Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiukkassuodattimellisen dieselin viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jess
    Newbiemmer
    • Nov 2003
    • 18

    Hiukkassuodattimellisen dieselin viritys

    Onko kukaan käyttänyt säädätyksellä, esim. karalalla tai harisella -06, -07 dieseliä esim. 330d, jossa on dpf, eli hiukkassuodatin. Olen kuullut juttua ettei niitä niin helposti enää lastutella, koska suodatin ja turbo eivät kestä lastua, (pakolämmot ja paineet nousevat liiaksi). Voiko hiukkassuodattimen ottaa pois?? Onko kellään kokemuksia??
    Last edited by Jess; 01-04-2007, 16:20.
  • Jess
    Newbiemmer
    • Nov 2003
    • 18

    #2
    Eikö kukaan tiedä tehonlisäyksestä -06 -07 diesel bemariin?? Täytyy varmaa soitella suoraan esim. karalalle. Kyselin vaa et, jos joku ois jo käyttänyt autoaan säädössä?

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Kerro meillekin mikä oli Mikan kanta.

      Taitaa olla täällä vaan aika harvaksellaan ko. autot ylipäätään ja vielä harvemmassa ne, jotka niitä olisivat viritelleet.

      Comment

      • 9900176
        Bimmer Rookie
        • Oct 2002
        • 64

        #4
        Karalan vastaus itelle oli n. +20hv ja 50-60Nm. Kysyin asiaa tossa viime vuoden puolella. Mulla e90 330dA.

        Mutta onhan noista otettu enemmänkin. Oon keskustellu e90postissa ranskalaisen jannun kanssa , jolla sama auto ja 283hp ja 615Nm. Ei kuulemma mitään ongelmia. Suomessa kun ei tota täyskaasua voi kuitenkaan kovin pitkään käyttää , niin eiköhän ne sen kestä.
        Last edited by 9900176; 02-04-2007, 14:20.

        Comment

        • aaronp
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 906
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by 9900176 View Post
          Karalan vastaus itelle oli n. +20hv ja 50-60Nm. Kysyin asiaa tossa viime vuoden puolella. Mulla e90 330d.

          Mutta onhan noista otettu enemmänkin. Oon keskustellu e90postissa ranskalaisen jannun kanssa , jolla sama auto ja 283hp ja 615Nm. Ei kuulemma mitään ongelmia. Suomessa kun ei tota täyskaasua voi kuitenkaan kovin pitkään käyttää , niin eiköhän ne sen kestä.

          283hp & 615nm! Voi vithu kun on noi nyky-tiisselit laiskoja...

          Comment

          • jape3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 78

            #6
            Jatketaanpa vaikka tähän juttua.
            Autona on E39 530D -03.
            Ajatuksen on joskus aikanaan tehdä paremmin virtaava pakoputkisto.

            Tarvitseeko hiukkassuodattimen olla paikallaan katsastuksessa?
            Otetaanko katsastuksessa tämän ikäisestä autosta normaali savutustesti?

            Alkuperäisen putkiston ja ahdistavuutta voisi myös kommentoida.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jape3 View Post
              Jatketaanpa vaikka tähän juttua.
              Autona on E39 530D -03.
              Ajatuksen on joskus aikanaan tehdä paremmin virtaava pakoputkisto.

              Tarvitseeko hiukkassuodattimen olla paikallaan katsastuksessa?
              Otetaanko katsastuksessa tämän ikäisestä autosta normaali savutustesti?

              Alkuperäisen putkiston ja ahdistavuutta voisi myös kommentoida.
              Ei taida olla E39:ssä DPF:ää muuten kuin retrofittinä. Katsastuksessa käytössä normaali savutustesti. Tässähän on ollut puhetta uudemmista (M57N/N2) dieseleistä.

              E39 530d(M57) virityksestä myös putkiston osalta turinaa tuolla toisessa topikissa. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • docjones
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 127

                #8
                diesel ja hiukkas-suodatin

                e39:ssä ei ole ikinä ollut hiukas-suodatinta.

                -
                JN

                Comment

                • jape3
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 78

                  #9
                  ahaa.. juu, oikea hiukkassuodatin onkin sit vasta E60:ssä.
                  hyvä hyvä, eli pirssini on siis samanlainen kuin peetruksella.

                  Ihan mielenkiinnosta, onko kellään tietoa et mikä tuo "retrofit" pömpeli on?
                  Ei taida olla pakollinen varuste..

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jape3 View Post
                    Ihan mielenkiinnosta, onko kellään tietoa et mikä tuo "retrofit" pömpeli on?
                    Ei taida olla pakollinen varuste..
                    Ovat tehtaalla jälkikäteen pömpelin suunnitelleet, jotta asiakkaan toiveesta sellainen on mahdollista asentaa. Ei ole mikään pakollinen varuste. Mahdollisesti joissakin maissa DPF:n asennuksella on saanut kompensaatiota pienentyneinä auton käyttömaksuina.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎