Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastu, kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hamann
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 485
    • Oulu

    #16
    onkos kellään tietoa että mistä noita Extreme Tuning-lastuja saisi ?

    Comment

    • anttti
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 656
      • Hellzzzinki by nite

      #17
      Originally posted by hamann View Post
      onkos kellään tietoa että mistä noita Extreme Tuning-lastuja saisi ?
      Ainakin eBaysta.
      vehkeet levällään...

      Comment

      • Mellon316
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 107

        #18
        Taidanpa jättää lastun hankkimatta, pärjäähän sitä tuolla vakiollakin

        Pääsee varmaan helpommallakin kun ei vaivaa päätään lastun hankinnalla...
        Kiitos kaikille vastaajille.

        Comment

        • hoocee325
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 153

          #19
          suotta siitä lastusta stressiä ottaa.. itte hommasin sen vaan että sain piikin pudotettua tuhannella alaspäin.. vääntö ja teho tehdään jollain ihan muulla ko lastulla..

          Comment

          • Autobahnboy
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 400
            • Espoo

            #20
            Itsellä nyt kokemuksia Brenneriltä ostamasta lastusta noin 6kk ja hyvin pelittää. Pelkäsin tosiaan katsastukseen mennessä jos lambda olisi vioittunut tai muuten pakokaasuarvot metsässä. Kuitenkaan arvoissa ei ollut eroa vakiolastuun.

            Itse suosittelen väännön kasvun ja pienemmän kulutuksen vuoksi.

            Autohan on e36 ja M50b25

            Comment

            • tero_v
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 972
              • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

              #21
              Originally posted by J0ne View Post
              182,5hv & 237,3Nm...
              203.2hv/252.2Nm
              20hp vapari koneeseen lisää... voiko olla:think edelliseen 1.8T passattiin tuli lastulla vaan 29hp ja 66nm lisää. se oli muutenkin ihme auto. ei ollu ku teho putki niin siitä irtos jo 170hp ja 230nm ja lastun laiton jälkeen 199hp ja 296nm.
              E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
              650hp/850nm 1.8bar
              1/4m 11.48s/208km/h
              100-150km/h 2.01s
              100-200km/h 6.99s


              EX jatkeet:
              e39 528 M-Sport -99
              e36 318is "M-sport" -92

              Comment

              • Pimari
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 43

                #22
                Originally posted by Autobahnboy View Post
                Itsellä nyt kokemuksia Brenneriltä ostamasta lastusta noin 6kk ja hyvin pelittää. Pelkäsin tosiaan katsastukseen mennessä jos lambda olisi vioittunut tai muuten pakokaasuarvot metsässä. Kuitenkaan arvoissa ei ollut eroa vakiolastuun.

                Itse suosittelen väännön kasvun ja pienemmän kulutuksen vuoksi.

                Autohan on e36 ja M50b25
                Mulla taas kyrvähtäny 2 lambdaa lastun myötä polessa vuodessa. Vasaralla paskaks moiset satiaiset saatana!

                Comment

                • Autobahnboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 400
                  • Espoo

                  #23
                  Pimari, mistä ja mikä lastu autossa oli kiinni?

                  Kyllä olisin saattanut kyseisessä tilanteessa itsekkin tuhota lastun.

                  Comment

                  • Pimari
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 43

                    #24
                    Tämän foorumin myyntipalstalta tilattu "motronicin" lastu. Eka lambda hajos noin 2kk lastun asennuksen jälkeen, ja toinen lambda hajos myös apaut 2kk:n sisällä uuden anturin vaihdon jälkeen.

                    Mulla tämä riskiryhmän kosla ni en tiä miten sitte vaikuttaa asiaan, mutta lastua ei tuohon enää tule.
                    Last edited by Pimari; 20-04-2007, 23:58.

                    Comment

                    • Bääm
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 401
                      • Pori

                      #25
                      Originally posted by tero_v View Post
                      20hp vapari koneeseen lisää... voiko olla:think edelliseen 1.8T passattiin tuli lastulla vaan 29hp ja 66nm lisää. se oli muutenkin ihme auto. ei ollu ku teho putki niin siitä irtos jo 170hp ja 230nm ja lastun laiton jälkeen 199hp ja 296nm.
                      Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta.. Eikös noissa 1.8T koneissa ole oikeasti enemmän kuin se 150 (?), että konetta ois päivitetty, mutta kuitenkaan ilmotettua tehoa ei ole muutettu. Oliko jossain jopa 180. Nää on näitä kuullut_kaverilta_ties_koska..

                      Saattoi mennä jopa ohi aiheen.
                      330d -03 M57N

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Tuli tuossa dynotettua Brennerin kauppaamaa lastua omaan 535:een ja tehonkasvu oli huimat +1,9Hp ja väännönkasvu suorastaan dramaattinen +0,3Nm vakiolastuun varrattuna
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #27
                          Originally posted by Leka View Post
                          Tuli tuossa dynotettua Brennerin kauppaamaa lastua omaan 535:een ja tehonkasvu oli huimat +1,9Hp ja väännönkasvu suorastaan dramaattinen +0,3Nm vakiolastuun varrattuna
                          Saiskos ennen/jälkeen käppyröitä näkyville?
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 972
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            #28
                            Originally posted by Bääm View Post
                            Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta.. Eikös noissa 1.8T koneissa ole oikeasti enemmän kuin se 150 (?), että konetta ois päivitetty, mutta kuitenkaan ilmotettua tehoa ei ole muutettu. Oliko jossain jopa 180. Nää on näitä kuullut_kaverilta_ties_koska..

                            Saattoi mennä jopa ohi aiheen.
                            juu no noissa vanhemmissa vaijerikaasullisissa on ollu aina ilmoitettua enemmän... omassa se bsr:n catback vaikutti n.5kw.
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • Tuuve
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 733
                              • Pk-seutu

                              #29
                              Originally posted by Bääm View Post
                              Minähän en asiasta mitään tiedä, mutta.. Eikös noissa 1.8T koneissa ole oikeasti enemmän kuin se 150 (?), että konetta ois päivitetty, mutta kuitenkaan ilmotettua tehoa ei ole muutettu. Oliko jossain jopa 180. Nää on näitä kuullut_kaverilta_ties_koska..

                              Saattoi mennä jopa ohi aiheen.
                              Onhan tuota VAGin 1.8T:ä saanut tehohaitarilla 150hv-225hv.
                              BMW X5 E53 4.8is

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by jakusa View Post
                                Saiskos ennen/jälkeen käppyröitä näkyville?
                                Eipä noissa silminnähtävää eroa ole paitsi "Motronics" virilastulla tehokäyrässä on tasainen kohta välillä n.2700-2900 rpm ja vääntökäyrä tekee vakiolastua huomattavasti jyrkemmän pudotuksen n.1800-2200 rpm kohdalla vakiolastuun verrattuna...
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎