Siis voi vittu kun lukee tämmösiä tarinoita "ongelmista", ettei ole pitoja, niin tulee paha mieli... Olen haaveillut E39 M5:sta jo jonkin aikaa, mutta hinta on kuiteskin niin hapokas, että nyt vielä ei pysty.
[QUOTE=LeMansBlau;910095]Itelläni ei ollut tietoa koska kyseisiä osia oli autoon vaihdettu, niin vaihtelin ne tuossa talven aikana. Varsinaisesti auton käytös ei antanut mitään syytä noita alkaa vaihteleen. Mutta nyt kun on vaihdettu, niin eron kyllä huomaa todella hyvin.
Saisinko udella mistä tilasit niitä osia? Yksi mun parhaista kavereista muutti äsken Miamiin ja hänen kautta saisi ainakin ALVit pois. Samalla ajattelin tilata niitä rear sway bar bracketteja beastpowerilta.
Itelläni ei ollut tietoa koska kyseisiä osia oli autoon vaihdettu, niin vaihtelin ne tuossa talven aikana. Varsinaisesti auton käytös ei antanut mitään syytä noita alkaa vaihteleen. Mutta nyt kun on vaihdettu, niin eron kyllä huomaa todella hyvin.
Saisinko udella mistä tilasit niitä osia? Yksi mun parhaista kavereista muutti äsken Miamiin ja hänen kautta saisi ainakin ALVit pois. Samalla ajattelin tilata niitä rear sway bar bracketteja beastpowerilta.
Itsellä mietityttää tuolta beastpowerilta tilaus. Onko tavara ollut mitä pitää ja miten toimitus? Kun tilausehdoissa näytti olevan että koko ostoksen summa pitää maksaa niille etukäteen niin vähän pistää mietityttämään laittaa rahat rapakon taakse... Kun ei, kuitenkaan tulisi tilattua mitään vaihdekepin nuppia pelkästään. Muutenhan tuo on 5-sarjalaisen omistajalle niinku lelukauppa lapsille.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Olen haaveillut E39 M5:sta jo jonkin aikaa, mutta hinta on kuiteskin niin hapokas, että nyt vielä ei pysty.
Ja täällä toinen, E39 M5 ei ihan äkkiä munkaan toiveautolistan top 3:sta putoa. Mutta kun miettii missä nopeuksissa nuo kolmosvaihteella ilmenneet pito-ongelmat tapahtuu, niin ehkä on turvallisempaa itselle ettei mun tartte niistä ees huolehtia...
Itse sain halvimmalla ja myöskin luotettavasti näistä paikoista:
Lambdat ja tulpat: www.pelicanparts.com
Tilauksen edetessä saatte tarkan seurannan sähköpostiin.
Ilmamassamittarit kannattaa tilata: www.m5board.com ja Davids nimisen henkilön GB:n kautta. Hän toimii välikätenä ja MAFfit tulee usasta.
Molempia tilauksia tehdessä kannattaa ehdottomasti rekisteröidä itselleen tuo PAYPAL tili, joten tilauksien teko helpottuu ja jatkossakin yleensä ulkomailta tilattaessa tuo on helpoin konsti maksella tavarat.
Nettitilauksen riskejä ei kannata vähätellä, mutta osia tilatessa on lähes poikkeuksetta pakko maksaa tilaus etukäteen. Eli oman harkinnan mukaan tietenkin. Itse olen kartuttanut kyseisien toimittajien luotettavuuden tuolta M5Boardin kautta. Jos joukossa on kusettajia, niin sana kyllä kulkee nopeasti. Isompien ja tunnetumpien nettikauppojen luotettavuutta en ole koskaan epäillyt.
Mm. PelicanPartsille joutuu ensitilauksen (olikohan yli $200 ostoksissa) tehdessä faksaan/mailaan kuvan pankkikortista ja kuvallisesta ID:stä.
Jos joku on Tampereen suunnilta tekemässä tilausta tuolta Pelicanpartsilta, niin ilmoitelkaa mielellään minulle ja voin tehdä vaikka tilauksen puolestanne?
Taas MAF tilausta tehdessänne voitte varmasti luottaa Davidiin. Vaikka Ruottalainen onkin...
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Ja täällä toinen, E39 M5 ei ihan äkkiä munkaan toiveautolistan top 3:sta putoa. Mutta kun miettii missä nopeuksissa nuo kolmosvaihteella ilmenneet pito-ongelmat tapahtuu, niin ehkä on turvallisempaa itselle ettei mun tartte niistä ees huolehtia...
Auto on mun "eikarkaahelppoviedäsivuttainautojen" top 3:sessa, joten turvallisuus on tuolla kuitattu.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT: E30 SEDAN IX M-TECNIC II F32 COUPE PERFORMANCE F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Saisinko udella, että onnistuisko kaveris kautta parin pikku osan tilaus. Eli onko hän tulossa suomeen vai lähettäis gift/sample pakettina?
///MADE IN FINLAND
sigpic
lambdoja ja ilmamassamittareita muuten näyttää löytyvän ihan täältä kotimaastakin kun kattelee boschin online luetteloa ja sinne kun näpyttelee Realoem:n antamia osanumeroita! mutta hinnasta en tosin tiä vasta kun huomena. tosin kerkesin jo laittaa nuo VW MAFfit yhteishintaan 100 euroa
lambdoja ja ilmamassamittareita muuten näyttää löytyvän ihan täältä kotimaastakin kun kattelee boschin online luetteloa ja sinne kun näpyttelee Realoem:n antamia osanumeroita! mutta hinnasta en tosin tiä vasta kun huomena. tosin kerkesin jo laittaa nuo VW MAFfit yhteishintaan 100 euroa
Itse kyselin hintoja kaveriltani Janhuselta, joka on Boschin virallinen jälleen myyjä. Järkyttykää seuraavasta:
Mä ostin tulpat edelliseen autoon, maksoi mulle jotain 70 euroa / 8 kpl ja vaihdettiin itse kaverin kanssa. Oli ihan oikeat platinatulpat, toiset niistä vaihtoehdoista, mitä luki käyttöohjekirjassa.
Boschin ilmamassamittarille olis jäänyt muistaakseni hintaa noin 420 euroa / pari.
Lambda-anturia jos joku tarvitsee, niin minulta löytyisi yksi kappale E39 M5 sopivia etulambdoja hintaan 105 euroa. Aito Boschin lambda oikealla liittimellä ja juuri sellainen kuin autoon pitää ollakin. Käytin sitä paikoillaan omassa autossa ja ajoin noin 10 kilometria ja otin pois, koska vanhassa lambdassakaan ei ollut mitään vikaa ja vika löytyi muualta. Ostin lambdan pelkästään testailua varten.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mä ostin tulpat edelliseen autoon, maksoi mulle jotain 70 euroa / 8 kpl ja vaihdettiin itse kaverin kanssa. Oli ihan oikeat platinatulpat, toiset niistä vaihtoehdoista, mitä luki käyttöohjekirjassa.
Boschin ilmamassamittarille olis jäänyt muistaakseni hintaa noin 420 euroa / pari.
Joo no noi esittämäni hinnat on Boschin hintoja ja kaveri hintoja en tietenkään voi kertoa tällain julkisesti.
Niinkuin aiemmin kirjoitin, niin usasta noita itse olen tilaillut ja sitä kautta jopa tulpatkin tuli halvimmiksi vaihtoehdoiksi. Itsekin laitoin ne NGK OE platinium tulpat. Kaikki kyseiset toimenpiteet on aika helppoja itse tehtäviksi jos vaan on vähänkään perehtynyt autonsa tekniikkaan.
Jos olet ihan orkkis # ollut tilaamassa noita ilmamassa-anturita, niin tuo on jo halpa. Halvimmillaan itse saisin varaosanumerolla suomesta noin 470 euroon ja siinä on mukana siis todella hyvä suhdealennus. Turha vaan alkaa noista muoviputkista makseleen. Itse tilasin 180e/pari sisältäen oikea torx+rahti ja ALV
Noita pre-cat Lambdoja saa 75 euroon/ kpl rapakon takaa. Tietenkin +rahti ja ALV.
No niin, lähetin PM DavidS:lle MAF:eista (kyselin samalla O2 sensoreista). Jos Pelicanpartsilta pitää tilata jotain niin olen siihen kyllä valmis (+Paypal ollut käytössä jo vuosia).
Miamin kaveri käy kyllä suomessa toistaiseksi aika usein (perhe muuttaa vasta koulujen loputtua keväällä), joten eiköhän sieltä jokunen pikkuosa saada ;-) On ennenkin kantanut SSK't etc
LeMansBlau: koordinoidaanko tilauksia ristin rastin PM kautta!? PS käyn sekä Ruotsissa että Tampereella aika usein (konttorit molemmissa kaupungeissa).
Comment