Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt hukassa kapiinista..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Melender
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 48
    • Espoo..

    Lämmöt hukassa kapiinista..

    Udellaanpa täältä olisiko jollakin tapahtunut samanlaista pulmatilannetta! Autoni on 325i,ja vuosimalli ollos 1987. Edellisellä viikolla menopeliini vaihdettiin ammattiliikkeessä kannentiiviste,jakopäänhihna ja kiristin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma,eli ei tule lainkaan lämmintä ilmaa ohjaamoon. Jäähdytin-nestettä on luonnollisesti,ja kiertää normaalisti. Ilmaustakin on yritetty,ja sekään ei auttanut. Olisiko termostaatti yksi vaihtoehto,entäpä vesipumppu? Kaikenlaisia ehdotuksia kuunnellaan hartaudella.. :think

    Eli ilmausta sinnikkäästi suositellaan,jotenka ei muuta kuin kärsivällisesti toistamme toimenpiteen niin pitkään että lämmitys pelittää..
    Last edited by Melender; 13-02-2011, 12:31.
    Anton..
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    #2
    Jos koneen lämmöt ovat normaaleissa ja sisään ei silti puhalla lämmintä, niin ilmaa on vielä jossain kolossa. Eli ilmaileppa vielä että saadaan lämppärin kennostakin kaikki ilma pois, niin jopas lämpenee. Tuskinpa sen kummempaa, jos lämmöt vaan normaaleissa pyörivät, silloin ei ole syytä epäillä termaria eikä vesipumppua.

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      ilimoja pitelee jos ei lämmintä tule eli keula koholleen ja auto käntiin ja sit ilmeilemaan vaan. kyllä ne aikanaan pois tulee
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Perunamaa
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 40
        • Kainuu

        #4
        Jos jäähytysjärjestelmässä on ilimaa ni eikö moottorinlämmöt humpailis missä sattuun?
        nyt: e39 525i -01
        ex: e36 328i coupe -95
        ex: e36 316i -92

        Comment

        • Vilikki
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 6309
          • Raahe

          #5
          niin tuostapa en ole varma. epäilisin että moottorilämmöt voisi olla ihan ok kun kuitenkin se ilma in lämmityslaitteen kennossa koska sisälle ei sitä lämmintä tule. Niin ja aikös ilmatessa kuulu laittaa puhallin täysille ja lämmönsäätö kans täysin lämpimälle.
          BMW e36 316i Turbo Compact

          Comment

          • maverick999
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 919
            • Rauma

            #6
            Originally posted by Vilikki View Post
            niin tuostapa en ole varma. epäilisin että moottorilämmöt voisi olla ihan ok kun kuitenkin se ilma in lämmityslaitteen kennossa koska sisälle ei sitä lämmintä tule. Niin ja aikös ilmatessa kuulu laittaa puhallin täysille ja lämmönsäätö kans täysin lämpimälle.
            joo niinhä se pitää lämpöselle laittaa. Vesipumppuhan on nopee tarkastaa, hihna pois ja jos pyörii ni ok
            Respect your elders

            Comment

            • -JUZ-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 48
              • Huittinen

              #7
              Originally posted by Melender View Post
              Udellaanpa täältä olisiko jollakin tapahtunut samanlaista pulmatilannetta! Autoni on 325i,ja vuosimalli ollos 1987. Edellisellä viikolla menopeliini vaihdettiin ammattiliikkeessä kannentiiviste,jakopäänhihna ja kiristin. Nyt on ilmennyt seuraavanlainen ongelma,eli ei tule lainkaan lämmintä ilmaa ohjaamoon. Jäähdytin-nestettä on luonnollisesti,ja kiertää normaalisti. Ilmaustakin on yritetty,ja sekään ei auttanut. Olisiko termostaatti yksi vaihtoehto,entäpä vesipumppu? Kaikenlaisia ehdotuksia kuunnellaan hartaudella.. :think

              Eli ilmausta sinnikkäästi suositellaan,jotenka ei muuta kuin kärsivällisesti toistamme toimenpiteen niin pitkään että lämmitys pelittää..
              Kiertovesipumppu???Puhaltaako lämmintä ku annat kierroksia koneelle?
              E36 320 -92

              Comment

              • Melender
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 48
                • Espoo..

                #8
                Lämmöt hukassa kapiinista..

                Tänään selvisi minkä takia olen muutaman päivän joutunut ajelemaan "hiukan" viileissä tunnelmissa,huh! Autoonhan oli tehty kannentiivisteen vaihto autokorjaamolla ja ukot olivat laittaneet epähuomiossa väärinpäin kaksi jäähdytinnesteputkea,eli meno ja paluu olivat vaihtaneet paikkaa. Eli ongelma ratkaistu ja syynä oli ihan huolimattomuus,eli olkaamme tyytyväisiä..
                Anton..

                Comment

                • Amd-man
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 211
                  • Pertteli

                  #9
                  Missäpäin E30 320i bemaria sijaitsee lämppärin vastusboksi tms? Pari viikkoa sitten toimi vielä 4 nopeus, mutta enää ei sekään,
                  Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

                  Comment

                  • tepi_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2185
                    • TKu

                    #10
                    Lainataan topiccia,eli oma E30 320i -88 (tv). Ei myöskään puhalla lämmintä. Haaleaa se suostuu puhaltamaan tyhjäkäynnillä,mutta kun kierrokset nousee n.2500-3000 -> niin alkaa puhaltamaan kylmää. Termostaatti autoon vaihdettiin,kun ajateltiin vian olevan siinä,mutta ei vaikutusta.

                    Onko jollain kuvaa nuista letkuista,jotka voivat olla väärinpäin,että miten päin kuuluu olla? Vai voisko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tällästä?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎