Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haitariputki melkeen poikki!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    Haitariputki melkeen poikki!?

    joo eli auto on 320i -85, ja se haitariputki joka tulee ilmamäärämittarilta kaasuläpälle oli alapuolelta melkeen puoleen väliin saakka revennyt eli kokopaska melkeen poikki tämä vaikuttaa varmasti jollain tavoin auton toimivuuteen (tehonpuutetta?) seokset varmaan muuttuu.. mut tota ku auton seokset tsekattiin/säädettiin niin oli tuo putki ilmeisesti jo rikki tai sitten on jälkeenpäin näillä kovilla pakkasilla mennyt.. niin pitääkö seokset säätää uudestaan kun hommaan uuden haitariputken tuohon ja mistäköhän sellasen sais edullisesti?
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5519
    • Vaasa

    #2
    En tiedä seoksista mutta uuden sai käyttöautolta suhteellisen edullisesti ja kerro siellä että kumman putken haluat niitä on kahta erillaista siellä on vanhempaa ja uudempaa m20 :sen putkea eli yhdellä lisä reiällä ja kahdella. olikohan tarpeeksi vaikeasti sanottu. ota vaikka malli mukaan.ja varmasti saa edukkaammin jostain mjutta tuo nyt oli esimerkki.
    sigpic

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #3
      ja sellanen vika vielä että kun auto on kylmä kierrokset jotain 1500-2000 ja ku auto lämpenee normaalin käyttölämpöönsä kierrokset pysyvät tasaisesti 1000-1100 ja tyhjäkäynti ruuvi on ruuvattu niin kiinni kuin pystyy??

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5519
        • Vaasa

        #4
        johtuu tuosta putkesta tai jos ei lopeta sillä niin sitten katot kaikki muut letkut ettei vuoda ja sen jälkeen katot lisäilmaluistimen joka oli omassa paskana ja nosti kierroksia tuonne 1100-1300rpm löytyy tuolta alempaa ongelma topicista. mutta noilla alkuunsa.
        sigpic

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Itse ainakin laittaisin tuon "melkein" poikki olevan haitariputken kuntoon. Voipi olla, että tyhjäkäyntikin asettuu sillä... Jos ei, niin mietitään sitten lisää? Askel kerrallaan.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5519
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by MarQ83 View Post
            johtuu tuosta putkesta tai jos ei lopeta sillä niin sitten katot kaikki muut letkut ettei vuoda ja sen jälkeen katot lisäilmaluistimen joka oli omassa paskana ja nosti kierroksia tuonne 1100-1300rpm löytyy tuolta alempaa ongelma topicista. mutta noilla alkuunsa.
            Eikös järjestys ollut jo selvä? noh..
            sigpic

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #7
              juu.. pitänee kokeilla.. eli lukkopihdit esim tohon lisäilmaluistin letkuun niin jos laskee kierrokset niin se on sit paskana ?

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5519
                • Vaasa

                #8
                joo sitä kannattaa kokeilla ja tuosta löytyy luistin osa nr.11 mut vaihda eka se haitari putki siihen.

                Ja mun omassa oli tuo korvattu jollain boschin sähkökäyttösellä joka oli sitten paska. noh ostin sitten alkuperäsen luistimen käytettynä kylläkin mutta nyt toimii. se on sitte hintava jos luistimen uuden meinaa hankkia.
                sigpic

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  joo kokeilin puristaa lukkopihdeilla kii putkia 21 ja 22 ja ei laskenyt tyhjäkäyni ollenskaan eli luistin on varmaan ihan ehjä.. pitäs ostaa se uus haitari putki ainakin vähän koitin paikkailla sitä niin kyl se nyt siin 1000rpm käy mut välillä ku antaa paikallaan vähän kenkää sillei niin yht äkkkii valahtaa tyhjäkäynti vajaaseen 800rpm ?? mistäköhän se vois johtua

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    #10
                    itellä oli e36 316i vehkees samaa ongelmaa ja korjaantu uudella haitari putkella vika vallan. eikä maksanu alkuperäsenäkään kuin alta 20ekee, paikalliselta jälleenmyyjältä.
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Turha sitä seosta on ruuvata ja luistin lekuja on rutistella ennekuin se haitari on ehjä. Vaikka tyhjäkäynnin nosto ilmaa rajoitatkit, loppullinen tulos ei vastaa oikeata, kun imm selitättää puutaheinää boksille.
                      Olli.

                      Comment

                      • jappi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 206

                        #12
                        Originally posted by FbonE View Post
                        itellä oli e36 316i vehkees samaa ongelmaa ja korjaantu uudella haitari putkella vika vallan. eikä maksanu alkuperäsenäkään kuin alta 20ekee, paikalliselta jälleenmyyjältä.
                        Olipa halpa, itse kun hain Porin Rinta-Joupilta pari vuotta sitten uuden, niin maksoi 40 euroa. Ja nyt hain uuden vastaavan, mutta auto oli e36 318i, niin hinta oli se sama 40 euroa.

                        Comment

                        • FbonE
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 878
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by jappi View Post
                          Olipa halpa, itse kun hain Porin Rinta-Joupilta pari vuotta sitten uuden, niin maksoi 40 euroa. Ja nyt hain uuden vastaavan, mutta auto oli e36 318i, niin hinta oli se sama 40 euroa.


                          mielenkiintoista kun samasta lafkasta hain juuri syyskuussa tuon putken.
                          kaipa autoliikkeillä on eri hinnat kun liikkeen laskuun laitoin menemään kun olivat sen hajottaneetkin =) tosin eipä niistä huijareista aina tiedä, kun kehtaavat pyytää lambda anturistakin 183e.
                          Kulkineet:E61 525döö
                          ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                          -Pori Connection-
                          bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #14
                            Originally posted by BeniE30 View Post
                            joo eli auto on 320i -85, ja se haitariputki joka tulee ilmamäärämittarilta kaasuläpälle oli alapuolelta melkeen puoleen väliin saakka revennyt eli kokopaska melkeen poikki tämä vaikuttaa varmasti jollain tavoin auton toimivuuteen (tehonpuutetta?) seokset varmaan muuttuu.. mut tota ku auton seokset tsekattiin/säädettiin niin oli tuo putki ilmeisesti jo rikki tai sitten on jälkeenpäin näillä kovilla pakkasilla mennyt.. niin pitääkö seokset säätää uudestaan kun hommaan uuden haitariputken tuohon ja mistäköhän sellasen sais edullisesti?
                            Haet nyt ensimmäiseksi sen haitariputken merkkiliikkeestä, ei pitäis olla kovin kallis.
                            Omaan E36 328:iin oli alle 30 egee. Vuotava putki vaikuttaa kyllä auton käyntiin merkittävästi!

                            Comment

                            • BeniE30
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 452
                              • Helsinki

                              #15
                              juu nyt on tilauksessa eli pitäs varmaan maanantaina tai tiistaina olla täällä sit vaihtaa sen ja kattoo.. mä kyllä puristin lisäilmaluistin sitä letkuu joka tulee sinne haitariputkelle niin tyhjäkäynti tosiaan tipahti ainakin 500rpm??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎