Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pätkäseen kovilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mabo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 499
    • Turku

    Pätkäseen kovilla kierroksilla.

    Tää nyt on varmaan ollu jo miljoona kertaa foorumilla mutta en pikasesti ainakaan löytäny mitään.

    Eli auto on E30 320i, m20b20 koneella, ajettu n. 194 tkm. Normaalisti kun ajelee, eli ei tee mitään kauheita kiihdytyksiä ajo sujuu aivan mainiosti mutta kun kerran kenkäsee kunnolla n. 4000-5000rpm niin sitten alkaa nykiä. Ihan kuin välillä kone "sammuis". Ihan pieniä nykäisyjä mutta useasti. Sitten kans on sellanen että kun sitä kaasua antaa reippaasti vaikka 2- tai 3-vaihteella niin jossain 4500 kierroksen tuntumassa nykäsee oikeen reilusti ja sitten alkaa ne pienet nykimiset isommilla vaihteilla. Sitten kans on tapahtunu aika useesti silleen, että kun ekaks ajelee ihan rauhassa ja sitten yhtäkkiä kurvissa kun on vaihtanut pienempää silmään ja alkaa nostaa kytkintä niin auto sammuu.

    Kaikki tää on alkanu vähän aikaa "imuääntenkoventajan" asennuksen jälkeen, joten voisikohan ilmanotto puolessa olla jotain vikaa? Vai sytytyksessä?
    Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
    Nyk. E34 525ia
    Ex. E30 320tic
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Villi veikkaus.
    Sulla on pöyrijän juosi kuoleentunut. Ja jos nopeesti polkasee niin se menee tappiin ja pätkäsee sytkän?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • mabo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 499
      • Turku

      #3
      5 päivää vanha pyörijä...

      vai onko se joku toinen juttu?
      Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
      Nyk. E34 525ia
      Ex. E30 320tic

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        jaa no sitten se tuskin on siinä. Jos oletetaan että uudet varaosat ovat kunnossa.
        jos on mahollista niin koittaa vaikka toisella ilmamäärämittarilla.
        Eipä tommosta vikaa ole vielä ollut
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • nemesis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 617
          • kymenlaakso

          #5
          ittellä on ilmentynyt aivan samanlaiset ongelmat tässä viimesenparin viikon aikana.

          kuulin kaverilta että bensavuoto voisi olla syy, eli isoilla kierroksilla se "imaisisi" ilma kuplan sisään putkistoon ja sitten menoloppuis kun se ei saa ruokaa.
          no putkistossa oli yks paikka joka epäilytti, korjasin sen, vika säilyi.

          sitten tuli ehdotukseksi bensapumppu, että b.pumppu vetelisi viimeisiään, no ostin uuden, eikä auttanut.

          enää ei tuu mieleen kuin että voisiko olla bensapaineen säädin tai sen alipaineletku jotenkin rikki, kun ainakin omassa autossani joka on motronic 2litranen kutonen, niin imusarjalta (jokin anturi) menee alipaine letku b.painesäätimelle.
          Eli voisiko vika olla tuossa bensapaineen säätimessä, snelaipaine letkussa tai letkun päässä anturassa?

          ainiin, ja moottori on kat-versio josta katti heitty kuikkaan
          E30 kesä-autona

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Voipi olla myös keinuvivut tai nokka-akseli kulunut.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              no eikait se aloita tuollasta ihan 1-2 eli nää oireet ainaskin ittelle tuli aivan yllättäen ja ei oo pois lähteny.

              sen verta oon tuota nyt seuraillu,l että tuntuis tuo "tehojen katoaminen" olevan tuossa about 3500 rpm sillon kun pitäs koneen löytää se teho alue niin sen kynnyksellä se tekee tuon että häviää kaikki, sitten kun vähän höllää kaasua niin taas mennään...

              niin ja tää meitin auto on tollanen 316 -88 -> 2.0 kutonen 88 kone -nippuside...
              E30 kesä-autona

              Comment

              • mabo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 499
                • Turku

                #8
                saako ne selville noissa autosähköhuoltamoilla selville testillä jos jokin vuoto on, jollain vastaavalla testillä kuin ne teki meikäläisen ex-golffille, se oli joku vilkkutesti koneella tai tms?

                alkaa pikkuhiljaa ottaa pannuun tälläne touhu. tänää ei menny ovet lukkoon, eilen ei auto käynnistyny ja joka päivä pätkii :juo
                ratkaisut:
                1. ovilukitus -> ei voi tietää mikä siihen iski. kumminki alko taas toimimaan 8)
                2. auto ei käynnistyny ku johdot oli akussa viturallaa :lol: olin taas säätäny jotai.
                3. pätkimiseen vois kokeilla uutta pa-pumppua, huomenna vois hommata sellasen töistä... maksaa kumminki hunajaa :|

                ainii!
                4. käsijarrusysteemit takana hiukan sekaisin -> kivaa kolinaa, vinkumista ja raavintaa :juo :juo :juo no oli hiukan noin kilvet takana mädät ku vaihoin sinne levyt mutta uudet jo tilattu ja saatu ja tiistaina kuntoon.

                edittii: mul on muuten katiton kutvonen -89
                Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                Nyk. E34 525ia
                Ex. E30 320tic

                Comment

                • T.L
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 34

                  #9
                  Ootko kattonu et sulla on bensapumppu ok? Itellä oli niin kulahtanu että teki samalla lailla eli ei jaksa ajossa kiertää kun joku 4500 rpm mut ilman rasitusta toimii ok. Eli jos pumppu on niin loppu ettei bensa riitä ja pumpusta ei jää mitään vikakoodii

                  Comment

                  • nemesis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 617
                    • kymenlaakso

                    #10
                    MAbo - älä mee ekana ostaan uutta p.a pumppua, itte ostin eikä auttanut, hommaa jostain vehe millä saat testattua että riittääkö polttoainepaineet, eli voisko olla vika joko sun bensapaineen säätimessä vai pumpussa....
                    säästää selvää rahaa...
                    E30 kesä-autona

                    Comment

                    • T.L
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 34

                      #11
                      Joo voihan se vika olla muuallakin kun pumpussa ja kannattaa testaa onko vanhas osassa mitään vikaa ennen ku lähtee ostaa uutta, voi tulla aika kallista tollee kokeilemalla uutta osaa sinne tänne, mutta vaikuttais siltä että syystä tai toisesta ei saa tarpeeks polttoainetta

                      Comment

                      • mabo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 499
                        • Turku

                        #12
                        juu en nyt mitää pumppua ostanukkaa mut aattelin et jos oisin kokeillu töissä sellasta uutta siihen :wink: ei kellää olis turun lähel yhtä ylimääräistä millä voisin kokeilla kun ei takuuvastaava oikeen töissä nauttinu ajatuksesta, että lainaisin yhtä :lol:

                        ei kellää olis mitää aavistusta missä vois olla vikaa tai jotain "testiä" miten sais tietää missä vika on? tai sit mä vaan ajan teboil aaltosille testiin...
                        prkl.. no huomenna sit ne jarrusysteemit kuntoon kuitenki. :roll:
                        Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                        Nyk. E34 525ia
                        Ex. E30 320tic

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          No vielä vois koittaa pistää mittaria sinne sun tänne. Eli painemittari bensalinjaan, Vaikka sytkälamppu tulpanjohtoon ja vielä yleismittari suuttimen liittimeen. Ja sitten ajamaan ja kattoo mikä pätkii sillon kun kone pätkäsee.
                          Se toteuttamienen voi sitten olla hankalaa ainakin yleismittarin kanssa ja kun niitä pitäs ajossa vielä katsoa.
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • nemesis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 617
                            • kymenlaakso

                            #14
                            noniin, omat ongelmani olen toistaiseksi saanut ratkottua.

                            tein sellasen tempun että putsasin kaasuläpän ja herkistelin sitä crc:llä sekä otin ilmamäärä mittarin auki, ja sieltä piirlevyltä siirsin ne 2 nastaa jotka "hihtävät" pitkin kupari liuskaa edes takas (viimesen 15vuotta) uuteen kohtaan jossa ne taas saavat seuraavat 15vuotta hiihtää rauhassa.

                            paketti kasaan ja kovaa ajoa, ei rykinää eikä muitakaan oireita toistaiseksi.... tein tämän tuossa päivällä, eli päässyt jo ajelemaan tallilta kotia, kotoo töihin ja takas rauhassa... saas nähdä kauan kestää....
                            E30 kesä-autona

                            Comment

                            • 325tds
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 293

                              #15
                              Oletko tulppia vaihtanut milloin? Oireet on samat kuin huonoilla tulpilla nykii yläkierroksilla. Saattaa riisimaan uusillakin tehdä tuota. Kokeile Bossin W8DC tulppia mulla ainakin pelannut parhaiten eivätkä ole edes kalliita.
                              E93 vaimon
                              ex
                              E70 3.0 SD
                              E46x2
                              M5 E39
                              325tds E36
                              M535i E28
                              323i E30
                              323 E21




                              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎