Niin ja se vikinä, koveneeko ääni kierrosten mukana? Johtunee tämäkin huohottimen epäkunnosta, ilmanpaine etsii toisen reitin tasoittuakseen ja soittaa jotain tiivistettä siinä samalla niin pirusti. Jos kyse on tästä ilmiöstä, ääni häviää, kun pitää ajossa öljytikkua puolisen senttiä ylhäällä.[/QUOTE

                          Joo tuon huomsin itsekkin, kun nostaa öljytikkua niin tuo vikinä loppuu heti.
                          Taidanpa ajella tikku ylhäällä vaan pajalle tuon huohottimen separaattorin vaihtoon/imusarjan putsaukseen, kun en tuossa kerrostalon parkkiksella rupea värkkään minkäänlaista remonttia.(jos kuselle lähtee niin jo joku narkki pöllii varmasti työkalut, jos es löytäisin koko huohotinta)
                          Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                          Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                          Ex. MB C 200cdi farkku -03
                          Ex. Bmw 540iA T -98/99
                          Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                          Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #43
                            Lieneekö tässä kyse saman ongelman korjauksesta. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #44
                              Millainen huohotin systeemi tuossa mallissa oikein on jos huohottimen tukkeuduttua työntää öljyt imusarjaan? Noissa pienemmissä koneissa kuten M50B25:ssä on vain letku venttiilikopasta ilmamassamittarin jälkeiseen kumiputkeen ja työntää huohottimen toimiessa huohotetut kaasut imusarjaan. Tukkeutuessaan öljyt eivät pääse sinne. Tuosta separaattorista olen kuullut ennenkin, mutta miten se oikein toimii?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • ihu412
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 263
                                • Tampere/Rovaniemi

                                #45
                                Siellä on sellainen oranssi kalvo tuon kotelon sisällä,kalvon tulisi olla ehjä jotta öljyt pysyisi siellä missä niiden kuuluukin.Ajan mittaan tuo kalvo repeää ja varsinkin startatessa syntyy niin kova alipaine et imuroi tuo rikkinäisen kalvon kautta öljyt imusarjaan.Sanovat tuota ilmiötä 10 sekunnin savutukseksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎