Announcement

Collapse
No announcement yet.

325->320->325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapza_s
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 102

    325->320->325

    Eli bemari on tällä hetkellä 320. Kone on ilmeisesti suomi autosta mutta kori on saksan tuonti. Suomeen tullessaan 325 korista on poistettu moottori ja vaihdettu tilalle suomi 320. prosentteja on rek. otteen mukaan 44%.

    Prosentteja ei kuulemma voi enää vähentää? Mutta voinko muuttaa autoon vielä 325 moottorin ja laittaa kylkeen kenties vielä turbonkin.:think
    Pitäskö täs lukee jotai fiksua?
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #2
    Eipä taida onnistua, uusien sääntöjen mukaan jo pelkkä koppa on 46%.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • PeliMies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 391
      • JSÄ

      #3
      Originally posted by bmwm5e28 View Post
      Eipä taida onnistua, uusien sääntöjen mukaan jo pelkkä koppa on 46%.
      Hmm, mun entisessä 735ssa oli kori otettu 728sta ja prosentit oli 20...
      Ite olen ihmetellyt kanssa tuota, että saako autosta enää "orkkista" jos siihen vaihtaa takasin oikeat/alkuperäiset romppeet.
      ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        Originally posted by PeliMies View Post
        Hmm, mun entisessä 735ssa oli kori otettu 728sta ja prosentit oli 20...
        Ite olen ihmetellyt kanssa tuota, että saako autosta enää "orkkista" jos siihen vaihtaa takasin oikeat/alkuperäiset romppeet.
        Prosentteja ei pyyhitä pois.

        Sun korinvaihto oli tehty ennen 1.1.07 joten vanhojen sääntöjen mukaan, veikkaan?
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • tapza_s
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 102

          #5
          joo on tehty ennen 1.1.07. Ei oo nyt rek. otetta tässä muut muistaakseni muutos on tehty 2002.
          Pitäskö täs lukee jotai fiksua?

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Mutta eihän kertaalleen vaihdetuista osista oteta prosentteja uudestaan? Eli kyllähän sinne sillon vois tehdä 320->325 muutoksen mun mielestä koska samoja osiahan siä taas pyöritellään, vai?
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • ufo777
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 371
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Lallevihtinen View Post
              Mutta eihän kertaalleen vaihdetuista osista oteta prosentteja uudestaan? Eli kyllähän sinne sillon vois tehdä 320->325 muutoksen mun mielestä koska samoja osiahan siä taas pyöritellään, vai?
              Jos ymmärrän oikein niin tässä ei ole kysy tv:stä vaan korinvaihdosta. Eli lisää procentteja tulee.
              Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

              Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Mutta eihän kertaalleen vaihdetuista osista oteta prosentteja uudestaan? Eli kyllähän sinne sillon vois tehdä 320->325 muutoksen mun mielestä koska samoja osiahan siä taas pyöritellään, vai?
                Paitsi että kanta-auto tässä on suomi-320i, josta on nimenomaan jäljellä vain nämä tekniikan osat + pikkunippelit. Eli prosentit menee yli että heilahtaa, moottori on jo yksinään 14%.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • MikkoV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 631
                  • Sastamala

                  #9
                  Juu ei todellakaan voi. vaihtaa konetta, vaihdelaatikkoa, akselistoja, todennäköisesti sisustaa, penkkejä jne.

                  Ihmisillä tuntuu ihme kyllä olevan totaalisesti hukassa termit "tekniikanvaihto" ja "korinvaihto".

                  Otetaan nyt kaksi rautalangasta väännettyä esimerkkiä.

                  Korinvaihto:
                  Juurikin alkuperäiskysymyksen tapaus. On ollut alkuperäinen suomi-auto E30 320i, todennäköisesti läpilaho tai kolaroitu. On hommattu saksasta 325i ja vaihdettu tähän tästä suomi-autosta kone,laatikko, akselistot, kojelautaa, sisusta, puskurit jne. Eli kun suomi-autosta on laskennallisesti yli 50% osia niin ei peritä autoveroa, paperit jäävät luonnollisesti tästä suomi-autosta, auton mallimerkintä ei muutu vaikka tyyppi muuttuisikin. Yleisimmät sovellukset: perus E30 -> Cabrio, Ambulanssimersu -> coupemersu, perus 4d tolppa jenkki -> muskelijenkki.
                  (Yleisemmin jätetty jotain noista työläämmin vaihdettavista tekemättä ja ruuvattu silloin rekisteröinti katsastuksen ajaksi esim konepelti ja ovet vanhasta, leiman jälkeen sitten omantunnon mukaan osaa takaisin, selväähän on että kun näitä kanta-auton muutenkin kortilla olevia "prosenttiosia" aletaan vaihtamaan, kanta-auton osuus laskee alle 50%, jos tämä huomataan esim. katsastuksella, auto menee käyttökieltoon ja kilvet lähtee PYSYVÄSTI.)


                  Tekniikanvaihto:
                  Yleisin esimerkki lienee E30 316 johon vaihdettu saksantuonti 325i tekniikka, sisusta jne. muut speciaalihilppeet, kertaalleen vaihdettuja tekniikan osia saa vaihtaa uudelleenkin prosenttejen kärsimättä enempää
                  E70 3.0SD -08
                  .................................................. ................................
                  Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                  Comment

                  • pmtk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1560
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by MikkoV View Post
                    Tekniikanvaihto:
                    Yleisin esimerkki lienee E30 316 johon vaihdettu saksantuonti 325i tekniikka, sisusta jne. muut speciaalihilppeet, kertaalleen vaihdettuja tekniikan osia saa vaihtaa uudelleenkin prosenttejen kärsimättä enempää
                    Tarkottaako tämä siis sitä, että edelliseen esimerkkiin saa vaihtaa jonkun toisen koneen prosenttien muuttumatta? Itsellä on 316, johon laitettu m20b20 + vähän muuta hilpettä. Joskus olen pienessä päässäni, sitä kummemmin selvittämättä, miettinyt, saako tuohon laittaa m20b25:sen niin ettei prosentit kasva. Kyse nyt siis pelkästä koneesta - alustasta tulisi tietenkin lisää.
                    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by pmtk View Post
                      Tarkottaako tämä siis sitä, että edelliseen esimerkkiin saa vaihtaa jonkun toisen koneen prosenttien muuttumatta? Itsellä on 316, johon laitettu m20b20 + vähän muuta hilpettä. Joskus olen pienessä päässäni, sitä kummemmin selvittämättä, miettinyt, saako tuohon laittaa m20b25:sen niin ettei prosentit kasva. Kyse nyt siis pelkästä koneesta - alustasta tulisi tietenkin lisää.
                      Kylläpä, sanotaan nyt vaikka peukalosäännöksi se, ettei autossa voi olla yli 100% osia, eli moottorin voi halutessaan vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa, jolloin prosentit eivät moottorin osalta kasva, jos samalla joudut tekemään alusta muutoksia niin niistä sitten tietenkin menee prosentit, jos ei ole aiemmin mennyt. Jarrujen muuttamisesta paremmiksi ei nykyisellään pitäisi mennä prosentteja.

                      Jos autosi teknisesti vastaa nyt 320i mallia, joutuisit vaihtamaan vielä ainakin laatikon, perämurikan, etutolpat, takajarrut. eli roppakaupalla tulisi silti lisää niitä prosentteja.
                      Olli.

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Kylläpä, sanotaan nyt vaikka peukalosäännöksi se, ettei autossa voi olla yli 100% osia, eli moottorin voi halutessaan vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa, jolloin prosentit eivät moottorin osalta kasva, jos samalla joudut tekemään alusta muutoksia niin niistä sitten tietenkin menee prosentit, jos ei ole aiemmin mennyt. Jarrujen muuttamisesta paremmiksi ei nykyisellään pitäisi mennä prosentteja.

                        Jos autosi teknisesti vastaa nyt 320i mallia, joutuisit vaihtamaan vielä ainakin laatikon, perämurikan, etutolpat, takajarrut. eli roppakaupalla tulisi silti lisää niitä prosentteja.
                        Tämäpä selvä. Pelissä on 320:sen laatikko ja jostain syystä myös isot tolpat. Prosentteja 25%. Kun se kerran on tv-peli, niin miksei sitten samalla isommalla koneella? Kori on ihan hyvässä kunnossa. Eihän siinä taloudellisesti mitään järkeä ole, mutta harrastuksen vuoksi.
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by eeki View Post
                          Paitsi että kanta-auto tässä on suomi-320i, josta on nimenomaan jäljellä vain nämä tekniikan osat + pikkunippelit. Eli prosentit menee yli että heilahtaa, moottori on jo yksinään 14%.
                          Noniin, minä ja luku taitoni....ehkä se äikän ope oli joskun oikeessa. Jep, eli ei tosiaan homma onnistu.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎