Originally posted by Panzerfaust
View Post
Tiedänhän minä tarkalleen miten tuo on asennettu, sillä itse sen asensin vuosi sitten.
Asensin tuon lämmittimen mallikohtaisen asennussarjan mukana tulleen ohjeen mukaan, ja tuon ohjeen mukaan Eberi ohjaa sähköisesti vain tuota ilmastoinnin paneelia...eli auton alkuperäisen kv -pumpun ja vesiventtiilin kytkentöihin en kajonnut millään tavalla.
Eberin mukana tulleen kiertovesipumpun asensin kannesta sähköiselle lisälämppärille menevään letkuun...eli tuo pumppaa nestettä Eberille päin. Eberiltä tuleva paluuletku on kytketty siihen sähköisen lisälämmppärin kylkeen....eli siihen natsaan missä alunperin oli tuo kannesta tuleva letku.
Auton oma puhallin tosiaankin pitää olla päällä vähintäänkin ykkösnopeudella, muutoin myös vesiventtiili on kiinni, eikä neste lähde kiertämään...
Samoin olen myös huomannut, että jos ilmastoinnin paneelissa käyttää virtoja päällä juuri ennen Eberin käynnistämistä niin silloin nesteet ei lähde kiertämään, vaan Eberi kytkee virrat ilmastoinnin paneelille jo alle minuutin päästä lämmityksen alkamisesta.
Mut jos paneeliin muistaa tehdä nuo tarvittavat "asetukset" jo edellisenä iltana, niin seuraavana aamuna nesteet lähtee kiertoon normaalisti... en sitten ole tarkemmin tutkinut mistä tuo johtuu, mutta ilmeisesti vesiventtiili avautuu itsekseen oltuaan useamman tunnin virrattomana?
Edit: Sen verran muistin väärin, että kannesta tuleva letku meneekin alunperin auton omalle kiertovesipumpulle eikä sähkölämppärille....
Eli mulla Eberi on asennettu tuon alla olevan linkin kuvassa olevan letkun numero1, ja auton oman kv.-pumpun (7) väliin...
Comment