Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engine Cryogenics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alweissi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 106
    • Etelä-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by Ändi View Post
    Meniks nyt puurot ja vellit sekasin???:think
    Nestemäinen typpi on kuiteskin -190 asteista.ei se siitä kaasuksi jäähdy.
    ja vapaassa ilamassa kaasuntuminen käy suhteellisen äkkiä. sillon olis syytä olla tuuletetussa tilassa... eittei ala ahistaan.
    Ei mennyt sekaisin, se haihtuu nopeasti kaataessa esimerkiksi kylmälle lattialle pienissä erissä. Ei sitä viitsi viemäriinkään kaataa sellaisenaan. No tila oli kyllä kemian laboratorio. Mutta Lattiatasossa vetää muutenkin niin hyvin =) (typin kaasu on ilmaa raskaampaa)
    Last edited by Alweissi; 22-04-2007, 13:18.
    F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
    "think wise, think geek, be a engineer"

    Comment

    • ali
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 38

      #17
      Originally posted by Valkman View Post
      Mielenkiintoista kuulla, että martensiittiä muodostuu jos huoneenlämmöstä jäähdyttää 200 asteetta? ... vai miten tuo meni, en lukenut juttua. Kuitenkin, martensiittinen teräs on todella hauras ja ei suositeltava kuluttavassa käytössä.. mielummin vaikka törmäyspalkkina ovessa.

      Normaalissa karkaisussa jouduttaan kuitenkin lämmittämään kappaleen hehkuvan punaiseksi, eli ainakin 650 astetta ellei ollut enemmän... Ja jäähdytys mielummin hitaammin kuin hetkellisesti...
      ja edelliseen vielä että karkaisu vaiheessa nimen omaan nopea jäähdytys ja sitten kun päästetään niin hidas. sori OT

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎