Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiartokangen laakeriasennus!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtreme12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 61
    • haapavesi

    kiartokangen laakeriasennus!!

    nyt on 2,2i turbo vehkeen kanssa tapeltu 2 viikkoa

    asentelin kiertokangen laakerit eilen ja lähdin päästelemään niin toimi kuin unelma sen 5km mitä tuossa päästelin mutta sitten teki taas sen minkä aikasemminkin!!

    eli survo öljut jostain välistä pihalle ja aloitti kiertikangen laakereiden naputuksen

    voiko olla että ahdin antaa niin paljon painetta oljytilaan että rikkoo alakerran laakerit ja paiskaa väkisin jostain välistä öljyt pellolle! pitäisikö olla jossain välissä takaiskuventiili että ei pääse kampikammioon paineet tms...

    asensin ne kiertokangen laakerit mutta pitääkö ne asentaa aivan kuivana vai pienellä määrällä öljyä eli: sormenpäällä hierasin jokaiseen laakerin pintaan öljyä asennus vaiheessa *olikos virhe* ??

    jos tulee alakertaan liikaa öljyn painetta niin hajoitteleeko se kiertokangen laakereita kun laitoin joskus civikkiin liikaa öljyä niin se hajotti kiertokangen laakerit!!

    kiitos kaikille asian tunteville vastauksille!!
    Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 10:22.
    rahalla saa ja bemarilla pääsee
    tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    No sen verran, että ahdin tuskin painetta kerää kampikammioon saatikka rikkoisi laakerit. Laakeriasennuksesta sen verran, että laakerin selkäpuoli pitää olla asennettaessa kuiva ja öljyä reilummin sitten kampiakselin puolelle.

    Comment

    • xtreme12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 61
      • haapavesi

      #3
      Originally posted by Valkman View Post
      No sen verran, että ahdin tuskin painetta kerää kampikammioon saatikka rikkoisi laakerit. Laakeriasennuksesta sen verran, että laakerin selkäpuoli pitää olla asennettaessa kuiva ja öljyä reilummin sitten kampiakselin puolelle.
      mä sivelin sormella molemmin puolin kun helpotti asennusta kun öljyn kera tarttu nätisti kietokankeen eikä tippuillut asentelussa!!
      rahalla saa ja bemarilla pääsee
      tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        #4
        Mittasit varmaankin laakerivälykset, niinkuin ne kuuluukin mitata välysnauhalla? Paljonko oli?
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • xtreme12
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 61
          • haapavesi

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          Mittasit varmaankin laakerivälykset, niinkuin ne kuuluukin mitata välysnauhalla? Paljonko oli?
          höpö höpö tommosia oo tehny kun nakkasin uudet vanhojen tilalle

          olisin käyttänyt koneistamolla mutta ei ollut mitään jälkiä kiertokangessa eikä kampiakselissa niin en viitsinyt purkaa koko konetta että olisin saanut kampiakselin irti!!

          mutta nyt nostan koko koneen pois ja alan projektoimaan!
          Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 10:16.
          rahalla saa ja bemarilla pääsee
          tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #6
            Käytitkö kuinka paksua öljyä siinä asennuksessa? Kannattee ainakin jälki kiristää kiertokangen mutterit. Tai sitten tietenkin jos virtaa riittää niin kokeilla uudestaan kasata.
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • xtreme12
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 61
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by -PT- View Post
              Käytitkö kuinka paksua öljyä siinä asennuksessa? Kannattee ainakin jälki kiristää kiertokangen mutterit. Tai sitten tietenkin jos virtaa riittää niin kokeilla uudestaan kasata.
              uudet synteettiset 5w40 aika paksut öljyt nakkasin paikoilleen us-partsin suosittelun johdosta koska sillä ei ole vaaraa että hydrauliset venttiilin nostimet naputtelis....
              rahalla saa ja bemarilla pääsee
              tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by xtreme12 View Post
                uudet synteettiset 5w40 aika paksut öljyt nakkasin paikoilleen us-partsin suosittelun johdosta koska sillä ei ole vaaraa että hydrauliset venttiilin nostimet naputtelis....
                Paksut synteettiset 5w40-öljyt?? Vanhempiin koneisiin moni on suorittanut sisäänajon, eli ensimmäiset 1000-1500 km mineraaliöljyillä. Hifistelijät suosivat yksiasteöljyjä, mutta esim. 10w30-moniasteöljyilläkin on homma toiminut hyvin.
                Vanhemmassa virikoneessa kannattaisi kesäisin käyttää jopa 15w40 tai 15w50 öljyjä, mutta mielestäni kuitenkin synteettisiä. Talvisin sitten esim. 5w30.

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  Originally posted by xtreme12 View Post
                  höpö höpö tommosia oo tehny kun nakkasin uudet vanhojen tilalle
                  No minun mielestäni ei todellakaan ole mitään höpö höpö juttuja, mutta kukin tyylillään....
                  Eikä moinen mittaus olisi montaa minuuttia vienyt, eikä olisi tarvinut purkaakkaan yhtään sen enempää.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Zeik88
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 300
                    • Suonenjoki

                    #10
                    Enpä oo vielä yhteenkään koneeseen työntäny synteettistä öljyä enkä työnnä. Mitä yksin kertaisempaa sen parempaa esim teboil moniasteessa ei ole mitään vikaa vaikka maksaa vaan 10e 4l eikä ainakaan vielä nuo koneet hirveesti naputa
                    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                    Comment

                    • Erich
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 783
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Originally posted by xtreme12 View Post
                      eli survo öljut jostain välistä pihalle ja aloitti kiertikangen laakereiden naputuksen
                      Siis täh... Koneesta tuli öljyt pihalle? Vai tarkoitatko sisäistä vuotoa? Öljynpainemittari oli toki kiinni?

                      voiko olla että ahdin antaa niin paljon painetta oljytilaan että rikkoo alakerran laakerit ja paiskaa väkisin jostain välistä öljyt pellolle! pitäisikö olla jossain välissä takaiskuventiili että ei pääse kampikammioon paineet tms...
                      Jälkimmäistä en ymmärtänyt ollenkaan, mutta ahdin vaikuttaa öljynpaineisiin mielummin alentavasti, koska sen painepuolen kuristus läpäisee osan moottorin öljypumpun tuottamasta tilavuusvirrasta. Vai kampikammiotako sä ahdat? Mistähän projektista tässä lienee edes kyse? Jälkiahtamisesta?

                      jos tulee alakertaan liikaa öljyn painetta niin hajoitteleeko se kiertokangen laakereita kun laitoin joskus civikkiin liikaa öljyä niin se hajotti kiertokangen laakerit!!
                      Niin kauan kun on kyse alkuperäisestä öljypumpusta niin ei hajota. Öljyn pinnankorkeus ei vaikuta öljypumpun tuottamaan tilavuusvirtaan (niin kauan kun öljyä on riittävästi).

                      Kai mittasit kaulat ennen kuin tilasit uudet laakerit? Onko ne laakerit nyt varmasti oikeat? Stanu, alikoko..?

                      Kerro lisää tuosta civikistä!!

                      Ja niistä öljyistä. Liike luultavasti suositteli sulle 5W-40 öljyjä siksi, että ne sai tuosta paremman katteen. Sisäänajossa tulee pyrkiä parhaimpaan mahdolliseen voiteluun, eli synteettiset kurat saa unohtaa.

                      Pro-sisäänajo: Otetaan puhdasta mineraaliöljyä, lämmitetään liedellä kattilassa n. 50 asteeseen ja kaadetaan koneeseen ja käymään... Ja öljyjen vaihto jahka kone on saatu ensimmäisen kerran käyntilämpöiseksi. Mutta kuka näin jaksaa oikeasti tehdä, onkin sitten ihan toinen kysymys. Turbohan ei sisäänajossa kuumana käy, joten mineraalia voi käyttää vallan hyvin.
                      Last edited by Erich; 24-02-2007, 11:17. Reason: öljyistä vielä...
                      6 - E24 635
                      7 - E38 740
                      8 - E31 850

                      Comment

                      • jappi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 206

                        #12
                        Onko ne laakerit oikean kokoiset?

                        Originally posted by Zeik88 View Post
                        Enpä oo vielä yhteenkään koneeseen työntäny synteettistä öljyä enkä työnnä. Mitä yksin kertaisempaa sen parempaa esim teboil moniasteessa ei ole mitään vikaa vaikka maksaa vaan 10e 4l eikä ainakaan vielä nuo koneet hirveesti naputa
                        Tässä oli kysymys turbokoneesta, johon ainakaan itse en menisi mitään mineraaliöljyjä laittamaan.

                        Comment

                        • ttp325
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 76
                          • Kouvola

                          #13
                          siis tuliko öljyt maahan saakka vai mihin? Ja naputus alkaa varmast jos öljyt maassa! Ja se välys nauhan käyttö ei ole turhaa hommaa. Kaulat voi kulua ilman näkyvää vikaa paljo. Kanatais varmaan kiikuttaa akseli ja kanget koneistamoo tarkistukseen/koneistettaviks. Sen jälkeen tarkastaa itse vielä välysnauhalla välykset kun kaikki koneistamot ei tunnu aina osaavan hommiaan.

                          Comment

                          • xtreme12
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 61
                            • haapavesi

                            #14
                            Originally posted by Zeik88 View Post
                            Enpä oo vielä yhteenkään koneeseen työntäny synteettistä öljyä enkä työnnä. Mitä yksin kertaisempaa sen parempaa esim teboil moniasteessa ei ole mitään vikaa vaikka maksaa vaan 10e 4l eikä ainakaan vielä nuo koneet hirveesti naputa
                            juu samakait se minulle mitä öljyä kukanenkin koneeseensa työntelee mutta:

                            pvc venttiili estää sen että imusarjasta ei pääse paineet oljykoppaan kun turbo ahtaa 1,2bar imusarjaan mutta minulla oli näköjään pcv-venttiilissä takaisku rikki joten ahto koneeseenkin sen 1,2bar ja vähemmästäkin paineesta koneen sisällä käsittääkseni tulee jotain vikaa

                            eli venttiilikopasta lähtee huohotin putki joka haarautuu imusarjalle ja toinen ilmanputsarille sen pitää toimia yksi suuntaisesti koska turbon ahtaessa sinne tulee ylipaine ja työntää paineet rikkinäisen pvc-venttiilin läpi venttiilikoppaan ja siitä alakertaan tehden sinne paineen ja rikkoen sieltä kiertokangen laakerit ja työntämällä öljypohjan tiivisteen välistä öljyt pihalle
                            jos olisi ollut uusi hyvä öljypohjan tiiviste niin se olisi työntänyt jostain stefasta tms.. öljyt pellolle

                            tuo oli vaan minun nopea diagnoosi auton tämän hetkisesta viasta mutta jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä!!
                            Last edited by xtreme12; 24-02-2007, 14:56.
                            rahalla saa ja bemarilla pääsee
                            tästä se lähti : chevrolet chevy van 5,7 *bensa* => iveco eurohotel 3,6d => honda crx 1,6 doch => vw passat 2,8i vr6 => opel calibra 20i => bmw e36 1,8=> chrysler shelby 2,2i turbo +225hv & ford sierra 1,6 ohc <=nyt 2,8 v6=>chevy camaro 5,0 v8=>ford consul coupe 5,0 v8=>xr3i escort cabriolet 1,8i doch=>bmw 320i-91=>bmw 530 2,5i turbo vanos 600hv =>bmw 325-91 =>bmw 535i-89 =>bmw 535i-90 => bmw 325i -93

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              #15
                              Niin kehtaisitko kertoa että minkämerkkisestä / mistä moottorista on kyse? Vai meniköhän vaan ohi... :think
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎