annas seisoa yön yli kun laitat käyntiin käykö kaikilla sylintereillä!!! jos rötää alkuun on tod.näk vettä sylinterissä...
540ia touring,puskee paksua valkoista savua.
Collapse
X
-
-
Tuo on pohjimmiltaan huono keino. Jos vettä kertyy tarpeeksi sylinteriin niin se voi saada tuhoa aikaan. Kuten tiedetään, että vesi ei juurikaan anna periksi sylinterissä jos on puristustahti menossa.Originally posted by seidltuning View Postannas seisoa yön yli kun laitat käyntiin käykö kaikilla sylintereillä!!! jos rötää alkuun on tod.näk vettä sylinterissä...
Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.[/QUOTE]
Ei mielestäni pukannut painetta paisarista. Mutta eilen kun laitoin auton käyntiin yli viikon seisonnan jälkeen se kävi kyllä hetken huonosti.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
Yksi vaihtoehto on tietysti mahdollinen öljy joka valuu mäntien päälle...siitä tulee valkoista savua ja usein syynä voi olla kuluneet venttiilinohjurin kumit. Riippuen sitten mitkä öljyt koneessa on niin toiset tulee läpi solkenaan kun toiset taas ei. Onko esiintynyt suurta öljynkulutusta?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
En oikein usko tähänkään koska vika tuli eilen ja täysin yllättäen. Ei ole syönyt öljyä aiemmin. Eikä ollut muuten kun äsken katoin vaahtoakaan öljykorkissa.Originally posted by Robi View PostYksi vaihtoehto on tietysti mahdollinen öljy joka valuu mäntien päälle...siitä tulee valkoista savua ja usein syynä voi olla kuluneet venttiilinohjurin kumit. Riippuen sitten mitkä öljyt koneessa on niin toiset tulee läpi solkenaan kun toiset taas ei. Onko esiintynyt suurta öljynkulutusta?Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
öö on se varmaan silloin startattava...miksei odottaa vaikka yön yliOriginally posted by -PT- View PostTuo on pohjimmiltaan huono keino. Jos vettä kertyy tarpeeksi sylinteriin niin se voi saada tuhoa aikaan. Kuten tiedetään, että vesi ei juurikaan anna periksi sylinterissä jos on puristustahti menossa.
Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.
vai miten meinasit konetta käyttää jos et käynnistä autoa...G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
Jos kansipahvi on palanut tai kansi on halki niin tulee nimenomaan välttää moottorin käyttöä. Tuo teoria, että annetaan nesteen valua sylinteriin ja sen perusteella tehdään diagnoosi niin ei ole ehkä se kannattevin vaihtoehto. Toki sen verran pitää moottoria käyttää, että saadaan mahdollinen vika selville. Kuten edellä porukka on kirjoittanut. Tämähän on vain minun mielipideOriginally posted by seidltuning View Postöö on se varmaan silloin startattava...miksei odottaa vaikka yön yli
vai miten meinasit konetta käyttää jos et käynnistä autoa...
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Tarkista pakkasneste ja vertaa sitä pakkasiin. Onko edes teoriassa mahdollista, että kone on jäätynyt. Jos pakkasneste on ollut liian luirua ja on ollut hyhmässä, lämmöt nousee ja varotusvalot vilkkuu 5 min ajon jälkeen vaikka olis 30 astetta pakkasta.Originally posted by Lanttu View PostÖljyperäinen savu on aina sinertävää.
Valkoinnen savu voi olla vesihöyryä, kondessiossa muodostuu vettä kuumemmalle pinnalle , eli pakosarjassa ja pakoputkessa sisäpuolelle, ennen kuin ne on lämmenneet.
Comment
-
paitsi kovalla pakkasella sitä ei erota onko sinertävää vaiko valkoista.Originally posted by Lanttu View PostÖljyperäinen savu on aina sinertävää.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Katsoppas jarrutehostimen ja imusarjan välinen letku, ettei ole kondensoinut vettä tehostimeen ja sitä kautta täytä jotakin sylinteriä vedellä. Tulee vahinkoa jos joku aaumu enemmälti vettä koneessa.326i E 30 cabriolet
320i E36 sedan
540iA E39 Touring
Comment
-
Laitetaan nyt vielä jonon jatkoksi jonkinmoinen vinkki siitä huohottimen jäätämisen tarkastamisesta. Eli vaikka ihan käyntilämpöisestä ja käynnissä olevasta koneesta nostat öljytikkua hieman. Kuuluuko/tuntuuko sihinää/ vapautuvaa ylipainetta? Itselläni kun oli jumissa huohotin niin sihisi aika selkeästi.*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
Comment
-
Pitääpä vielä tarkistaa tuo uudelleen, käytin kyllä öljytikkuakin ylhäällä mutta en kyllä huomannut mitään sihinää (painetta).Originally posted by Make540M60 View PostLaitetaan nyt vielä jonon jatkoksi jonkinmoinen vinkki siitä huohottimen jäätämisen tarkastamisesta. Eli vaikka ihan käyntilämpöisestä ja käynnissä olevasta koneesta nostat öljytikkua hieman. Kuuluuko/tuntuuko sihinää/ vapautuvaa ylipainetta? Itselläni kun oli jumissa huohotin niin sihisi aika selkeästi.
Ja tosiaan savu ei yhtään sinerrä, pakkasta n 10 astetta.
Jos kansi olisi halki tai tiiviste korkannut niin eikö sen pitäisi sitten savuttaa kokoajan kun on käynnissä, tuo lopettaa parin minuutin kuluttua kun lähtee ajamaan.
Pitäisi saada tuo johonkin lämpimään yöksi... vai miten tuon huohottimen jos se on jäätynyt saisi auki?Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
Tulpista ei ole tietoa, auto on ollut mulla n. 8kk./11000km. eikä ainakaan mun aikana oo vaihdettu.Originally posted by Rale View PostMilloin tulpat vaihdettu?
kusee kylmällä koneella polttamatonta bentsiiniä läpi liikaa?
ja siitä kitkerä paskan haju
Huomasin vielä että tuo hytkyy lämpimänä tyhjäkäynnillä (esim liikennevaloissa) sekä tyhjäkäynti seilaa.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
Comment