kiartokangen laakeriasennus!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• xtreme12
    replied
    Originally posted by masi300 View Post
    vedätäänkö siellä sitten poroja no en sen enempää kuittaile mutta ne perus asiat kuntoon ja omaan tietoon ennenkun niihin koneen avaamisiin ja kasaamisiin ryhtyy
    tietoo ja taitoo löytyy vaikka 10 japsin kasaamiseen mutta nämä amerikkalaiset on hieman erikoisia *pcv-venttiilit ymss ja nämä ei anna yhtä paljon anteeksi ku corollat

mutta tekemällä oppii

Leave a comment:

• masi300
    replied
    Originally posted by xtreme12 View Post
    meillä ei pohjois-pohjanmaalla ole ihan etelä-pohjalaisten vinkeet
    vedätäänkö siellä sitten poroja no en sen enempää kuittaile mutta ne perus asiat kuntoon ja omaan tietoon ennenkun niihin koneen avaamisiin ja kasaamisiin ryhtyy

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Näitä Chelbyjä on näköjään enemmänkin.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle...gory.php?id=41

tuo on mun shelby ja jos luit tekstin niin tuo pikkunen 120e vika on tää ongelma mitä mä mietiskelen :think

Leave a comment:

• jani73
    replied
    Näitä Chelbyjä on näköjään enemmänkin.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle...gory.php?id=41

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by artsi520i View Post
    [laakeri asennuksissa oon käyttäny stp lisäainetta kohta 30 vuotta ei oo naputellu
    hmm.. nyt meni jotenkin ohi!!
    jos kaadan pesään vaan stp:tä niin loppuu lakkeri naputus? :think

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Koiraas?
    meillä ei pohjois-pohjanmaalla ole ihan etelä-pohjalaisten vinkeet

Leave a comment:

• artsi520i
    replied
    stp

[laakeri asennuksissa oon käyttäny stp lisäainetta kohta 30 vuotta ei oo naputellu

Leave a comment:

• Freak
    replied
    nussi sinä sitä pilkkua minä jotain muuta
    Koiraas?

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Se on muuten Shelby.
    nussi sinä sitä pilkkua minä jotain muuta

Leave a comment:

• Freak
    replied
    chelby
    Se on muuten Shelby.

Leave a comment:

• SandWiz
    replied
    juu samakait se minulle mitä öljyä kukanenkin koneeseensa työntelee mutta:

pvc venttiili estää sen että imusarjasta ei pääse paineet oljykoppaan kun turbo ahtaa 1,2bar imusarjaan mutta minulla oli näköjään pcv-venttiilissä takaisku rikki joten ahto koneeseenkin sen 1,2bar ja vähemmästäkin paineesta kineen sisällä käsittääkseni tulee jotain vikaa

eli venttiilikopasta lähtee huohotin putki joka haarautuu imusarjalle ja toinen ilmanputsarille sen pitää toimia yksi suuntaisesti koska turbon ahtaessa sinne tulee ylipaine ja työntää paineet rikkinäisen pvc-venttiilin läpi venttiilikoppaan ja siitä alakertaan tehden sinne paineen ja rikkoen sieltä kiertokangen laakerit ja työntämällä öljypohjan tiivisteen välistä öljyt pihalle
    jos olisi ollut uusi hyvä öljypohjan tiiviste niin se olisi työntänyt jostain stefasta tms.. öljyt pellolle

tuo oli vaan minun nopea diagnoosi auton tämän hetkisesta viasta mutta jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä!!
    Se huohotus kannattaa jättää pelkästään sinne ahtimen imupuolelle tai sitten kerääjäsäiliön kautta suoraan ulkoilmaan. Ihan turhaa pelleilyä sotkea huohotinjärjestelmä ahtimen painepuolelle ja alkaa leikkimään takaiskuventtiileillä.

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Niin kehtaisitko kertoa että minkämerkkisestä / mistä moottorista on kyse? Vai meniköhän vaan ohi... :think
    chrysler daytona chelby 2
    2,2i turbo -89
    luulin että kaikki ymmärsi alatekstistä
    .||
    .||
    \||/
    .\/
    Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 10:45.

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by Erich View Post
    Siis täh... Koneesta tuli öljyt pihalle? Vai tarkoitatko sisäistä vuotoa? Öljynpainemittari oli toki kiinni?

Jälkimmäistä en ymmärtänyt ollenkaan, mutta ahdin vaikuttaa öljynpaineisiin mielummin alentavasti, koska sen painepuolen kuristus läpäisee osan moottorin öljypumpun tuottamasta tilavuusvirrasta. Vai kampikammiotako sä ahdat? Mistähän projektista tässä lienee edes kyse? Jälkiahtamisesta?

Niin kauan kun on kyse alkuperäisestä öljypumpusta niin ei hajota. Öljyn pinnankorkeus ei vaikuta öljypumpun tuottamaan tilavuusvirtaan (niin kauan kun öljyä on riittävästi).

Kai mittasit kaulat ennen kuin tilasit uudet laakerit? Onko ne laakerit nyt varmasti oikeat? Stanu, alikoko..?

Kerro lisää tuosta civikistä!!

Ja niistä öljyistä. Liike luultavasti suositteli sulle 5W-40 öljyjä siksi, että ne sai tuosta paremman katteen. Sisäänajossa tulee pyrkiä parhaimpaan mahdolliseen voiteluun, eli synteettiset kurat saa unohtaa.

Pro-sisäänajo: Otetaan puhdasta mineraaliöljyä, lämmitetään liedellä kattilassa n. 50 asteeseen ja kaadetaan koneeseen ja käymään... Ja öljyjen vaihto jahka kone on saatu ensimmäisen kerran käyntilämpöiseksi. Mutta kuka näin jaksaa oikeasti tehdä, onkin sitten ihan toinen kysymys. Turbohan ei sisäänajossa kuumana käy, joten mineraalia voi käyttää vallan hyvin.
    joo eli projekti on tuiki tavallinen chrysler daytona chelby 2,2i turbo

uudet laakerit oli ihan standardi koon laakerit ja toimi täydin kun asensin paikalleen noin 5km mutta kun polin hieman kokeillakseni turbon ahtopaineita niin kaikki toimi kuin unelma ja ahto noin 1.2 bar mutta siinä vaiheessa petti öljypohjan tiiviste ja öljyt kartanolle ja kun tulin takasin pihaan niin se naputus alko taas
    eli tämä on nut jo toinen kerta kun ko vika ilmenee!
    mutta edellisessä kirjoituksessa ilmenee minun diagnoosi!

ko: civic => lisäsin öljyä pihalla missä oli mäki ja en ottanut mäen vaikutusta huomioon ja kaadoin mitta tikun yläosaan asti öljyä!
    kun auto tuli tasaiselle niin olikin 3-5cm mittatikun yläpuolella öljyä mutta havaitsin sen vasta kun alko naputus kuulumaan ja alakerrastahan se kuulu kun oli mennyt kiertokangen laakerit käsittääkseni sen liiallisen öljyn seurauksena :think

Leave a comment:

• Spetke
    replied
    Niin kehtaisitko kertoa että minkämerkkisestä / mistä moottorista on kyse? Vai meniköhän vaan ohi... :think

Leave a comment:

• xtreme12
    replied
    Originally posted by Zeik88 View Post
    Enpä oo vielä yhteenkään koneeseen työntäny synteettistä öljyä enkä työnnä. Mitä yksin kertaisempaa sen parempaa esim teboil moniasteessa ei ole mitään vikaa vaikka maksaa vaan 10e 4l eikä ainakaan vielä nuo koneet hirveesti naputa
    juu samakait se minulle mitä öljyä kukanenkin koneeseensa työntelee mutta:

pvc venttiili estää sen että imusarjasta ei pääse paineet oljykoppaan kun turbo ahtaa 1,2bar imusarjaan mutta minulla oli näköjään pcv-venttiilissä takaisku rikki joten ahto koneeseenkin sen 1,2bar ja vähemmästäkin paineesta koneen sisällä käsittääkseni tulee jotain vikaa

eli venttiilikopasta lähtee huohotin putki joka haarautuu imusarjalle ja toinen ilmanputsarille sen pitää toimia yksi suuntaisesti koska turbon ahtaessa sinne tulee ylipaine ja työntää paineet rikkinäisen pvc-venttiilin läpi venttiilikoppaan ja siitä alakertaan tehden sinne paineen ja rikkoen sieltä kiertokangen laakerit ja työntämällä öljypohjan tiivisteen välistä öljyt pihalle
    jos olisi ollut uusi hyvä öljypohjan tiiviste niin se olisi työntänyt jostain stefasta tms.. öljyt pellolle

tuo oli vaan minun nopea diagnoosi auton tämän hetkisesta viasta mutta jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä!!
    Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 13:56.

Leave a comment:

Working...