Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA!!! 535i-91 lämmöt nousee..mikä avuksi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janispetke118
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 4

    APUA!!! 535i-91 lämmöt nousee..mikä avuksi??

    joo, ajaessa lämmöt kyllä on ihan normaalit (puolesa välissä) mutta kun pysähyt ja annat käyvä vähän aikaa ni lämmöt nousee yhen välin ja jäävät siihen ja joku puhallin lähtee päälle vissii flekti, en tiijä...mitä tehdä??neuvokaa nyt hädässä olevaa ihmistä!! :? :shock: [/b] ja sit yks kysymys vielä... tyhjä käynti soutaa??mikä avuksi??
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    Mulla oli sama vika 535:sessa.Ku ilmasin jäähdytys järjestelmän nii autto.Vika voi olla myös vesipumpussa.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Henry
      Mulla oli sama vika 535:sessa.Ku ilmasin jäähdytys järjestelmän nii autto.Vika voi olla myös vesipumpussa.
      Tai tukkoinen jäähdytin. Tyhjäkäyntiin vähän tarkennusta... Kokoajan humppaa vai?

      Edit: Ja viallinen visko tietenkin aiheuttaa lämpöjen nousua kun auto ei liiku.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:07.
        ///Motorporot

        Comment

        • rei7pir8
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 248

          #5
          Originally posted by Raine
          Minulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.

          Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?
          Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!
          525iA -91
          518i -90
          324tdic -88

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Originally posted by rei7pir8
            Originally posted by Raine
            Minulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.

            Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?
            Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!
            Joo mulla oli samat oireet ja ostin UUDEN viskon (en siis mitään purkaamoromua), niin vika loppu siihen. Kyllä se moottorituuletin pyörii vaikka visko olis paska, mut se pyörii huomattavasti kovempaa sit jos visko toimii (ja kone on kuuma). Eli se viskopropelli pyörii hiljaa ku kone on kylmä ja sit kuumentuessa se visko "tarraa kiinni" ja propelli pyörii huomattavasti kovempaa. Jos termarissa olis vikaa niin se näkyis mitä luultavimmin myös auton liikkuessa. Ei tietysti aina..

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Joo samaa vikaa ollu kans ja uus visko odottaa pöydällä. Ei liene tervettä kun lämmöt lähestyy punasta ja pikkusormella voi pysäyttää viskon ja heittää väärään suuntaan :wink:
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • janispetke118
                Newbiemmer
                • Aug 2004
                • 4

                #8
                kiitos..pitää kokeilla uuta viskoa.. mut siinä on yks pien mutta..vaihoin 3pytyn venttiiliin keinun ja kantta piti vähän löysätä ni oisko voinu mennä vettä sekaan?? kumminkaan öljy tikus ei näy mitään...... :oops:
                tyhjä käynti soutaa 900-850 välillä ja ko ilmastointi lähtee päälle ni tippuu 500 sataan ja tääs sama homma jatkuu...paljon muuten uus visko maksaa?? mikä on vikana ko ikkunat menee huuruun ko sammuttaa auton ko ilmastointi on ollu päällä??? ja ko lyöt auton uuestaan tulille ni se työntää vähän aikaan aivan sairaan kosteeta ilmaa?? neuvoja otetaan vastaan!! :?: onkos muuten raitis ilman suodatin missä päin??ko luulen et se on siinä vika..... :|

                Comment

                • janispetke118
                  Newbiemmer
                  • Aug 2004
                  • 4

                  #9
                  kiitos..pitää kokeilla uuta viskoa.. mut siinä on yks pien mutta..vaihoin 3pytyn venttiiliin keinun ja kantta piti vähän löysätä ni oisko voinu mennä vettä sekaan?? kumminkaan öljy tikus ei näy mitään...... :oops:
                  tyhjä käynti soutaa 900-850 välillä ja ko ilmastointi lähtee päälle ni tippuu 500 sataan ja tääs sama homma jatkuu...paljon muuten uus visko maksaa?? mikä on vikana ko ikkunat menee huuruun ko sammuttaa auton ko ilmastointi on ollu päällä??? ja ko lyöt auton uuestaan tulille ni se työntää vähän aikaan aivan sairaan kosteeta ilmaa?? neuvoja otetaan vastaan!! :?: onkos muuten raitis ilman suodatin missä päin??ko luulen et se on siinä vika..... :|

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Aina kun ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle tyhjäkäyntikierrokset pitäis nousta, ilmastoinnin painekytkimeltä ja flektin releiltä menee tieto DME:lle

                    Raitisilmasuodattimen vaihdosta haulla monta topikkia.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ..........
                      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:07.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        100-200€
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #13
                          Originally posted by Raine
                          Originally posted by sqxo
                          Originally posted by rei7pir8
                          Originally posted by Raine
                          Minulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.

                          Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?
                          Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!
                          Joo mulla oli samat oireet ja ostin UUDEN viskon (en siis mitään purkaamoromua), niin vika loppu siihen. Kyllä se moottorituuletin pyörii vaikka visko olis paska, mut se pyörii huomattavasti kovempaa sit jos visko toimii (ja kone on kuuma). Eli se viskopropelli pyörii hiljaa ku kone on kylmä ja sit kuumentuessa se visko "tarraa kiinni" ja propelli pyörii huomattavasti kovempaa. Jos termarissa olis vikaa niin se näkyis mitä luultavimmin myös auton liikkuessa. Ei tietysti aina..
                          Ahaa. Eli pitääpä sitten lähtiä hommaamaan uutta viskoa. Paljos semmosella sitten on hintaa ? Ostitko orkkis osan vai jonku tarvikehärpäkkeen ?
                          Ostin AD-varaosasta, kyllä siihen tais jotain yli 100€ mennä, tosin mun auto on E28, eli en tiiä onko just sama visko sullakin. Oli kumminki jotain ihan laatumerkkiä, Bosch tai jotain, ei mikään "made in hong kong".

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #14
                            ..........
                            Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:06.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • tuontiauto
                              Newbiemmer
                              • Mar 2004
                              • 18

                              #15
                              Äimistelen E30 318i lämpöilmiötä, M40 kone.
                              Lämmöt pysyy ajossa jotakuinkin puolivälissä mut kun ajat koneen
                              käyntilämpöseksi ja pysäytät niin hetken päästä lämpömittari lähes
                              punasella.Sitten kun laitat käyntiin niin vesipumppu kun käy hetken niin
                              putoaa jopa alle puolenvälin (riippuu kauanko jäähtyy)
                              Vedet ok ja öljyt, termari toimii, viskoflekti uusittu,vesipumppu uusittu
                              remminvaihdon yhteydessä ,eikä ilmaakaan pitäs olla.
                              Valehteleeko anturi?Jotenkin ymmärrän et lohkon lämpö siirtyy jäähdytys
                              nesteeseen ja lämmöt voi nousta paikallisesti(riippuen missä anturi)
                              mut et punaselle...!!! Onko toi ihan normaalia?
                              Mittailin pintalämpömittarilla sieltä täältä, termostaatin kotelossa 93*C
                              paluu puolella syylarin jälkeen 89 *C

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎