Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleistä ongelmista ja vioista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #16
    Originally posted by Bemarist View Post
    Kyllähän se valitettava tosiasia on varsinkaan Bmw-3 sarja ei enää (onko joskus?)tyrmää laadukkuudella. Esim. viimeisin TUV-raportti(07) kertoo karua kieltä: 3-sarjassa isojen vikojen osuus, kaikissa ikäryhmissä on suurempi kuin keskitason autossa :think
    Ja forbesin mukaan seiskan 3 viimeisintä sukupolvea on rankattu epäluotettavimpien edustusautojen listalle. Mutta ei mua kiinnosta, jos kiinnostaisi ostaisin Toyotan. Autossa on muitakin ominaisuuksia kuin se, kuinka kauan se toimii huoltamatta. Ja topicin aloittajalle: autot on yksilöitä, E36 325i on tunnetusti aika yleinen "ei niin huolellisessa käytössä" ja näin ollen edellisen omistajan sikailu kostautuu vikoina.


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • ViisKolmeVitonen
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 390
      • Kauhajoki

      #17
      Jos ei omaa pitkää pinnaa ja lujia hermoja kannattaa vaihtaa merkkiä,
      kun kerran sigusta päätellen kykenet muillakin merkeillä ajamaan.
      Vanha BMW ei ole auto sieltä helpoimmasta päästä.
      Passat tdi -04

      Comment

      • ViisKolmeVitonen
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 390
        • Kauhajoki

        #18
        Originally posted by Ripe View Post
        BMW:ssä on minusta enemmän hyviä puolia kuin jossain idän ihmeen peleissä. Se ei ruostu niin äkkiä ja se ei ole helposti vietävissä. Jotku hondat ovat helposti varastettavissa (jopa kolikolla), niiden kanssa saa olla varuillaan (kolariturvallisuus) ja huono ruosteensuoja. Sitten se BMW:n viimeistely eli laatu on mielestäni parempi kuin monissa idän ihmeissä.
        Eipä taida nämä "faktat" enää 2000-luvulla olla voimassa...
        Lueskeleppa huviksesi BMW:n ruostuneiden luukkujen vaihdoista.
        NCAP jututkin saattaisi olla tutustumisen arvoinen juttu.
        Hyvin ne japsitkin tähtiä saavat...
        Passat tdi -04

        Comment

        • alonap-1
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 824
          • Hollola

          #19
          Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
          Eipä taida nämä "faktat" enää 2000-luvulla olla voimassa...
          Lueskeleppa huviksesi BMW:n ruostuneiden luukkujen vaihdoista.
          NCAP jututkin saattaisi olla tutustumisen arvoinen juttu.
          Hyvin ne japsitkin tähtiä saavat...
          näinpä. se alihankkija kuka jättää halvimman tarjouksen saa tavarantoimitussopimuksen. aika(liian) monessa olen nähnyt merkin valeo. eli ajetaan(ko?) pösöillä. vai teettääkö tuo alialihankintana koreassa/taiwanissa?
          42 1:1,6 70/30

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by alonap-1 View Post
            näinpä. se alihankkija kuka jättää halvimman tarjouksen saa tavarantoimitussopimuksen. aika(liian) monessa olen nähnyt merkin valeo. eli ajetaan(ko?) pösöillä. vai teettääkö tuo alialihankintana koreassa/taiwanissa?
            Kun tietäisitkin missä kaikkialla muualla kuin Saksassa BMW kokoonpantavat osat valmistetaan...

            Comment

            • alonap-1
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 824
              • Hollola

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Kun tietäisitkin missä kaikkialla muualla kuin Saksassa BMW kokoonpantavat osat valmistetaan...
              taidanpa arvata. naapurini valmisti keittiönpöydän ääressä vw:n johtosarjan osia.
              42 1:1,6 70/30

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Siis uudehkoista bemuista ei juurikaan enään löydy Saksassa valmistettuja komponentteja lainkaan, vaan pääosin kymmenestä muusta lähinnä "itä ja eteläpuolen" EU-maasta.
                Selkeästi eniten tuntuisi palikkaa tulevan kuitenkin Ranskasta. Yhtään Suomiosaa en ole vielä bongannut.
                Tämähän on kuitenkin selkeästi parantanut BMW:n laatua jos/kun verrataan nykytilannetta esim.ensimmäisiin e36:iin jossa taisi olla 95% Saksassa valmistettua sikäläisittän halpisosaa.
                Saksalainen kun tunnetusti ei osaa valmistaa halpaa, niin laatu kusee heti kun muoviosa pitää tuottaa halvalla...
                Last edited by Hemi; 08-03-2007, 00:36.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎