joo, ajaessa lämmöt kyllä on ihan normaalit (puolesa välissä) mutta kun pysähyt ja annat käyvä vähän aikaa ni lämmöt nousee yhen välin ja jäävät siihen ja joku puhallin lähtee päälle vissii flekti, en tiijä...mitä tehdä??neuvokaa nyt hädässä olevaa ihmistä!! :? :shock: [/b] ja sit yks kysymys vielä... tyhjä käynti soutaa??mikä avuksi??
APUA!!! 535i-91 lämmöt nousee..mikä avuksi??
Collapse
X
-
Tags: None
-
Tai tukkoinen jäähdytin. Tyhjäkäyntiin vähän tarkennusta... Kokoajan humppaa vai?Originally posted by HenryMulla oli sama vika 535:sessa.Ku ilmasin jäähdytys järjestelmän nii autto.Vika voi olla myös vesipumpussa.
Edit: Ja viallinen visko tietenkin aiheuttaa lämpöjen nousua kun auto ei liiku.
Comment
-
Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!Originally posted by RaineMinulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.
Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
Joo mulla oli samat oireet ja ostin UUDEN viskon (en siis mitään purkaamoromua), niin vika loppu siihen. Kyllä se moottorituuletin pyörii vaikka visko olis paska, mut se pyörii huomattavasti kovempaa sit jos visko toimii (ja kone on kuuma). Eli se viskopropelli pyörii hiljaa ku kone on kylmä ja sit kuumentuessa se visko "tarraa kiinni" ja propelli pyörii huomattavasti kovempaa. Jos termarissa olis vikaa niin se näkyis mitä luultavimmin myös auton liikkuessa. Ei tietysti aina..Originally posted by rei7pir8Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!Originally posted by RaineMinulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.
Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?
Comment
-
kiitos..pitää kokeilla uuta viskoa.. mut siinä on yks pien mutta..vaihoin 3pytyn venttiiliin keinun ja kantta piti vähän löysätä ni oisko voinu mennä vettä sekaan?? kumminkaan öljy tikus ei näy mitään...... :oops:
tyhjä käynti soutaa 900-850 välillä ja ko ilmastointi lähtee päälle ni tippuu 500 sataan ja tääs sama homma jatkuu...paljon muuten uus visko maksaa?? mikä on vikana ko ikkunat menee huuruun ko sammuttaa auton ko ilmastointi on ollu päällä??? ja ko lyöt auton uuestaan tulille ni se työntää vähän aikaan aivan sairaan kosteeta ilmaa?? neuvoja otetaan vastaan!! :?: onkos muuten raitis ilman suodatin missä päin??ko luulen et se on siinä vika..... :|
Comment
-
kiitos..pitää kokeilla uuta viskoa.. mut siinä on yks pien mutta..vaihoin 3pytyn venttiiliin keinun ja kantta piti vähän löysätä ni oisko voinu mennä vettä sekaan?? kumminkaan öljy tikus ei näy mitään...... :oops:
tyhjä käynti soutaa 900-850 välillä ja ko ilmastointi lähtee päälle ni tippuu 500 sataan ja tääs sama homma jatkuu...paljon muuten uus visko maksaa?? mikä on vikana ko ikkunat menee huuruun ko sammuttaa auton ko ilmastointi on ollu päällä??? ja ko lyöt auton uuestaan tulille ni se työntää vähän aikaan aivan sairaan kosteeta ilmaa?? neuvoja otetaan vastaan!! :?: onkos muuten raitis ilman suodatin missä päin??ko luulen et se on siinä vika..... :|
Comment
-
Aina kun ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle tyhjäkäyntikierrokset pitäis nousta, ilmastoinnin painekytkimeltä ja flektin releiltä menee tieto DME:lle
Raitisilmasuodattimen vaihdosta haulla monta topikkia.
Comment
-
100-200€BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Ostin AD-varaosasta, kyllä siihen tais jotain yli 100€ mennä, tosin mun auto on E28, eli en tiiä onko just sama visko sullakin. Oli kumminki jotain ihan laatumerkkiä, Bosch tai jotain, ei mikään "made in hong kong".Originally posted by RaineAhaa. Eli pitääpä sitten lähtiä hommaamaan uutta viskoa. Paljos semmosella sitten on hintaa ? Ostitko orkkis osan vai jonku tarvikehärpäkkeen ?Originally posted by sqxoJoo mulla oli samat oireet ja ostin UUDEN viskon (en siis mitään purkaamoromua), niin vika loppu siihen. Kyllä se moottorituuletin pyörii vaikka visko olis paska, mut se pyörii huomattavasti kovempaa sit jos visko toimii (ja kone on kuuma). Eli se viskopropelli pyörii hiljaa ku kone on kylmä ja sit kuumentuessa se visko "tarraa kiinni" ja propelli pyörii huomattavasti kovempaa. Jos termarissa olis vikaa niin se näkyis mitä luultavimmin myös auton liikkuessa. Ei tietysti aina..Originally posted by rei7pir8Sulla on visko kaputt! Se tuuletin kyllä pyörii aina mukana mutta lämmetessä sen viskon pitää muuttua jäykemmäksi. Sitä on tosi vaikea tietää onko se rikki muuten kuin jos lämmöt alkaa nouseen paikallaan niin se on varma merkki!Originally posted by RaineMinulla on samaa ongelmaa -92 520i:ssä. Eli vaikka laittaa ihan kylmästä käymään niin ei mene kauaa kun lämmöt on puolessa välissä ja menee vaikka tappiin asti jos antaa olla. Mutta kun lähtee ajamaan niin heti laskee ja pysyy kurissa. Saman tekee paikallaan liikennevaloissakin jos on oikein kuuma ilma.
Ite epäilen, että termostaatti jumittaa tai jotain. Tuuletin pyörii kuitenkin koko ajan kun auton laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pitäskö sen sitten olla pysähdyksissä silloin kun laittaa kylmästä käyntiin ? Ja lähteä sitten vasta pyörimään kun lämmöt ylittää tietyn rajan ?
Comment
-
Äimistelen E30 318i lämpöilmiötä, M40 kone.
Lämmöt pysyy ajossa jotakuinkin puolivälissä mut kun ajat koneen
käyntilämpöseksi ja pysäytät niin hetken päästä lämpömittari lähes
punasella.Sitten kun laitat käyntiin niin vesipumppu kun käy hetken niin
putoaa jopa alle puolenvälin (riippuu kauanko jäähtyy)
Vedet ok ja öljyt, termari toimii, viskoflekti uusittu,vesipumppu uusittu
remminvaihdon yhteydessä ,eikä ilmaakaan pitäs olla.
Valehteleeko anturi?Jotenkin ymmärrän et lohkon lämpö siirtyy jäähdytys
nesteeseen ja lämmöt voi nousta paikallisesti(riippuen missä anturi)
mut et punaselle...!!! Onko toi ihan normaalia?
Mittailin pintalämpömittarilla sieltä täältä, termostaatin kotelossa 93*C
paluu puolella syylarin jälkeen 89 *C
Comment
Comment