Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin pesu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Hyvä... Kiitos tiedoista!

    Mietin vaan sitä, että kuinkahan onnistun varomaan esim. laturia... Kuitenkin sen verran siitä aina roiskuu kun rapataan. No, jospa se toimisi pesunkin jälkeen ...

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #17
      Laturi ja mahdolliset sähköboksit kannattaa suojata muovipussilla tms. Lisäksi pesun jälkeen on syytä tarkastaa, ettei sytytystulppien syvennyksissä lillu vettä. Paikkojen kuivaamiseen paineilma on yliveto.

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #18
        E60 konehuoneen pesu

        Alkaa olla toi konehuone niin pahasti pölyinen, että kaipais jo pesua. Ei oo tullu "uskallettua" sitä vielä pestä..niin ajattelin kysyä että mitä paikkoja kannattais suojata esim muovipussilla tms? Tuskin toi pesu ny mitää rakettitiedettä on mutta ku tuntuu että pellin alla on niin pirusti sähkö-sälää:think
        Kaikenlaiset vinkit tervetulleita kiitos
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5425
          • S:t Karins

          #19
          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          Alkaa olla toi konehuone niin pahasti pölyinen, että kaipais jo pesua. Ei oo tullu "uskallettua" sitä vielä pestä..niin ajattelin kysyä että mitä paikkoja kannattais suojata esim muovipussilla tms? Tuskin toi pesu ny mitää rakettitiedettä on mutta ku tuntuu että pellin alla on niin pirusti sähkö-sälää:think
          Kaikenlaiset vinkit tervetulleita kiitos
          Itse olen sumuttanut peltiosiin liuotinta ja sen jälkeen painepesurilla huuhdellut "kauempaa" pölyt ja paskat pois. Ei ole ongelmia ilmennyt...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Jamppa1983
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 739
            • Pirkanmaa

            #20
            Kunhan ei ihan heti sammutuksen lähkeen rupee suihkii vettä varsinkin jos pakosarja on vielä punahehkussa. Kylmänä parempi pestä. Ei oo ainakaan mulla yksikään auto ruennut temppuilee vaikka surutta oon painepesurilla on pessyt.
            Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

            M3 e90 & "M3" e30 turbo

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              #21
              Kaikista autoista on tullut "surutta" pestyä konehuone useampaan kertaan liuottimilla ja painepesurilla + kuivaus paineilmalla.

              Että ihan maalaisjärjellä pärjää, kun nyt ei ihan 200baaria joka liittimelle tarjoile niin seuraksena ei oo kun puhdas konehuone

              Niin ja hifistelijähän laittaa vielä muovinhoitoaineet perään
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                #22
                Viime kesänä ballasti hajos konetta pestessä, yritin kyllä olla ruiskimatta sähkölaitteisiin
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  #23
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Kaikista autoista on tullut "surutta" pestyä konehuone useampaan kertaan liuottimilla ja painepesurilla + kuivaus paineilmalla.

                  Että ihan maalaisjärjellä pärjää, kun nyt ei ihan 200baaria joka liittimelle tarjoile niin seuraksena ei oo kun puhdas konehuone

                  Niin ja hifistelijähän laittaa vielä muovinhoitoaineet perään
                  Näin on.

                  Auto Glymin Vinyl & Rubber Care märkään konetilaan ja antaa kuivua... Ja hyvä tuli.

                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Nikoh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 979
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Itellä kans ballasti meinas temppuilla, mutta säikähdyksellä, ballastin avaamisella ja kuivaamisella selvittiin. Muuten ei ole mitään ongelmia ollu moottoripesujen yhteydessä ja kun tosiaan maalaisjärkeä käyttäen pesee.
                    ///Motorporot
                    E34 ///M5 -91
                    E28 535iA projekti
                    ex E91 330xd M-Sport -06
                    ex E38 740 iL
                    ex E39 M5 -01
                    ex E60 530iA M-Sport -04
                    ex E34 520i

                    Comment

                    • camshaft
                      BTCF Member
                      • Sep 2016
                      • 539
                      • Kotka

                      #25
                      Laitetaanpas nostoa wanhaan topicciin... tarttisi M52TU pistää vähän pesulle, sen verran alkaa pölyä ja smäidää olemaan ettei enää miellytä silmää...

                      Mitä aineita olette käyttäneet viimeistelyyn/suojaukseen pesun jälkeen? Joku ihan perus WD-40-suihkutus ja pyyhintä siistiksi mikrokuidulla, vai jotain spessumpaa trim shine -tms. ainetta?
                      "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                      Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                      Comment

                      • Suh0
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2016
                        • 530
                        • Akaa

                        #26
                        Sonaxin plastic care on hyvä aine tuohon viimeistelyyn. Voi vaikka sumutella pesun jälkeen märkään pintaan ja kotvasen kuluttua pyyhkiä vielä tasaiseksi, suosittelen
                        Turbo GSX-R
                        E36 Coupe
                        E90 325i LCI

                        Comment

                        • camshaft
                          BTCF Member
                          • Sep 2016
                          • 539
                          • Kotka

                          #27
                          OK testataan! Thanks
                          "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                          Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #28
                            Itse olen käyttänyt konehuoneen viimeistelyyn 303 Aerospace protectant. Pesun ja kuivaksi puhaltelun jälkeen tuota ainetta vaan reilusti kaikille pinnoille. Sen voi jättää tekeytymään vaikka seuraavaan päivään ja sitten pyykäisee pinnat.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • mixoo
                              BTCF Member
                              • Mar 2012
                              • 579
                              • Tuusula

                              #29
                              Itse kanssa ihan huoletta vetäny aina vaa pesuainetta suoraan ympäri konehuonetta ja sit hankausta mihin tarvii ja painepesurilla huuhtelu. Toki vähän just kattoo ettei vedä täydellä paineella kumiletkuihin ja liittimiin. Sit vaan paineilmalla kuivaus ja kovaa ajoa

                              Nyt:
                              - E91 330D M-Sport
                              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                              Comment

                              • Boomster
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 571
                                • Lohja

                                #30
                                Juuri tuli kokeiltua motonetin liuotinpesuainetta. Näitä löytyy ainakin kahta erilaista, se joka irroittaa öljyäkin. 3.90/1L. Samalla tuli napattua tuskiharja mukaan. Ihan perus huuhtelu,aineet kehiin ja pahimpiin kohtiin harjalla että lähtee kökkö irti. Ja lähtikin ihan nätisti. Aikaisemmin käyttänyt glymin moottoripesuainetta mutta aika hintavaa tavaraa ja ihan vitsillä kokeilin tuota.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎