Announcement

Collapse
No announcement yet.

OBC ja CC eri kielillä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    OBC ja CC eri kielillä.

    Vaihdoin OBC:n polttimot ja sen jälestä kielet meni sekaisin. Kun OBC puhuu englantia, niin CC tarjoillaan italiaksi. Jotain juttua aiheesta löysin FAQ:sta, mutta ohjeita kielien "synkkaamiseen" ei osunut silmään. Auto on -93 525 ja iso OBC.
    E38 728 -99
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Noin
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • spyke
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 125
      • Helsinki

      #3
      Tota sivua olen just tavaillu muutamaankin kertaan, mutta taidan olla sit hieman yksinkertainen, kun en tajua.
      Kun painan sitä OBC:n nappia mittaristossa, vaihtuu OBC:n ja CC:n kieli. Nyt kun toinen puhuu italiaa ja toinen englantia, pitäisi ne ensin saada "synkattua"ne samalle kielelle.
      Viiksestä painamalla taas saa OBC:n järjestyksen ohjelmoitua.
      Jos autossa on oletuskielenä saksa, saattaisiko toimia seuraavasti.
      Mittariston napista vaihtaa CC:n kielen saksaksi ja ottaa OBC:n irti. Kun laittaa OBC:n takasin kiinni, puhuu kumpikin saksaa ja on helppo vaihtaa siitä enklantiin...:think
      E38 728 -99

      Comment

      • M.F
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 21

        #4
        Ainakin itse sain aikanaan tuon ongelman ratkaistua juuri niin että ensin cc saksankieliseksi ja sitten obc irti. Tämän jälkeen molemmat olivat saksaksi.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Ööh.. eli ensin CC:n kieli englanniksi, sitten OBC:n piilovalikosta numero 11 ja sitten näppäilet siihen asti että näytössä lukee uk, ja S/R.

          EDIT: kun siinä olet onnistunut niin vaihtokatkaisimesta vaihdat mailit yms. ymmärrettävään muotoon.
          Last edited by Axum; 19-04-2007, 21:25.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • spyke
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 125
            • Helsinki

            #6
            Homma selkisi sillä, että akku teki topin. Vaihdoin sen ja oletuskielenä kummallekkin (OBC ja CC) on saksa.
            Eipä muuten löytynyt Bilteman akkukatalogista sopivaa tyyppiä taulukon mukaan. Aiempiin vuosimalleihin oli, mutta ei vuodesta 90 eteenpäin. Mittailin ja ostin sitte vähän pienemmän (68Ah). Saas nähä kuin pelittää.
            E38 728 -99

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by spyke View Post
              Homma selkisi sillä, että akku teki topin. Vaihdoin sen ja oletuskielenä kummallekkin (OBC ja CC) on saksa.
              Näinhän se toimii jollei muuten osaa... Pienenä huomautuksena kuitenkin OBC:n piilovalikon 11 käytöstä: Not all languages from function 11 can be selected and there are some interactions between setting the language this way and using the OBC function 11. Combination of a DEUTCH language with a LA-J setting in the OBC gives a English-US nationalisation.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎